O 419 tys. wzrosła liczba abonentów Cyfrowego Polsatu w I poł. 2010 roku
Liczba abonentów usług telewizyjnych (DTH) Cyfrowego Polsatu wyniosła na koniec I połowy 2010 r. 3,263 mln i była o 419 tys. wyższa niż przed rokiem, poinformował prezes Dominik Libicki. W samym I półroczu Cyfrowy Polsat pozyskał 200 tys. klientów brutto. Spółka widzi dalszy potencjał wzrostu.
"Rynek nasyca się, ale potencjał wzrostu jeszcze jest" - powiedział prezes Libicki dziennikarzom w czwartek. Dodał, że rynek płatnej telewizji ma szansę rosnąć jeszcze przez kilka lat.
Liczba abonentów usług DTH (Direct to Home) spółki na 30 czerwca wyniosła 3,263 mln. Z tego 2,592 mln przypadało na "Pakiet Familijny/Premium" (wzrost o 281 tys.) a 672 tys. na tańszy "Pakiet Mini/Max" (wzrost o 139 tys.).
Wskaźnik ARPU (Średni miesięczny przychód na abonenta) Pakietu Familijnego wzrósł o 4% r/r do 41,9 zł, a ARPU Pakietu Mini/Max o 22% do 10,7 zł. W najbliższym czasie spółka planuje promocję tego drugiego pakietu, co ma jej pomóc pozyskać klientów - którzy z czasem mogą zdecydować się na przejście do droższego pakietu.
W I połowie roku Cyfrowy Polsat zanotował 200 tys. pozyskań brutto. Wskaźnik ten nie obejmue tzw. wewnętrznego churn (churn to wskaźnik odejść abonentów, a wewnętrzny churn, to klienci którzy rozwiązali umowę, by natychmiast podpisać nową na korzystniejszych warunkach). W I połowie 2009 r. Cyfrowy Polsat pozyskał brutto 259 tys. klientów.
Wskaźnik churn wzrósł w I poł. tego roku do 10,0% wobec 7,3% przed rokiem. Wyższy churn to m.in. efekt ostrzejszej konkurencji, ale również zmiany regulaminu świadczenia usług, która umożliwiła abonentom zerwanie umów.
Marża EBITDA w I połowie roku wzrosła o 3,3 pp do 31,2%. Dyrektor finansowy Tomasz Szeląg zaznaczył, że w III kw. marża powinna utrzymać się na poziomie powyżej 30%. Natomiast w IV kw. ten wskaźnik moze znaleźć się pod presją - koniec roku to dla platform cyfrowych okres w którym najostrzej rywalizują o klientów i notują najwięcej pozyskań.
W I poł. 2010 roku spółka miała 153,13 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 128,72 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 742,26 mln zł wobec 615,05 mln zł.
Dołącz do dyskusji: O 419 tys. wzrosła liczba abonentów Cyfrowego Polsatu w I poł. 2010 roku