SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

1,5 mln widzów „Za marzenia”. TVP2 wiceliderem rynku

Nowy serial „Za marzenia” oglądało średnio 1,46 mln widzów, o 190 tys. osób więcej niż pokazywane rok temu w tym paśmie „Bake off - Ale ciacho!”. Produkcja dała TVP2 pozycję wicelidera rynku w 4+ i trzecie miejsce w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 4,47 mln zł.

Od lewej: Anna Karczmarczyk, Piotr Nerlewski i Maja Bohosiewicz,; fot. Karolina Grabowska - FormaProductionOd lewej: Anna Karczmarczyk, Piotr Nerlewski i Maja Bohosiewicz,; fot. Karolina Grabowska - FormaProduction

„Za marzenia” na antenie TVP2 oglądać można było w poniedziałki o godz. 21.50 (pierwsze dwa odcinki pokazano o 21.35), w okresie od 26 lutego do 4 czerwca br. Średnia widownia serialu wyniosła 1,46 mln osób, co przełożyło się na 11,91 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 11,15 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 11,39 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Zdecydowanie największą popularnością do tej pory cieszył się pierwszy odcinek nowej produkcji - zgromadził on przed telewizorami 3,20 mln oglądających. Drugi w kolejności odcinek obejrzało 2,12 mln osób.

Dla porównania, druga edycja kulinarnego teleturnieju „Bake off - Ale ciacho!” pokazana rok temu w tym paśmie oglądało średnio 1,27 mln osób, co przełożyło się na odpowiednio 10,19 proc., 9,30 proc. i 9,18 proc. udziału. Oznacza to, że nowy serial miał o 190 tys. widzów więcej.

TVP2 w paśmie nadawania nowego serialu zajęła drugie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie był TVN, który emitując wtedy gł. „Druga szansa” i „Projekt Lady”, osiągał 12,02 proc. udziału. Trzeci był Polsat (filmy fabularne; 10,90 proc.), a czwarta - TVP1 (gł. „Teatr TV” i „Warto rozmawiać”; 2,26 proc.).

Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 Dwójka była trzecia.

Centrum informacji Telewizji Polskiej i Jacek Kurski opublikowali również wyniki produkcji z alternatywnego pomiaru oglądalności prowadzonego przez Netię, który wzbudza wiele kontrowersji - jego wyniki uznawane są tylko przez TVP. Według tych danych pierwszy odcinek nowego serialu Dwójki zgromadził ponad 3,7 mln widzów, a drugi - 2,7 mln oglądających.

 


 

Wpływy reklamowe wokół premierowych emisji serialu wyniosły 4,47 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Jak już informowaliśmy jako pierwsi, Telewizja Polska podjęła decyzję o emisji drugiego sezonu serialu „Za marzenia” w jesiennej ramówce. Zdjęcia do nowych odcinków mają ruszyć pod koniec czerwca.

Obyczajowo-komediowa produkcja „Za marzenia” została luźno oparta na debiutanckiej książce Karoliny Frankowskiej „Zaczaruj mnie”. 13-odcinkowy cykl przedstawia losy trójki przyjaciół, którzy przechodzą ze studenckiego życia w dorosłość.

Główne role w serialu grają: Maja Bohosiewicz, Anna Karczmarczyk i Piotr Nerlewski, a obok nich wystąpią m.in.: Katarzyna Figura, Radosław Krzyżowski, Izabela Kuna, Marcin Perchuć, Kamil Kula, Paulina Chruściel, Dominika Gwit, Maciej Radel, Malwina Turek, Mikołaj Cieślak, Piotr Ligieza, Jakub Mazurek, Marcin Bosak i Krzysztof Czeczot.

Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 7,87 proc.

 

Dołącz do dyskusji: 1,5 mln widzów „Za marzenia”. TVP2 wiceliderem rynku

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Widz
Pierwszy odcinek znacznie zawyża średnią, Wie ktoś jaką oglądalność miały ostatnie odcinki? Czy były poniżej 600 tysięcy? Czy ktoś wie jaką oglądalność miał wczorajszy finał?
odpowiedź
User
Wp
Ostatni odcinek 715tys w4+
odpowiedź
User
Marek
Po co podajecie Twitty Kurskiego? One opierają się o alternatywny pomiar który jest tylko ciekawostka i nie jest uznawany przez rynek.
odpowiedź