Polsat najwięcej zarabia z reklam, Aflofarm na czele wydatków
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lutym 2015 roku były wyższe, niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydał Aflofarm.
W lutym 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 1,84 mln spotów reklamowych, o 13,71 proc. więcej, niż w lutym ub.r. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 1,37 mld zł, co oznacza wzrost o 4,73 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 214,35 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 4,12 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy poszły do góry o 2,55 proc. do 175,17 mln zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (83,02 mln zł; spadek o 32,32 proc.) i TVP2 (72,22 mln zł; w dół o 31,33 proc.). Należy jednak pokreślić, że w lutym 2014 roku TVP1 i TVP2 pokazywały relacje z igrzysk olimpijskich, co dało tym stacjom wyższe wpływy, niż zazwyczaj.
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TV4 z wpływami na poziomie 38,64 mln zł i wzrostem o 51,09 proc. W lutym ub.r. stacja ta zajmowała miejsce dziesiąte.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskał kanał TV6 - było to 69,52 proc. do 16,42 mln zł.
Stacja |
Wpływy stacji (w zł) |
|
luty 2014 |
luty 2015 |
|
Polsat |
205 866 115 |
214 351 040 |
TVN |
170 817 255 |
175 166 835 |
TVP1 |
122 662 258 |
83 015 665 |
TVP2 |
105 169 080 |
72 216 130 |
TV4 |
25 577 433 |
38 643 970 |
TVN24 |
30 005 437 |
33 534 309 |
AXN |
25 789 620 |
32 987 726 |
Discovery |
31 561 433 |
29 213 861 |
TVN7 |
29 728 991 |
28 109 379 |
TV PULS |
25 647 799 |
27 022 811 |
Stopklatka |
- |
25 248 820 |
National Geographic |
15 760 725 |
22 268 036 |
Polsat2 |
17 963 700 |
21 798 488 |
TLC |
24 441 506 |
21 676 574 |
Comedy Central |
19 046 332 |
19 681 013 |
Investigation Discovery |
17 337 915 |
19 492 103 |
Disney Channel |
17 654 217 |
18 249 875 |
Polo TV |
12 853 130 |
16 894 300 |
Eska TV |
10 595 530 |
16 695 800 |
TV6 |
9 687 740 |
16 422 740 |
W lutym 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 156,47 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 44,96 proc. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (51,75 mln zł; do góry o 18,37 proc.) i Unilever (31,05 mln zł; + 40,36 proc.).
Korporacja |
Wydatki (w zł) |
|
luty 2014 |
luty 2015 |
|
AFLOFARM |
107 942 688 |
156 470 140 |
NESTLE |
43 717 728 |
51 750 345 |
UNILEVER |
22 121 942 |
31 051 217 |
US PHARMACIA INC. |
35 868 050 |
29 222 350 |
PROCTER & GAMBLE |
33 845 337 |
26 183 196 |
POLPHARMA |
20 408 183 |
25 340 956 |
RECKITT BENCKISER |
18 040 233 |
22 535 658 |
POLKOMTEL SA |
15 495 530 |
22 330 036 |
ORANGE SA |
33 484 902 |
21 897 011 |
FERRERO |
18 011 699 |
21 603 887 |
P4 |
31 104 671 |
21 123 596 |
HENKEL/SCHWARZKOPF |
19 348 603 |
19 017 690 |
PEPSICO |
12 669 229 |
18 711 961 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA |
18 323 203 |
16 644 090 |
TEVA PHARMACEUTICALS |
16 627 210 |
16 626 560 |
GLAXO SMITHKLINE |
17 182 688 |
16 566 138 |
POLSKA TELEFONIA CYFROWA |
6 349 950 |
16 472 536 |
NOVARTIS |
20 649 105 |
16 435 148 |
LOREAL |
19 927 858 |
14 829 634 |
MONDELEZ INTERNATIONAL |
12 977 369 |
13 376 460 |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Polsat najwięcej zarabia z reklam, Aflofarm na czele wydatków
Ktos sie orientuje?