Nowe kanały na MUX-8: Liderem Metro przed Nowa TV i Zoom TV
Wśród kanałów na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej (MUX-8) największą widownię ma Metro. Stacja ta wypada lepiej nie tylko od uruchomionego tego samego dnia - 2 grudnia 2016 r. - kanału WP, ale i również od Nowa TV i Zoom TV, które ruszyły kilka tygodni wcześniej.
MUX-8 to kolejny multipleks naziemnej telewizji cyfrowej, na którym obecnie nadają cztery stacje. 25 października br. na potrzeby DVB-T uruchomiona została stacja Zoom TV, należąca do spółki Cable Television Networks & Partners. 9 listopada br. ruszyła Nowa TV z portfolio Grupy ZPR Media, a 2 grudnia br. dwie kolejne stacje: Metro (Agora) i WP (Wirtualna Polska).
Wśród czterech analizowanych kanałów najlepsze wyniki oglądalności ma Metro. Średnia widownia tej stacji od dnia startu do 15 grudnia 2016 roku wyniosła 9,7 tys. widzów. Przełożyło się to na 0,14 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszych wyników stacji Metro - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Sadowska, prezes zarządu Green Content. - Na podstawie dostępnych danych możemy stwierdzić, że Metro jest stacją „premium” w porównaniu ze swoją konkurencją na MUX-8. Ponad 60% widzów kanału pochodzi z miast, a ich średnie dochody są wyższe niż przeciętne. Około 50% widzów Metra ma wykształcenie wyższe lub średnie - dodaje.
Drugie miejsce zajmuje Nowa TV. Średni AMR tej stacji w okresie od 2 do 15 grudnia br. wyniósł 8 tys. osób, a SHR - 0,11 proc.
Dalej plasują się Zoom TV (5,7 tys. widzów; 0,08 proc. udziału) oraz WP, który podobnie jak Metro nadaje od 2 grudnia br. (4,7 tys.; 0,07 proc.).
Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49, a ich udziały mają zbliżone wartości, jak w grupie 4+.
Wszystkie cztery stacje mają zdecydowanie wyższe udziały wśród wszystkich widzów odbierających naziemną telewizję cyfrową. SHR Metro wynosi 0,20 proc., Nowa TV - 0,16 proc., Zoom TV - 0,12 proc., a WP - 0,10 proc.
Wśród widzów 16-49 DVB-T liderem też jest Metro (0,21 proc. udziału), a drugie miejsce zajmuje Nowa TV (0,14 proc.). Trzeci w tym ujęciu jest już jednak kanał WP (0,13 proc.), który wypada nieco lepiej od Zoom TV (0,12 proc.).
Wiertualnemedia.pl |
Średnie wyniki oglądalności kanałów nadających na 8 multipleksie DVB-T w okresie od 2 do 15 grudnia 2016 roku |
|||||||
Wszyscy 4+ |
Wszyscy 16-49 |
DVB-T 4+ |
DVB-T 16-49 |
|||||
Kanał |
AMR |
SHR% |
AMR |
SHR% |
AMR |
SHR% |
AMR |
SHR% |
Metro |
9 728 |
0,14% |
4 112 |
0,15% |
6 426 |
0,20% |
2 555 |
0,21% |
Nowa TV |
7 989 |
0,11% |
2 648 |
0,10% |
4 943 |
0,16% |
1 678 |
0,14% |
Zoom TV |
5 674 |
0,08% |
2 392 |
0,09% |
3 737 |
0,12% |
1 460 |
0,12% |
WP |
4 731 |
0,07% |
1 848 |
0,07% |
3 286 |
0,10% |
1 554 |
0,13% |
Start kanałów Metro, WP, Nowa TV i Zoom TV na razie zakończył uruchamianie oferty MUX-8, którego obecny zasięg techniczny wynosi około 85 procent populacji Polski. W przyszłości na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej pojawią się jeszcze stacje Telewizji Polskiej.
Dołącz do dyskusji: Nowe kanały na MUX-8: Liderem Metro przed Nowa TV i Zoom TV