„Big Music Quiz” w TVP1 miał o 510 tys. widzów mniej niż w TVP2. 3,92 mln zł z reklam
Prowadzony przez Sławomira Zapałę nowy program „Big Music Quiz” oglądało średnio 1,27 mln widzów. Pierwsze trzy odcinki pokazane w TVP2 śledziło 1,60 mln widzów, a po przeniesieniu show do TVP1 jego widownia spadła o 510 tys. oglądających. Wpływy z reklam wyniosły 3,92 mln zł.
Nowe muzyczne show „Big Music Quiz” zadebiutowało na antenie TVP2 w niedzielę, 11 marca br. o godz. 20.05. Średnia widownia trzech pierwszych odcinków formatu (pokazanych do 25 marca br.) wyniosła 1,60 mln osób, co przełożyło się na 9,34 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 9,23 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 8,94 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Jak już informowaliśmy, pod koniec marca br. Telewizja Polska zdecydowała się na przeniesienie muzycznego formatu do TVP1. Wraz z transferem miała być również zmieniona nazwa show na „Sławomir Big Music Quiz”, ale ostatecznie pozostano przy pierwotnym tytule.
Pierwszy odcinek w Jedynce pokazano w niedzielę wielkanocną. Była to specjalna emisja, którą śledziło 1,82 mln osób, co przełożyło się na odpowiednio 13,16 proc., 10,16 proc. i 12,10 proc. udziału.
Od 6 kwietnia TVP1 rozpoczęła już regularne nadawanie „Big Music Quiz” w piątki o godz. 21.35. Średnia widownia pozostałych ośmiu odcinków pokazanych w tym paśmie (do 25 maja) wyniosła 1,09 mln oglądających, co dało stacji odpowiednio 8,60 proc., 8,58 proc. i 8,44 proc. udziału.
Oznacza to, że show Sławomira Zapały po przeniesieniu z TVP2 do TVP1 straciło 510 tys. widzów, ale jego rynkowe udziały spadły nieznacznie (w analizie pod uwagę nie został wzięty odcinek wielkanocny, emitowany wyjątkowo zupełnie w innym paśmie).
Średnia widownia wszystkich dwunastu premierowych odcinków programu na obu antenach wyniosła 1,27 mln osób, co przełożyło się na 9,17 proc. udziału w rynku telewizyjnym w 4+, 8,91 proc. w 16-49 oraz 8,90 proc. w grupie 16-59.
Wpływy z reklam wyemitowanych wokół premierowych odcinków cyklu zarówno w Dwójce jak i Jedynce wyniosły 3,92 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Program „Sławomir Big Music Quiz” oparty jest na francuskim formacie „Le Grand Blind Test”. Producentem show jest Endemol Shine Polska. W każdym odcinku rywalizują ze sobą dwie czteroosobowe drużyny, złożone z aktorów, wokalistów i celebrytów. Rywalizują oni w rozpoznawaniu tytułów piosenek oraz odpowiadaniu na pytania dotyczące np. ciekawostek związanych z muzyką, polskich artystów czy popularnych płyt muzycznych
Gospodarzem muzycznego show jest Sławomir Zapała, aktor i piosenkarz, znany z wylansowania przeboju „Miłość w Zakopanem”.
Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 7,87 proc.
Dołącz do dyskusji: „Big Music Quiz” w TVP1 miał o 510 tys. widzów mniej niż w TVP2. 3,92 mln zł z reklam