Orlen testuje zasilane ogniwami perowskitowymi etykiety cenowe
W ramach programu Orlen Skylight accelerator, PKN Orlen testuje technologię elektronicznych etykiet cenowych PESL. Etykiety zasilane ogniwami perowskitowymi umożliwiają wykorzystanie algorytmów w celu dynamicznego zarządzania cenami i kontentem promocyjnym na wybranej stacji Orlen. Dzięki temu ma być możliwe dostosowanie cen produktów uwzględniające ich sezonowość, dostępność czy okresowe promocje.
W ramach testów realizowanych wspólnie z Saule Technologies na wybranej stacji Orlen w Warszawie pojawiło się ponad 150 zasilanych światłem sztucznym etykiet PESL (ang. Perovskite Electronic Shelf Label). Docelowo pilotaż obejmie montaż ponad 1500 szt. etykiet.
„Ważnym elementem budowy konkurencyjnego koncernu multieneregtycznego jest poszukiwanie nowych rozwiązań. Stawianie na rozwój napędzany innowacjami, współpraca ze startupami z zewnątrz. PKN ORLEN stale rozwija narzędzia do realizacji projektów badawczo-rozwojowych, a jednym z nich jest właśnie ORLEN Skylight accelerator. Koncern, jako atrakcyjny partner biznesowy, umożliwia młodym technologicznym spółkom realizację projektów odpowiadających na zróżnicowane, wymagające wyzwania. Współpraca z Saule Technologies pozwoli udoskonalić rozwiązania stosowane na naszych stacji paliw, aby jeszcze celniej odpowiadać na oczekiwania klientów” – mówi Patrycja Panasiuk, dyrektor wykonawczy ds. strategii i innowacji oraz relacji inwestorskich PKN Orlen.
Etykiety PESL zasilane są poprzez dostęp do światła naturalnego lub sztucznego. Etykiety wyposażone są w dwu- lub trójkolorowy wyświetlacz, na którym można pokazać zarówno tekst, jak i grafikę. Zastosowane w tym rozwiązaniu zaawansowane ogniwo perowskitowe, ze względu na dużą wydajność pracy w sztucznym świetle, nie musi zajmować dużej powierzchni. Ogniwo jest w stanie zapewnić zasilanie etykiecie sklepowej przez okres wielu lat.
Na obecnym etapie pilotażu koncern testuje kompatybilność systemu zarządzania elektronicznymi etykietami przy ograniczonym wolumenie elektronicznych etykiet. Następnym krokiem będzie zainstalowanie na całej stacji paliw etykiet w różnych rozmiarach odpowiadających poszczególnym produktom z oferty.
Orlen Skylight accelerator jest skierowany do młodych spółek technologicznych z całego świata, będących w posiadaniu gotowych produktów i usług wdrażających innowację m.in. w obszarze produkcji petrochemicznej, energetyki odnawialnej, procesów wewnętrznych czy obsługi klienta.
Program działa już ponad rok. W tym czasie zrealizowano pięć rund naboru, w ramach których wpłynęło ponad 350 zgłoszeń od startupów z Polski i zagranicy. Spółki miały możliwość odpowiedzenia na prawie 100 wyzwań technologicznych w takich obszarach jak sprzedaż detaliczna, logistyka, sprzedaż petrochemiczna czy energetyka. W wyniku oceny nadesłanych zgłoszeń, firma zdecydowała się na realizację 16 wdrożeń pilotażowych.
Orlen ma w Polsce 1,8 tys. stacji
Na koniec czerwca br. do grupy Orlen należało 2 885 stacji paliwowych, 31 więcej niż rok wcześniej. W Polsce ich liczba zwiększyła się w ciągu roku o 16 do 1 819, koncern ma 31,9 proc. udziału w krajowym rynku sprzedaży detalicznej paliw.
Orlen miał też 2 309 punktów sprzedaży pozapaliwowej (po wzroście rok do roku o 69). Zdecydowana większość to sklepy na stacjach paliwowych, ponadto działa 12 placówek pod szyldem Orlen w Ruchu.
W zeszłym kwartale grupa Orlen zanotowała wzrost przychodów z 23,42 do 57,8 mld zł i zysku netto z 2,22 do 3,61 mld zł, mimo że dokonała odpisu w kwocie 2,8 mld zł dotyczącego aktywów rafineryjnych.
Dołącz do dyskusji: Orlen testuje zasilane ogniwami perowskitowymi etykiety cenowe