Poczta Polska chce wejść na GPW, 270 mln zł zysku brutto w 2015 r.
Nowa strategia Poczty Polskiej zakłada m.in. osiągnięcie do 2015 r. zysku brutto na poziomie ok. 270 mln zł brutto, wynika z komunikatu firmy. Poprawa wyników ma pozwolić na upublicznienie spółki na giełdzie.
"Zgodnie ze strategią do końca 2015 r. Poczta Polska podwoi przychody z usług paczkowych i logistycznych oraz zwielokrotni przychody z nowoczesnych usług finansowych. Dzięki temu Poczta utrzyma dotychczasowy poziom przychodów ogółem, mimo spadku na rynku listów i usług reklamowych" - czytamy w komunikacie.
Firma podała, że jednocześnie ma systematycznie poprawiać wyniki, tak aby w 2015 r. osiągnąć około 270 mln zysku brutto. Planowany na 2015 r. współczynnik ROE grupy kapitałowej Poczty Polskiej ma wynieść 10,0% w porównaniu z 3,8% w 2010 r.
"Kluczowe dla firmy będzie osiągnięcie stabilizacji finansowej i rentowności. Jest to ważne nie tylko dla bieżącej działalności, ale również ze względu na planowane upublicznienie spółki. Giełda to możliwość pozyskania kapitału na rozwój oraz motywacja do ciągłego doskonalenia i zwiększenia transparentności działania" - powiedział prezes Jerzy Jóźkowiak.
Realizacja założeń biznesowych ma zostać umożliwiona poprzez zmianę podejścia do obsługi klientów.
"W tym celu Poczta zaproponuje nowy model obsługi - przejście od urzędu pocztowego do przyjaznych punktów obsługi. To oznacza także krótszy czas załatwiania spraw w placówce. Zmienią się procesy wewnętrzne, w tym systemy motywacyjne dla pracowników sieci. Już dziś trwa pilotaż nowego sposobu wynagradzania listonoszy, który polega na wynagradzaniu za skuteczne doręczanie przesyłek" - czytamy dalej.
Od początku roku ma ruszyć pilotaż nowego rozwiązania tzw. "stref 24-godzinnych". W ramach strefy będzie funkcjonował bankomat, wpłatomat, kiosk pocztowy, miejsce odbioru listów rejestrowanych, małych paczek, itp. Klienci Poczty Polskiej czy Banku Pocztowego skorzystają w niej także ze skrytek pocztowych i internetu. W ciągu najbliższych czterech lat Poczta Polska zamierza przeznaczyć dodatkowo ponad 750 mln zł na nowy system wynagrodzeń oraz szkolenia - głównie sprzedażowe, obsługi klienta i menedżerskie. Największa część wydatków przeznaczona będzie na wprowadzenie atrakcyjnych systemów motywacyjnych oraz premii za wyniki. Działania te wpłyną na polepszenie jakości obsługi klienta w placówkach PP.
"Zmiany na rynku usług pocztowych i wprowadzanie usprawnień spowodują, iż część załogi nie znajdzie zatrudnienia lub będzie musiała się przekwalifikować. Dla tych pracowników zostaną uruchomione programy wspierające, na które zostanie przeznaczone ok. 160 mln zł. Chodzi tu o program dobrowolnych odejść oraz program aktywizacji zawodowej, skierowany do pracowników obejmujących inne stanowiska w strukturze Grupy Poczty Polskiej lub zmieniających formę zatrudnienia - np. przygotowujących się do prowadzenia agencji pocztowych" - podała także Poczta Polska.
Spółka deklaruje też, że jej nowa strategia zakłada wykorzystanie potencjału Banku Pocztowego, Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych i OFE Pocztylion.
"Chodzi o wdrażanie i oferowanie klientom nowoczesnych produktów bankowo-ubezpieczeniowych, efektywnie wykorzystując sieć placówek Poczty Polskiej. Spółki z Grupy będą swego rodzaju fabrykami produktów. Poczta Polska z kolei będzie aktywnie zarządzać sprzedażą tej oferty" - informuje spółka.
Dołącz do dyskusji: Poczta Polska chce wejść na GPW, 270 mln zł zysku brutto w 2015 r.