Oshee obniża zawartość cukru w swoich produktach
Firma Oshee, producent napojów funkcjonalnych i przekąsek o tej samej nazwie, w ramach wdrażanego programu ulepszania składów oferowanych produktów, zdecydowała się na obniżenie w nich zawartości cukru.
Zmiany obejmą całe portfolio marki Oshee, czyli zarówno batony, jak i napoje.
Ze względu na szerzącą się epidemię otyłości w 2015 roku WHO drastycznie obniżyło normy dot. dziennego zapotrzebowania na cukier, redukując je aż o połowę. W swoich rekomendacjach organizacja wskazuje, że zawartość cukru w diecie człowieka nie powinna przekraczać 5 proc. jego bilansu kalorycznego.
Oshee już od dłuższego czasu redukuje ilość cukru w swoich produktach. Firma wskazuje badania, z których wynika, że 19proc. Polaków planuje ograniczyć spożycie cukru w swojej diecie. Wg prognoz, do 2020 spożycie cukru w czystej postaci zmniejszy się o 4,2 proc.
Wg badań 68 proc. Polaków jest zaniepokojonych wysoką zawartością cukru w przetworach owocowych uchodzących za zdrowe, jak soki owocowe czy smoothie (Raport „Juice and Juice Drinks” przygotowany przez firmę badawczą Mintel, 2017).
Oshee argumentuje, że dzięki mniejszej ilości cukru w składach produktów tej marki, konsument częściej będzie mógł sięgnąć po batonik i bez obaw napić się ulubionego napoju izotonicznego.
Zmiany składów najbardziej widoczne są na etykietach najnowszych produktów marki – naturalnych napojów dla sportowców, które posiadają zoptymalizowaną ilość cukru. Linia naturalnych napojów Oshee jest całkowicie pozbawiona szkodliwych ulepszaczy: konserwantów, słodzików, barwników oraz szkodliwego syropu glukozowo-fruktozowego, który zastąpił cukier trzcinowy.
Przypomnijmy, że we wrześniu br. firma Oshee całkowicie wyeliminowała olej palmowy z batonów tej marki.
Dołącz do dyskusji: Oshee obniża zawartość cukru w swoich produktach