10 kolejnych nagród w Cannes dla agencji Ogilvy za kampanię na rzecz Puszczy Białowieskiej
Dwa złote, dwa srebrne i sześć brązowych Lwów otrzymała w czwartek na Cannes Lions Festival 2018 kampania „Ostatnie drzewo” przygotowana przez agencję Ogilvy Poland dla Greenpeace. To jedyna polska praca nagrodzona na tym Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności. Łącznie zdobyła tam 13 statuetek.
W czwartek jury Cannes Lions przyznało agencji Ogilvy Poland za kampanię „Ostatnie drzewo” zrealizowaną pro bono dla Greenpeace, a poświęconą Puszczy Białowieskiej 10 kolejnych nagród.
Agencja zdobyła dwa złota w kategoriach: Social&Influencer Lions (podkategoria Content Placement) i Media Lions (podkategoria Not-for-profit/Charity).
Dwa srebra zostały jej przyznane w kategoriach: PR (podkategoria Content-led Engagement &Marketing) i Media Lions (podkategoria: Use of Social Platforms).
Sześć brązowych statuetek twórcy kampanii odebrali w kategoriach: Social&Influencer Lions (w podkategoriach: Innovative Use of Community, Not-for-profit/Charity i Social Purpose), Media Lions (podkategoria: Use of Branded Content created for Digital or Social), PR (podkategorta: Social Community Buiding&Management) i Direct Lions (podkategoria: Digital&Social: Co-Creation&User Generated Content).
Dzień wcześniej kampanię „Ostatnie drzewo” uhonorowano trzema Lwami: złotym, srebrnym i brązowym. Kampania znalazła się w sumie na 17 shortlistach, a łącznie zdobyła 13 nagród.
Projekt „Ostatnie drzewo” realizowany był latem ub.r. przez Ogilvy na zlecenie Greenpeace. Głównym celem akcji było zwiększenie świadomości istnienia i znaczenia Puszczy Białowieskiej wśród młodych ludzi, zbiórka funduszy na współorganizowane przez Greenpeace tzw. Leśne Patrole. Ponadto organizatorzy zachęcali do zbierania podpisów pod petycją o powiększenie obszaru ochrony ścisłej na cały teren Puszczy Białowieskiej (obecnie jest to tylko 17% terenu). Kampania obejmowała działania w internecie, social mediach (w tym pokazy gry na YouTube, kanał na Twichu i streamy na Facebooku) i eventy specjalne. Została przygotowana i przeprowadzona przez Ogilvy Poland pro bono.
Puszcza Białowieska w skali 1:1
- To nie jest kolejny komercyjny dla klienta - to projekt pro bono dla organizacji pozarządowej o charakterze non profit. Dalej od komercji już nie można wylądować. Tak, emocje były i są. To projekt ważny. Puszcza Białowieska to nasze dziedzictwo narodowe i ostatni skrawek tego typu natury. Zależy nam na tym, żeby jej pomóc przetrwać. To dlatego projekt ma taką skalę - bez zaangażowania, bez emocji, bez poświęcenia co najwyżej można print zrobić - mówi dla portalu Wirtualnemedia.pl jeden z twórców kampanii - Wojciech Kowalik, senior copywriter z Ogilvy & Mather.
Jak przyznaje w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl, że jej celem było także stworzenie pola do debaty nad rolą przyrody w życiu młodszych pokoleń. - Debata już trwa, tylko w złym stylu - w narzuconej narracji spolaryzowania. My chcemy spróbować czegoś innego - ta kampania jest próbą stworzenia neutralnej przestrzeni dla ludzi do wzajemnego edukowania się i wymiany poglądów. Młodsza grupa już to wspaniale podchwyciła - na Youtube, przy filmach nagranych przez graczy na naszej mapie, są setki komentarzy, z których prawie żaden nie jest negatywny. Poważnie, dzieciaki zaczęły sobie rozmawiać o Puszczy Białowieskiej, w drugim tygodniu wakacji siedzą w domach i uczą się o ochronie środowiska - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Kowalik.
Gracze Minecrafta Puszczę Białowieską mogą zobaczyć po zalogowaniu się na serwer twórców IP 149.202.193.30 i nazwie ostatniedrzewo.pl. Wirtualną mapę można także pobrać na swój serwer.
Bez kolejnych polskich nagród
Na shortlistach znalazły się też FCB Bridge2Fun (w kategorii Media Lions – Media/Entertainment) z kampanią dla Showmax oraz Grey Group Poland z kampanią „Vent Inspection Ad” dla Pepco (w kategorii Media Lions – Use of Print/Outdoor). Te agencje nie zdobyły jednak nagród.
W kolejnych ogłoszonych kategoriach, w których nagrody zostaną przyznane dziś wieczorem (w piątek) nie ma już żadnych prac polskich agencji.
Dołącz do dyskusji: 10 kolejnych nagród w Cannes dla agencji Ogilvy za kampanię na rzecz Puszczy Białowieskiej