TVP1 i TVP2 mocno w dół w lutym. Polsat wyprzedził TVN w grupie 16-49
W lutym br. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym była TVP1. Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował Polsat, który wyprzedził TVN. Największą widownię zgromadził serial „M jak miłość”.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lutym 2015 roku należało do TVP1. Udział tego kanału względem lutego 2014 roku zmniejszył się o 15,83 proc. i wyniósł 12,71 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Z czwartej na drugą pozycję awansował Polsat, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się o 3,62 proc. do 11,16 proc. Na ostatniej lokacie podium uplasował się TVN. Jego wynik to 10,83 proc., po spadku o 7,12 proc.
Natomiast z drugiego na czwarte miejsce spadła TVP2 (9,48 proc.; w dół o 18,56 proc. - najbardziej w rankingu). Należy jednak pokreślić, że w lutym 2014 roku TVP1 i TVP2 pokazywały relacje z igrzysk olimpijskich, co dało tym stacjom bardzo dobre wyniki oglądalności.
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 49,17 proc. w lutym 2014 roku do 44,18 proc. w lutym 2015 roku.
Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN7, którego udział wyniósł 3,43 proc. (bez zmian w porównaniu do lutego 2014 roku).
Z siódmego na szóste miejsce awansował konkurencyjny kanał TV Puls (3,22 proc.; wzrost o 12,98 proc.). Zaś na siódme miejsce spadła stacja TVP Info, która rok wcześniej była szósta. Jej wynik zwiększył się najbardziej w zestawieniu - bowiem o 11,89 proc. do 3,20 proc.
Wszyscy 4+ | 01.02-28.02.2014 r. | 01.02-28.02.2015 r. | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | TVP1 | 1 062 161 | 15,10% | 914 189 | 12,71% |
2 | Polsat | 757 876 | 10,77% | 802 307 | 11,16% |
3 | TVN | 820 291 | 11,66% | 778 784 | 10,83% |
4 | TVP2 | 818 818 | 11,64% | 681 528 | 9,48% |
5 | TVN7 | 235 144 | 3,34% | 240 524 | 3,34% |
6 | TV PULS | 200 339 | 2,85% | 231 321 | 3,22% |
7 | TVP INFO | 201 179 | 2,86% | 229 976 | 3,20% |
8 | TV4 | 177 669 | 2,53% | 218 997 | 3,05% |
9 | TVN24 | 193 592 | 2,75% | 202 441 | 2,82% |
10 | Puls 2 | 98 601 | 1,40% | 125 207 | 1,74% |
11 | Polsat2 | 111 503 | 1,58% | 105 590 | 1,47% |
12 | TVP Seriale | 94 642 | 1,35% | 98 582 | 1,37% |
13 | TTV - Twoja Telewizja | 94 505 | 1,34% | 97 474 | 1,36% |
14 | TV6 | 64 345 | 0,91% | 88 043 | 1,22% |
15 | TVP Rozrywka | 56 979 | 0,81% | 78 844 | 1,10% |
16 | TVP Regionalna | 78 117 | 1,11% | 70 449 | 0,98% |
17 | Polsat News | 75 312 | 1,07% | 70 209 | 0,98% |
18 | Stopklatka | - | - | 64 977 | 0,90% |
19 | Nickelodeon | 46 794 | 0,67% | 60 033 | 0,83% |
20 | Polo TV | 54 602 | 0,78% | 58 075 | 0,81% |
W grupie komercyjnej 16-49 z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował Polsat, którego udział wyniósł tutaj 13,30 proc., po wzroście o 8,57 proc. Spadek odnotował TVN, który spadł na pozycję drugą. Jego wynik zmniejszył się o 4,01 proc. do 12,22 proc.
Ostatnią lokatę podium zajęła TVP1 (8,57 proc udziału; spadek aż o 27,62 proc.). Natomiast czwarta lokata przypadła siostrzanej TVP2 (8,20 proc., w dół o 17,17 proc.).
W grupie 16-49 tuż za tzw. wielką czwórką znalazła się TV Puls, notująca tutaj wzrost o 25,08 proc. do 3,99 proc.
Wszyscy 16-49 | 01.02-28.02.2014 r. | 01.02-28.02.2015 r. | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | Polsat | 336 535 | 12,25% | 375 010 | 13,30% |
2 | TVN | 349 656 | 12,73% | 344 665 | 12,22% |
3 | TVP1 | 325 061 | 11,84% | 241 582 | 8,57% |
4 | TVP2 | 271 772 | 9,90% | 231 328 | 8,20% |
5 | TV PULS | 87 470 | 3,19% | 112 571 | 3,99% |
6 | TV4 | 63 721 | 2,32% | 96 078 | 3,41% |
7 | TVN7 | 86 390 | 3,15% | 89 162 | 3,16% |
8 | TVN24 | 63 690 | 2,32% | 62 730 | 2,22% |
9 | Puls 2 | 38 504 | 1,40% | 56 767 | 2,01% |
10 | TTV - Twoja Telewizja | 39 155 | 1,43% | 45 950 | 1,63% |
11 | TV6 | 27 174 | 0,99% | 43 562 | 1,54% |
12 | TVP Seriale | 43 398 | 1,58% | 40 953 | 1,45% |
13 | Polsat2 | 42 773 | 1,56% | 40 950 | 1,45% |
14 | TVP INFO | 33 923 | 1,24% | 36 854 | 1,31% |
15 | Polo TV | 30 202 | 1,10% | 34 955 | 1,24% |
16 | Eska TV | 30 466 | 1,11% | 31 091 | 1,10% |
17 | Stopklatka | - | - | 27 103 | 0,96% |
18 | TVP Rozrywka | 20 326 | 0,74% | 26 896 | 0,95% |
19 | TVN Style | 22 548 | 0,82% | 24 401 | 0,87% |
20 | ATM Rozrywka | 21 690 | 0,79% | 22 320 | 0,79% |
1 2
Dołącz do dyskusji: TVP1 i TVP2 mocno w dół w lutym. Polsat wyprzedził TVN w grupie 16-49