CDA.pl ma już ponad 0,5 mln płatnych subskrybentów
W zeszłym kwartale CDA przy wzroście przychodów o 10,7 proc. do 18,55 mln zł zarobiło na czysto 5,36 mln zł (wobec 4,54 mln zł przed rokiem). Sprzedaż subskrypcji do CDA Premium wzrosła w ciągu roku o 18,4 proc. do 501 tys.
Przychody CDA ze sprzedaży subskrypcji do CDA Premium w minionym kwartale sięgnęły 17,53 mln zł, wobec 16,15 mln zł. Do tego doszło 844 tys. zł z działającego od połowy ub.r. sklepu internetowego, natomiast wpływy z reklam przy darmowych treściach na CDA skurczyły się z 304,1 do 81,5 tys. zł. W całym zeszłym półroczu przychody spółki poszły w górę z 34,27 do 38,07 mln zł.
Na koniec czerwca br. oferta CDA Premium (licząc z pakietem startowym i podstawowym opcji CDA TV ze streamingiem stacji telewizyjnych) miała 501 tys. aktywnych subskrypcji, co wobec 423 tys. rok wcześniej daje wzrost o 18,4 proc. Natomiast na koniec marca br. aktywnych subskrypcji było 517 tys., a na koniec ub.r. - 529 tys. Przy czym w pierwszej połowie ub.r. też nastąpił spadek - z 447 do 423 tys. subskrypcji.
Na działalność operacyjną CDA przeznaczyło w zeszłym kwartale 12,01 mln zł, po wzroście rok do roku o 7 proc. Stanowiące zdecydowaną większość koszty usług obcych (m.in. licencji do oferowanych filmów i seriali) poszły w górę z 10,12 do 10,61 mln zł, a koszty wynagrodzeń - z 587,8 do 631,5 tys. zł.
Kwartalny zysk operacyjny zwiększył się z 5,35 do 6,53 mln zł, a zysk netto - z 4,54 do 5,36 mln zł. W całym pierwszym półroczu spółka zarobiła na czysto 10,91 mln zł, wobec 9,55 mln zł przed rokiem.
Na początku lipca CDA z zeszłorocznego zysku netto wypłaciło 15,91 mln zł dywidendy (po 1,55 zł na akcję). 63,22 proc. akcji spółki ma jej dyrektor generalny Łukasz Ćwiek, a 34,08 proc - prezes i jedyny członek zarządu Jarosław Ćwiek.
W środę na koniec sesji kurs akcji CDA wynosił 17,80 zł (od początku stycznia urósł o 5 proc.), co daje kapitalizację w wysokości 183 mln zł.
Dołącz do dyskusji: CDA.pl ma już ponad 0,5 mln płatnych subskrybentów
Np. zrobiłem sobie teraz szybkę kwerendę. Jest piracka kopia "Squid game" z Netflixa czy 3-sezon "Wiedźmina".
Jak to możliwe, że taka piracko-legalna hybryda wciąż funkcjonuje w naszym kraju. CDA stworzył sobie model, w którym przed pirackimi treściami wstawia reklamy płatnej subskrypcji.