Ogilvy walczy w Niemczech z rasizmem, wydaje własną wersję „Mein Kamf” (wideo)
Agencja Ogilvy & Mather Berlin wydała 11 książek pod wspólnym tytułem „Mein Kampf gegen Rechts”. Autorami książek są ludzie walczący z ksenofobią, rasizmem i niesprawiedliwością, a cała seria jest protestem wobec ponownego pojawienia się w niemieckich księgarniach manifestu Adolfa Hitlera.
„Mein Kampf” - napisany przez Adolfa Hitlera manifest stanowiący podstawę ideologii faszystowskiej - został ostatnio wznowiony w Niemczech po raz pierwszy od 1945 r. Książka mogła ukazać się w księgarniach z powodu wygaśnięcia praw autorskich, które dotąd należały do rządu bawarskiego skutecznie blokującego ponowne pojawienie się „Mein Kampf” na niemieckim rynku.
Swój protest przeciwko wznowieniu dzieła Hitlera i rosnącej w Niemczech fali nacjonalizmu i rasizmu postanowił wyrazić niemiecki oddział agencji Ogilvy & Mather. Efekt to wprowadzenie do sprzedaży serii 11 książek pod wspólnym tytułem „Mein Kampf gegen Rechts”.
Autorami poszczególnych części serii są osoby, które poświęciły większość swojego życia na walkę z ksenofobią, rasizmem i nietolerancją. Wśród nich jest Mosze Dagan, uciekinier z hitlerowskiego obozu koncentracyjnego, Wana Limar, uchodźca z Afganistanu (obecnie jeden z prezenterów MTV) oraz Irmela Mensah-Schramm, działaczka antyrasistowska, która w ciągu swojego życia usunęła z murów niemieckich budynków ponad 100 tys. napisów i haseł o rasistowskiej treści.
- W świetle kryzysu wokół imigrantów i rosnącej fali nietolerancji wiadomość o ponownym wydaniu „Mein Kampf” była dla nas sygnałem alarmowym - wyjaśnia Tim Stuebane, dyrektor kreatywny Ogilvy & Mather Berlin. - Pomyśleliśmy, że w jakiś sposób musimy się temu przeciwstawić. Stąd pomysł na tę akcję - dodaje Stuebane.
Książkowy protest zorganizowany przez Ogilvy spotkał się ze sporym odzewem Niemców. Pierwszy nakład „Mojej walki z rasizmem” w wysokości 11 tys. egzemplarzy został już sprzedany niemal w całości. Agencja nie wyklucza dodruku serii, aby sprostać popytowi.
Dołącz do dyskusji: Ogilvy walczy w Niemczech z rasizmem, wydaje własną wersję „Mein Kamf” (wideo)