„Newsweek” wyprzedził „Politykę”. Zyskują „W Sieci” i „Do Rzeczy”
W listopadzie ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Newsweek Polska”, który awansował na drugie miejsce, wyprzedzając „Politykę”. Z kolei najwięcej stracił „Wprost”.
Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w listopadzie 2015 roku wyniosła 131 505 egz. Było to o 5,44 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugie miejsce (z trzeciego) awansował tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego średni wynik sprzedażowy w badanym miesiącu poszedł do góry o 12,30 proc. do 124 684 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Podium uzupełnia „Polityka” (Polityka), która w listopadzie 2014 roku była druga. Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika w analizowanym miesiącu zmniejszyła się o 3,23 proc. i wyniosła 112 644 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 77 260 egz., po wzroście o 11,80 proc. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik wzrósł o 6,22 proc. do 56 450 egz.
Największy spadek w zestawieniu odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w listopadzie ub.r. wyniósł 30 425 egz., czyli mniej aż o 26,43 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.
Wirtualnemedia.pl | listopad | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 202 139 | 131 505 | 131 505 | 207 191 | 139 075 | 139 075 |
Newsweek Polska | 188 320 | 124 758 | 124 684 | 172 183 | 111 027 | 111 027 |
Polityka | 162 500 | 112 644 | 112 644 | 173 250 | 116 399 | 116 398 |
W Sieci | 148 192 | 77 262 | 77 260 | 155 030 | 69 117 | 69 107 |
Tygodnik Do Rzeczy | 114 960 | 65 375 | 56 450 | 135 480 | 62 068 | 53 143 |
Gazeta Polska | 100 894 | 37 094 | 36 710 | 114 841 | 37 253 | 36 700 |
Wprost | 101 611 | 98 968 | 30 425 | 125 153 | 111 441 | 41 353 |
Tygodnik Powszechny | 37 498 | 19 057 | 18 657 | 39 800 | 18 541 | 18 117 |
Przegląd | 51 000 | 16 546 | 16 546 | 51 000 | 17 456 | 17 456 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 463 301 | 285 520 | 285 520 | 469 004 | 295 342 | 295 342 |
W listopadzie ub.r. w porównaniu do października ub.r. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mogło „W Sieci”, którego wynik zwiększył się o 5,79 proc. Natomiast największy spadek, wynoszący 4,28 proc., odnotował „Newsweek Polska”.
Wirtualnemedia.pl | 2015 | |||||
ZKDP | listopad | październik | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 202 139 | 131 505 | 131 505 | 200 393 | 127 690 | 127 690 |
Newsweek Polska | 188 320 | 124 758 | 124 684 | 209 126 | 130 331 | 130 257 |
Polityka | 162 500 | 112 644 | 112 644 | 164 500 | 115 741 | 115 736 |
W Sieci | 148 192 | 77 262 | 77 260 | 148 104 | 73 034 | 73 034 |
Tygodnik Do Rzeczy | 114 960 | 65 375 | 56 450 | 113 928 | 65 470 | 56 545 |
Gazeta Polska | 100 894 | 37 094 | 36 710 | 101 638 | 36 593 | 36 181 |
Wprost | 101 611 | 98 968 | 30 425 | 103 953 | 98 151 | 29 607 |
Tygodnik Powszechny | 37 498 | 19 057 | 18 657 | 37 075 | 19 571 | 19 171 |
Przegląd | 51 000 | 16 546 | 16 546 | 51 000 | 16 031 | 16 031 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 463 301 | 285 520 | 285 520 | 463 386 | 283 656 | 283 656 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Newsweek” wyprzedził „Politykę”. Zyskują „W Sieci” i „Do Rzeczy”