Grupa Pepco ze wzrostem przychodów, ale spadkiem sprzedaży LFL. „Trudne warunki handlowe”
Grupa Pepco podała wyniki za III kwartał obecnego roku obrotowego. W tym okresie jej przychody wyniosły 1,37 mld euro, co oznacza wzrost 12,5 proc. przy stałym kursie walutowym. Sprzedaż w ujęciu LFL, czyli w porównywalnej liczbie sklepów, spadła jednak o 1,2 proc.
W pierwszych dziewięciu miesiącach roku obrotowego przychody Grupy Pepco wyniosły 4,209 mld euro, czyli o 19,3 proc. więcej niż rok temu przy założeniu stałych kursów walutowych. Do tego wyniku przyczynił się wzrost przychodów sieci Pepco o 29,3 proc. i Poundland Group (w jej skład wchodzi obecny w Polsce sklep Dealz) o 7,1 proc.
Przychody grupy w samym trzecim kwartale wyniosły 1,37 mld euro, rosnąc rok do roku o 12,5 proc. przy założeniu stałego kursu walutowego. W przypadku Pepco przychody podskoczyły o 15,3 proc., a w przypadku Poundland Group poszły w górę o 8,6 proc.
Z kolei w ujęciu LFL przychody Pepco Group wzrosły o 9,6 proc. od początku roku, ale spadły o 1,2 proc. w III kwartale. Firma w komunikacie tłumaczy, że odzwierciedla to „trudne warunki handlowe w kwietniu i maju, szczególnie w Europie Środkowej, oraz silniejszy okres porównawczy w poprzednim roku”. - W ostatnich tygodniach handel ożywił się, przynosząc dodatnią dynamikę w ujęciu LFL w czerwcu i na początku IV kwartału – podaje spółka.
W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku liczba sklepów Grupy wzrosła o 325 placówek netto.
- W minionym kwartale grupa poczyniła dalsze postępy w realizacji swoich strategicznych celów, uruchamiając 159 nowych sklepów netto, kontynuując realizację rentownego programu otwierania placówek. Jesteśmy przekonani, że osiągniemy nasz cel przewidujący otwarcie co najmniej 550 nowych sklepów w bieżącym roku obrotowym, przy czym otwarcia będą miały miejsce głównie w czwartym kwartale - mówi cytowany w komunikacie Trevor Masters, dyrektor generalny Grupy Pepco.
Masters podkreśla, że "warunki makroekonomiczne nadal stanowią wyzwanie, szczególnie w Europie Środkowej, ze względu na podwyższony poziom inflacji" - Ponadto, wzrost Pepco w trzecim kwartale odnosił się do okresu, w którym firma skorzystała na wzroście obrotów w poprzednim roku, spowodowanym napływem na swoje rynki podstawowe uchodźców w wyniku wojny w Ukrainie. Grupa Poundland osiągnęła dobre wyniki handlowe w trzecim kwartale, napędzane przez konsumentów, którzy priorytetowo traktują wydatki na artykuły FMCG. Zarówno Pepco, jak i Grupa Poundland odnotowują dodatnią dynamikę wzrostu w ujęciu LfL na początku czwartego kwartału - dodaje Masters.
Grupa Pepco jest właścicielem sieci Pepco i Dealz w Europie (w tym w Polsce) oraz sieci Poundland w Wielkiej Brytanii.
Dołącz do dyskusji: Grupa Pepco ze wzrostem przychodów, ale spadkiem sprzedaży LFL. „Trudne warunki handlowe”