Poczta Polska pracuje nad aplikacją mobilną i panelem do zarządzania przesyłkami
We wtorek Poczta Polska podpisała umowę ze spółką swojej Grupy na opracowanie i wdrożenie kompleksowego rozwiązania informatycznego, mającego ułatwiać klientom mobilne zarządzanie usługami. W ramach umowy powstać ma m.in. aplikacja na smartfony oraz multifunkcjonalny Panel Klienta – dla użytkowników stacjonarnych.
Umowę zawarto ze spółką Poczta Polska Usługi Cyfrowe, która jest częścią grupy kapitałowej PP. Porozumienie obejmuje zaprojektowanie, wytworzenie i wdrożenie kompleksowego rozwiązania informatycznego, w skład którego wchodzą: mobilna aplikacja na urządzenia przenośne oraz panele: centralny i klienta. Software ma umożliwić przygotowanie kompleksowej obsługi przesyłek KEP (kurierskich, paczkowych i ekspresowych) począwszy od nadania, po śledzenie jej drogi, kończąc na odbiorze w automatach paczkowych.
- O terminach i szczegółach wdrożenia aplikacji będziemy informować naszych klientów i opinię publiczną, dopiero wtedy, gdy te informacje nie będą już stanowiły tajemnicy przedsiębiorstwa. Z uwagi na fakt, że działamy na bardzo konkurencyjnym rynku kurierskim, nie podajemy także do publicznej wiadomości wartości umowy, która, jak podaliśmy w komunikacie, wspiera właśnie rozwój tego segmentu naszych usług - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Justyna Siwek, rzeczniczka prasowa Poczty Polskiej.
E-usługi w aplikacji
Klienci mają ponadto zyskać możliwość szybkiego wyszukiwania placówek pocztowych, skrzynek oraz punktów partnerskich, a docelowo – także realizację e-usług.
Te funkcjonalności – jak zapewnia operator - będą dostępne zarówno w mobilnej aplikacji jak i w formie desktopowej. - Cyfryzacja wielu sfer życia skokowo przyspieszyła i firma usługowa musi odpowiadać na oczekiwania klientów oraz rynku lepiej, szybciej i sprawniej. Wyrazem tego jest przygotowanie aplikacji mobilnej oraz panelu do zarządzenia przesyłkami on-line, co jest szczególnie ważne w dobie rozwijającego się eCommerce – komentuje Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej. - Już niebawem nasi klienci za pomocą kilku kliknięć będą mogli nadać i odebrać przesyłkę, sprawdzą jej trasę czy znajdą pobliskie placówki pocztowe oraz punkty odbioru.
Cyfryzacja jest strategicznym kierunkiem rozwoju Poczty. Spółka rozwija technologie teleinformatyczne, dostosowując kierunek zmian do preferencji konsumentów i budując oraz poszerzając swoje kompetencje cyfrowe. W tym celu w ubiegłym roku zapadła decyzja o stworzeniu własnego software house, odpowiadającego za zbudowanie zdolności całej Grupy Kapitałowej do samodzielnego wytwarzania i utrzymania kluczowych systemów i narzędzi IT. – Pierwsze korzyści wynikające z tej decyzji widać już teraz. Podpisanie umowy na wdrożenie kompleksowego rozwiązania informatycznego dla KEP jest kolejną dużą inwestycją w cyfryzację procesów, którą zrealizuje spółka PPUC – podkreśla Krzysztof Falkowski, wiceprezes PP.
Poczta stawia na informatyzację
Zgodnie ze strategią spółki na najbliższe trzy lata, Poczta zamierza przeznaczyć ok. 1,2 mld zł na inwestycje w automatyzację i informatyzację, w szczególności związanych z kluczowymi kierunkami rozwoju Poczty, do których należą przesyłki kurierskie. –Wprowadzane zmiany dotyczą zarówno inwestycji w sortery paczkowe, rozszerzamy sieć punktów odbioru, modernizujemy flotę samochodową, zmieniamy ofertę Pocztex. Jednocześnie przygotowujemy rozwiązania informatycznie dedykowane bezpośrednio klientom, bo bez informatyzacji nie ma nowoczesnych usług we współczesnym świecie – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej.
Jeszcze w tym roku zaprezentowana ma być nowa odsłona Pocztexu, który przechodzi wielopłaszczyznową transformację. Wizerunkowo - produktowy spot "Otwórz się na Pocztex" emitowany jest już od końca października w TVP, Polsacie i TV Republika. Wcześniej, bo w połowie września, Pocztex zaprezentował już nową identyfikację wizualną. Unowocześniony znak graficzny będzie widoczny w komunikacji marki oraz na strojach i samochodach kurierów.
W październiku ruszyła też usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego korespondencji pomiędzy jednostkami administracji państwowej a obywatelem – tzw. e-Doręczenie.
W ogłoszonej w tym roku strategii na lata 2021-2023 operator zapowiedział, że jednym priorytetów będzie budowanie preferencyjnych relacji z największymi platformami zakupowymi. Poczta ma w całym kraju 7,6 tys. placówek, filii i agencji pocztowych. Zatrudnia ok. 80 tys. pracowników, z czego ponad 30 tys. to listonosze i kurierzy.
Dołącz do dyskusji: Poczta Polska pracuje nad aplikacją mobilną i panelem do zarządzania przesyłkami