1,5 mln widzów „Za marzenia”. TVP2 wiceliderem rynku
Nowy serial „Za marzenia” oglądało średnio 1,46 mln widzów, o 190 tys. osób więcej niż pokazywane rok temu w tym paśmie „Bake off - Ale ciacho!”. Produkcja dała TVP2 pozycję wicelidera rynku w 4+ i trzecie miejsce w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 4,47 mln zł.
„Za marzenia” na antenie TVP2 oglądać można było w poniedziałki o godz. 21.50 (pierwsze dwa odcinki pokazano o 21.35), w okresie od 26 lutego do 4 czerwca br. Średnia widownia serialu wyniosła 1,46 mln osób, co przełożyło się na 11,91 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 11,15 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 11,39 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Zdecydowanie największą popularnością do tej pory cieszył się pierwszy odcinek nowej produkcji - zgromadził on przed telewizorami 3,20 mln oglądających. Drugi w kolejności odcinek obejrzało 2,12 mln osób.
Dla porównania, druga edycja kulinarnego teleturnieju „Bake off - Ale ciacho!” pokazana rok temu w tym paśmie oglądało średnio 1,27 mln osób, co przełożyło się na odpowiednio 10,19 proc., 9,30 proc. i 9,18 proc. udziału. Oznacza to, że nowy serial miał o 190 tys. widzów więcej.
TVP2 w paśmie nadawania nowego serialu zajęła drugie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie był TVN, który emitując wtedy gł. „Druga szansa” i „Projekt Lady”, osiągał 12,02 proc. udziału. Trzeci był Polsat (filmy fabularne; 10,90 proc.), a czwarta - TVP1 (gł. „Teatr TV” i „Warto rozmawiać”; 2,26 proc.).
Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 Dwójka była trzecia.
Centrum informacji Telewizji Polskiej i Jacek Kurski opublikowali również wyniki produkcji z alternatywnego pomiaru oglądalności prowadzonego przez Netię, który wzbudza wiele kontrowersji - jego wyniki uznawane są tylko przez TVP. Według tych danych pierwszy odcinek nowego serialu Dwójki zgromadził ponad 3,7 mln widzów, a drugi - 2,7 mln oglądających.
5III, typowy dzień: TVP1 wymiata access- Teleex JTM Klan Korona 1z10 Wiadomości 2-3mln (niebieska). TVP2 triumf w prime: Barwy 3,7mln MjM 6mln Za marz. 2,7mln (czerwona)
— Jacek Kurski PL (@KurskiPL) 6 marca 2018
Zgadnijcie kto wygrał dzień w Nielsenie? -TVN i Polsat! TVP traci tak setki mln rocznie. Nie zgadzam się na to pic.twitter.com/e14gqt1dAp
Wpływy reklamowe wokół premierowych emisji serialu wyniosły 4,47 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Jak już informowaliśmy jako pierwsi, Telewizja Polska podjęła decyzję o emisji drugiego sezonu serialu „Za marzenia” w jesiennej ramówce. Zdjęcia do nowych odcinków mają ruszyć pod koniec czerwca.
Obyczajowo-komediowa produkcja „Za marzenia” została luźno oparta na debiutanckiej książce Karoliny Frankowskiej „Zaczaruj mnie”. 13-odcinkowy cykl przedstawia losy trójki przyjaciół, którzy przechodzą ze studenckiego życia w dorosłość.
Główne role w serialu grają: Maja Bohosiewicz, Anna Karczmarczyk i Piotr Nerlewski, a obok nich wystąpią m.in.: Katarzyna Figura, Radosław Krzyżowski, Izabela Kuna, Marcin Perchuć, Kamil Kula, Paulina Chruściel, Dominika Gwit, Maciej Radel, Malwina Turek, Mikołaj Cieślak, Piotr Ligieza, Jakub Mazurek, Marcin Bosak i Krzysztof Czeczot.
Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 7,87 proc.
Dołącz do dyskusji: 1,5 mln widzów „Za marzenia”. TVP2 wiceliderem rynku