Polska wersja magazynu modowego „L’Officiel” na rynku od października. Naczelną Ewelina Kustra
W październiku br. nakładem Kustra Group ukaże się pierwszy polski numer magazynu o modzie i stylu „L’Officiel”. Tytuł wydawany będzie jako kwartalnik, uruchomiony zostanie także serwis lofficiel.pl. Redaktorem naczelnym pisma została Ewelina Kustra.
Magazyn „L’Officiel” (pełna nazwa francuskiej wersji pisma brzmi: „L'Officiel de la couture et de la mode de Paris”) jest wydawany we Francji od 1921 roku i w tym roku świętuje jubileusz 95-lecia swojego istnienia. Obecnie ma ponad 30 zagranicznych edycji - ukazują się one m.in. w Niemczech, Rosji, Włoszech, Holandii, Japonii, Chinach, Brazylii, Grecji, na Litwie i w Meksyku.
„L’Officiel” należy do grupy medialnej Jalou Media Group zarządzanej przez rodzinę Jalou. We Francji ukazują się dodatkowo oddzielne wersje magazynu „L’Officiel”, poświęcone m.in. podróżom, sztuce oraz modzie męskiej. O tym, że Kustra Group przygotowuje polską wersję magazynu informowaliśmy jako pierwsi pod koniec kwietnia br.
- Chcę tworzyć magazyn dla świadomych kobiet, które nie potrzebują poradnikowych treści i pop psychologii. Dla kobiet szukających w prasie modowej czegoś innego niż tylko kolorystycznie dobrane zestawy czy treści przeklejone z internetu. To z myślą o nich powstaje polska edycja „L’Officiel” - podkreśla Ewelina Kustra, redaktor naczelna magazynu.
Wydawnictwo Kustra Group nie zdradza na razie szczegółów dotyczących pierwszego numeru ani składu redakcji. Wiadomo tylko, że pismo będzie ukazywało się jako kwartalnik. Jego objętość wyniesie około 200 stron i będzie sprzedawany w cenie 19 złotych za egzemplarz. Uruchomiony zostanie także serwis internetowy lofficiel.pl, tytuł ma mocno zaistnieć w serwisach społecznościowych.
- „L’Officiel” jest tytułem osobnym nie tylko w warstwie wizualnej: odcina się od rynkowych propozycji minimalistycznym, eleganckim layoutem. Dodatkowo od momentu powstania jest synonimem europejskiego szyku: łączy tradycję luksusu i nowoczesny sznyt. Ale to nie tylko magazyn. Będzie on również platformą, która stawia na analizę rynku mody i urody, stawiając na prezentację marek i produktów nie tylko w kontekście zakupowym, tak typowym dla tytułów obecnych na rynku, ale w otoczeniu sztuki i w mocnym kontekście kulturowym. Nie planujemy tworzenia kolejnego magazynu przeznaczonego wyłącznie dla warszawskiej branży modowej. Stawiamy na osobowości, a nie tymczasowe trendy - zapowiada Sebastian Kustra, wydawca i dyrektor kreatywny polskiej edycji „L’Officiel”.
Magazyn „L’Officiel” jest wydawany przez rodzinną firmę Jalou Media Group. - My również jesteśmy firmą rodzinną. Na rozmowy dotyczące wprowadzenia tytułu na polski rynek byliśmy w Paryżu zapraszani nie do sal konferencyjnych, tylko na rodzinne obiady, na których przestawiliśmy zarządowi biznesplan na pierwsze 10 lat rozwoju tytułu, który pokazuje bardzo osobiste podejście i jest gwarancją tego, że na polskim rynku ich tytuł będziemy traktować jak nasz własny - podkreśla Sebastian Kustra.
Wydawnictwo Kustra Group od 2012 roku wydaje m.in. biznesowo-lifestylowy kwartalnik pod tytułem „Monitor Magazine”. Są w nim treści dotyczące biznesu, designu, kultury, stylu, podróży i kuchni. Pismo jest dwujęzyczne - polsko-angielskie.
Warto przypomnieć, że w 2013 roku na polskim rynku zadebiutował luksusowy magazyn o modzie „Harper’s Bazaar”, który wydaje spółka Marquard Media Polska. W maju br. jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 21 162 egz.
Dołącz do dyskusji: Polska wersja magazynu modowego „L’Officiel” na rynku od października. Naczelną Ewelina Kustra