Niemcy i Francja chcą podatku od reklamy cyfrowej, ma uderzyć w Google i Facebooka
Francja i Niemcy zaproponowały wprowadzenie w Unii Europejskiej podatku w wysokości 3 procent od reklamy cyfrowej. Daninę mają płacić firmy osiągające przychody w tym segmencie, a jej cel to ograniczenie dominacji największych graczy, takich jak Google i Facebook.
Zgodnie z projektem opracowanym przez instytucje finansowe we Francji i Niemczech nowy podatek miałby dotyczyć podmiotów zarabiających w Unii Europejskiej najwięcej w branży reklamy cyfrowej. Wysokość daniny ustalono na 3 proc.
Autorzy inicjatywy nie kryją, że nowy podatek jest wymierzony w takich gigantów technologicznych jak Google i Facebook, którzy obecnie panują w cyfrowym segmencie reklamowym utrudniając skuteczną konkurencję ze strony mniejszych firm pochodzących z obszaru Unii.
Według zapowiedzi projekt nowego podatku w przeciągu najbliższych dni zostanie przedstawiony unijnemu ministrowi finansów. Niemcy i Francja chciałyby aby danina została przyjęta przez odpowiednie instytucje w 2019 r. i weszła w życie na terenie wspólnoty w roku 2021.
Dołącz do dyskusji: Niemcy i Francja chcą podatku od reklamy cyfrowej, ma uderzyć w Google i Facebooka