Pierwsze trzy dni Euro 2016: Polsat i TVP zarobiły 16 mln zł z reklam
Łączne wpływy reklamowe wokół meczów i studiów piłkarskich Euro 2016, transmitowanych w TVP1, Polsacie i Polsacie Sport, wyniosły 16,13 mln zł. Najwięcej stacje zarobiły podczas transmisji spotkania Polska-Irlandia Północna.
Wszystkie emisje spotów reklamowych wokół transmisji meczów i studiów piłkarskich w ciągu trzech pierwszych dni trwania Euro 2016 (tj. w okresie od 10 do 12 czerwca br.) zarobiły 16,13 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów) - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Dotychczas najwięcej z reklam zarobił mecz Polska-Irlandia Północna. Wpływy z reklam transmitowanych wokół tego spotkania wyniosły po 4,11 mln zł w Polsacie i Polsacie Sport (łącznie 8,22 mln zł) oraz 1,21 mln zł w samej TVP1. Dla porównania sumaryczna widownia tego meczu na obu antenach Polsatu wyniosła 4,99 mln osób, a w TVP1 było to 7,02 mln oglądających.
Z kolei reklamy wokół studia piłkarskiego zarobiły dla Polsatu 355 tys. zł, dla Polsatu Sport - 364 tys. zł (pomeczowe studio na antenie tej stacji było dłuższe, niż w samym Polsacie - stacja nadała więcej spotów reklamowych, co przełożyło się na wyższe wpływy), a dla TVP1 - 158 tys. zł. Zatem łączne wpływy z reklam emitowanych pomiędzy meczem i studiami piłkarskimi na trzech antenach wyniosły 10,30 mln zł.
Inaugurujący mecz Euro 2016 Francja-Rumunia wraz ze studiami piłkarskimi zarobił dla Polsatu, Polsatu Sport i TVP1 3,06 mln zł, a sobotnie spotkanie Albanii ze Szwajcarią - 2,77 mln zł (transmitowane było ono tylko w Polsacie i Polsacie Sport).
Data |
Pozycja |
Wpływy (w zł) |
|||
Polsat |
Polsat Sport |
TVP1 |
Wszystkie stacje |
||
2016-06-10 |
Mecz Francja-Rumunia |
1 037 805 |
1 038 855 |
634 500 |
2 711 160 |
Studio wokół meczu Francja-Rumunia |
151 515 |
152 355 |
45 900 |
349 770 |
|
Łączne dane dla meczu i studia piłkarskiego: |
1 189 320 |
1 191 210 |
680 400 |
3 060 930 |
|
2016-06-11 |
Mecz Albania-Szwajcaria |
1 091 930 |
1 091 930 |
- |
2 183 860 |
Studio meczu Albania-Szwajcaria |
292 530 |
292 530 |
- |
585 060 |
|
Łączne dane dla meczu i studia piłkarskiego: |
1 384 460 |
1 384 460 |
- |
2 768 920 |
|
2016-06-12 |
Mecz Polska-Irlandia Północna |
4 109 235 |
4 109 235 |
1 207 800 |
9 426 270 |
Studio wokół meczu Polska-Irlandia Północna |
354 830 |
364 210 |
158 400 |
877 440 |
|
Łączne dane dla meczu i studia piłkarskiego: |
4 464 065 |
4 473 445 |
1 366 200 |
10 303 710 |
|
Wirtualnemedia.pl |
|||||
Łączne dane dla meczów: |
6 238 970 |
6 240 020 |
1 842 300 |
14 321 290 |
|
Łączne dane dla studiów piłkarskich: |
798 875 |
809 095 |
204 300 |
1 812 270 |
|
Łączne dane dla meczów i studiów piłkarskich: |
7 037 845 |
7 049 115 |
2 046 600 |
16 133 560 |
Wszystkie trzy stacje pomiędzy transmisjami meczów i studiów piłkarskich pomiędzy nimi w ciągu trzech pierwszych dni trwania piłkarskich rozgrywek wyemitowały łącznie 695 spotów reklamowych. Najwięcej, bo 335 spotów pokazał Polsat Sport. W Polsacie było to 289 reklam, a w Jedynce - 71.
Kanały Polsat Sport 2 HD i Polsat Sport 3 HD nie są objęte monitoringiem Nielsen Audience Measurement. Ponadto stacje te nie emitują reklam wokół transmisji związanych z Euro 2016.
Powyższe wpływy to dane cennikowe. Nie uwzględniają one rabatów, które mogą wynosić nawet kilkadziesiąt proc. Nie obejmują one też innych modeli zakupu spotów w telewizji, niż ten cennikowy. Rzeczywiste przychody reklamowe są tajemnicą firmy.
Dołącz do dyskusji: Pierwsze trzy dni Euro 2016: Polsat i TVP zarobiły 16 mln zł z reklam