SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP ABC nadal zyskuje widownię. Nicktoons z największym spadkiem w maju

Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w maju br. była stacja TVP ABC, która pochwalić się mogła również największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił Nicktoons - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat z drugiego na pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w maju 2018 roku awansowało TVP ABC. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem maja 2017 roku zwiększył się o 44,87 proc. i wyniósł 12,43 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl, jest to najwyższy miesięczny udział tej stacji w historii jej nadawania. TVP ABC po raz piąty w historii zostało również najchętniej oglądanym kanałem wśród wszystkich stacji w Polsce w grupie 4-12.

Na drugi miejsce spadł Polsat. Jego udział zmniejszył się o 21,98 proc. do 8,20 proc.

Podium uzupełnia TVN, którego udział wzrósł o 1,89 proc. do 8,09 proc.

Rośnie Puls 2

Czwarty był Puls 2, który awansował z miejsca piątego. Kanał ten zanotował wzrost udziału o 13,34 proc. do 7,22 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci i ich rodziców.

Oczko niżej znalazł się Nickelodeon, którego udział poszedł w dół o 10,14 proc. do 6,20 proc. Stacja ta spadła z czwartej lokaty.

W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Nick Jr (3,31 proc. udziału; spadek o 24,26 proc.), MiniMini+ (3,07 proc. udziału; - 10,50 proc.) i Disney Junior (3,04 proc. udziału; + 1,33 proc.).

Z kolei najwięcej stracił Nicktoons. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 36,82 proc. do 1,39 proc. udziału. Do 15 lutego 2018 roku stacja ta nadawała pod marką Nickelodeon HD.

0,13 proc. udziału zanotował edukacyjny kanał Da Vinci, który w naszym kraju dostępny jest od 2007 roku, ale w panelu Nielsena znalazł się od lipca ub.r. Od początku września ub.r. zaczął emitować reklamy, a ich sprzedażą zajmuje się Polsat Media.

Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem w maju 2018 roku była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,37 proc. Zwiększył się on o 29,25 proc. - najbardziej w zestawieniu.

Drugi był Nickelodeon (w dół o 16,67 proc. do 0,60 proc.). Podium ex aequo uzupełniają: Disney Junior (- 11,11 proc. do 0,32 proc.) i Nick Jr (- 30,43 proc. do również 0,32 proc.).

Również i w tym ujęciu najwięcej stracił Nicktoons - było to 47,83 proc. do 0,12 proc. udziału.

Dołącz do dyskusji: TVP ABC nadal zyskuje widownię. Nicktoons z największym spadkiem w maju

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
tvp abc to jedna z niewielu perełek tvp. nadawca powinien o nią dbac bo to na prawde swietny kanał
odpowiedź
User
seba
kanałom tematycznym brakuje trochę reklamy na wszystkich kanałach grupy TVP
odpowiedź
User
Ttt
Jezus, co te dzieci oglądają na TVNie, Polsacie, TVP2 że to tak wysoko w rankingu?
odpowiedź