Nowy dziennik Polskapresse liczy na reklamy partii politycznych
Ogólnopolski dziennik wydawnictwa Polskapresse ruszy przedpaździernikowymi wyborami parlamentarnymi, potwierdził w piątekwiceprezes wydawnictwa Grzegorz Haftarczyk. Dziennik już zbierareklamy, liczy że skorzysta jeszcze na wydatkach partii związanychz kampanią wyborczą.
"Z całą pewnością wystartujemy jeszcze przed wyborami" -powiedział Haftarczyk w piątkowym wywiadzie dla telewizji TVN CNBC.Nie chciał jednak uściślić terminu.
Haftarczyk nie podał też wielkości budżetu przeznaczonego namarketing nowego tytułu. Nie powiedział też, jak długo projekt możeprzynosić wydawcy straty.
"Mamy do dyspozycji duże pieniądze, które zapewniają możliwośćrozwoju" - powiedział Haftarczyk. Wcześniej "Gazeta Prawna" podała,że budżet marketingowy tytułu wyniesie ok. 100 mln zł. Nie podałajednak źródła tej wiadomości, a prezes spółki Dorota Stanekodmawiała jej skomentowania.
Zdaniem analityków, KBC Securities budżet nowej gazety będziepodobny do tego jakim przed rokiem dysponował "Dziennik", wydawanyprzez Axel Springer Polska.
"Naszym zdaniem, nowy dziennik, ponieważ już istnieje na rynkulokalnym, może aplikować o wydatki reklamowe w częściogólnopolskiej, tj. ok. 1/3 łącznych wydatków w dziennikach" -napisali analitycy DI BRE w raporcie poświęconym wydawcy "GazetyWyborczej" spółce Agora.
W wywiadzie dla TVN CNBC Haftarczyk potwierdził, że jednym zpowodów dla którego Polskapresse zdecydowało się na wydanie tytułuogólnopolskiego była chęć zwiększenia przychodów z reklam.
"Budżety reklamowe na poziomie ogólnopolskim są dużo wyższe,choć na poziomie regionalnym widzimy wyższą dynamikę ich wzrostu" -powiedział wiceprezes Polskapresse.
Według niego, nowy tytuł ma być gazetą opiniotwórczą, a nietabloidem. Ma równocześnie wprowadzić nową jakość na rynekdzienników. W końcu sierpnia Polskapresse podpisało umowę zbrysyjskim dziennikiem "The Times", na mocy której może korzystać zjego marki i treści.
"Ma to być gazeta społecznościowa wykorzystująca m.in. fenomenblogów" - powiedział Haftarczyk. Nie odpowiedział jednak, w jakimstopniu czytelnicy będą mogli uczestniczyć w tworzeniu zawartościnowego tytułu. Zaznaczył jednak, że dziennik będzie współpracował zportalem internetowym wiadomosci24.pl.
Według analityków, nowy tytuł będzie rywalizował przedewszystkim z "Gazetą Wyborczą", "Dziennikiem" oraz"Rzeczpospolitą".
"Liczymy też, że zdobędziemy czytelników, którzy dziś nie kupujągazet" - powiedział Haftarczyk. Dodał, że spodziewa się, że obecnigracze na rynku dzienników ogólnopolskich zareagują szybko na nowąsytuację i walka o pozycję lidera może być długa.
Dyrektor Domu Mediowego Starlink Tomasz Chełmecki ocenia, żenowemu tytułowi będzie bardzo trudno pozyskać czytelników, którzydziś nie kupują nowej gazety. Dodał też, że Polskapresse musiuważać na to, żeby nie stracić obecnych czytelników swoich gazetregionalnych.
Polskapresse wraz ze spółkami stowarzyszonymi wydaje 8dzienników o łącznej tygodniowej sprzedaży 2,8 mln egz. Haftarczykocenia, że średnia dzienna sprzedaż tych dzienników to ok. 520 tys.egzemplarzy. Nowy dziennik ma być zbudowany na ich podstawie.
Według Chełmeckiego, najbardziej prawdopodobna cena nowegodziennika to 1,5 zł. Grzegorz Haftarczyk nie chciał komentować tejspekulacji.
Dołącz do dyskusji: Nowy dziennik Polskapresse liczy na reklamy partii politycznych