Nielsen: młodzież a telefony komórkowe
Większość młodych ludzi samodzielnie podejmuje decyzję o wyborze modelu telefonu komórkowego.
Tylko 16 proc. respondentów przyznało, że to rodzice za nich podjęli decyzję o kupnie określonego urządzenia - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Nielsen, w którym udział wzięli konsumenci w wieku od 15 do 24 lat z Brazylii, Chin, Hiszpanii, Indii, Niemiec, Rosji, USA, Wielkiej Brytanii oraz Włoch.
Najważniejszym czynnikiem branym przez młodzież pod uwagę przy zakupie telefonu komórkowego okazała się cena. Wyjątkiem są tutaj Rosjanie, którzy wyżej od niej stawiają design i styl urządzenia.
Pod względem penetracji liderem są Włochy, gdzie smartfony posiada 47 proc. osób w wieku od 15 do 24 lat, a europejska średnia wyniosła 28 proc. Tymczasem pod względem płci, jeśli chodzi o posiadanie smartfonów wszędzie poza USA przeważają mężczyźni.
Dołącz do dyskusji: Nielsen: młodzież a telefony komórkowe