Newsweek.pl, wPolityce.pl i Niezalezna.pl w dół - zyskują Wprost.pl i DoRzeczy.pl (serwisy tygodników opinii)
Wśród stron internetowych związanych z tygodnikami opinii najwięcej użytkowników ma Newsweek.pl, natomiast najwięcej odsłon notują Wprost.pl, wPolityce.pl i Niezalezna.pl. W skali roku duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły Wprost.pl i DoRzeczy.pl.
Serwis Newsweek.pl (Grupa Onet-RAS Polska) w maju br. odwiedziło 2,6 mln realnych użytkowników (czyli 9,51 proc. wszystkich polskich internautów). Wykonali oni na stronie 10,6 mln odsłon, a każdy spędził na niej przeciętnie 3 minuty i 19 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBO opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Newsweek.pl to najpopularniejsza z witryn tygodników opinii, ale tylko pod względem liczby użytkowników. Zajmujący drugie miejsce Wprost.pl (PMPG Polskie Media) przy 1,98 mln użytkowników zanotował 26,41 mln odsłon (czyli 2,5 raza więcej niż Newsweek.pl) oraz 5 minut i 11 sekund średniego czasu korzystania.
W tej ostatniej statystyce zdecydowanie najlepsze wyniki osiągnęły wPolityce.pl (Fratria) i Niezalezna.pl (Słowo Niezależne). Pierwszy serwis jest związany z tygodnikiem „Sieci”, a drugi - z „Gazetą Polską” (a także „Gazetą Polską Codziennie”). Uwzględniliśmy je w rankingu, ponieważ publikowane tam są dodatkowe komentarze i wywiady publicystów obu tygodników. Natomiast strony Gazetapolska.pl i Wsieciprawdy.pl to internetowe wizytówki tych tytułów, zamieszczające jedynie zajawki kolejnych wydań.
Na wPolityce.pl przeciętny odwiedzający spędził 31 minut i 32 sekund (serwis miał 1,18 mln użytkowników i 22,3 mln odsłon), a na Niezalezna.pl - 19 minut i sekundę (przy 1,06 mln użytkowników i 13,25 mln odsłon). Ten drugi serwis w lipcu ub.r. został uruchomiony w nowej wersji, natomiast w tym pierwszym od czerwca ub.r. można oglądać Telewizję wPolsce.pl (jej osobna witryna zanotowała zbyt małą odwiedzalność, żeby można to było oszacować w badaniu Gemius/PBI).
Polityka.pl zanotowała 1,01 mln użytkowników i 5,11 mln odsłon, DoRzeczy.pl (PMPG Polskie Media) - 966,9 tys. użytkowników i 6,2 mln odsłon, a Gosc.pl (Instytut Gość Media) - 781,3 tys. użytkowników i 9,18 mln odsłon.
W serwisie „Polityki”, tak samo jak w witrynie „Tygodnika Powszechnego” obowiązuje płatny system dostępu do większości treści. Natomiast DoRzeczy.pl w rozbudowanej odsłonie zostało uruchomione wiosną ub.r.
Serwis „Newsweeka” jako jedyny w zestawieniu należy do firmy mającej też duży portal horyzontalny - Onet.pl. Jakie ma to przełożenie na jego wyniki? Według danych z narzędzia similarweb.com w czerwcu 16,54 proc. ruchu na Newsweek.pl pochodziło z linków na innych witryn (w tym 93,1 proc. ze strony głównej Onetu). Na Wprost.pl odnośniki zewnętrzne zapewniły 5,6 proc. ruchu, na wPolityce.pl - 1,56 proc., a na Polityka.pl - 3,56 proc. W każdym przypadku głównych źródłem tego ruchu był Wykop.
Na komputerach Newsweek.pl odwiedziło 1,65 mln internautów, którzy wykonali 5,56 mln odsłon. Wprost.pl miał 820,6 tys. użytkowników i 9,97 mln odsłon, a wPolityce.pl - 613,8 tys. użytkowników i 13,44 mln odsłon, a Niezalezna.pl - 503,5 tys. użytkowników i 11,58 mln odsłon.
Na wPolityce.pl odwiedzający spędził przeciętnie 42 minuty i 4 sekundy, a na Niezalezna.pl - 37 minut i 20 sekund.
Na urządzeniach mobilnych liderem był Wprost - z 1,28 mln użytkowników i 16,44 mln odsłon. Newsweek.pl przy minimalnie niższej liczbie odwiedzających (1,24 mln) zanotował ponad trzy razy mniej odsłon (5,04 mln).
Z wPolityce.pl przeciętny użytkownik korzystał przez 16 minut i 37 sekund.
Newsweek.pl stracił w skali roku 1,04 pkt proc. zasięgu (9,9 proc. w dół). Jednocześnie zanotował spadki o 1,16 mln odsłon oraz 64 sekundy średniego czasu korzystania przez odwiedzającego (to odpowiednio 9,9 i 24,3 proc. w dół).
Jeszcze więcej straciły wPolityce.pl, Niezalezna.pl i Tygodnikpowszechny.pl. Pierwszy serwis straci 0,71 pkt proc. zasięgu, 9,95 mln odsłon oraz 8 minut i 59 sekund średniego czasu korzystania (to 14,2, 30,9 i 22,2 proc. w dół), a drugi - 2,43 pkt proc. zasięgu, 16,63 mln odsłon (38,5 i 55,7 proc.) przy wydłużeniu się średniego czasu korzystania o 3 minuty i 45 sekund (czyli 24,6 proc.), a trzeci - 0,75 pkt proc. zasięgu i 336,1 tys. odsłon (64,1 i 45,1 proc. w dół) przy podwojeniu się przeciętnego czasu korzystania.
Za to Wprost.pl zyskał w skali roku 1,63 pkt proc. zasięgu (to 29,1 proc. w górę), a liczba odsłon zwiększyła się ponad czterokrotnie - z 5,67 do 26,41 mln. Natomiast DoRzeczy.pl osiągnęło wzrosty o 1,63 pkt proc. zasięgu i 2,69 mln odsłon (czyli o 85,8 i 76,5 proc.), a Gosc.pl - o 0,69 pkt proc. zasięgu i 535,2 tys. odsłon (o 31,9 i 6,2 proc.).
Dołącz do dyskusji: Newsweek.pl, wPolityce.pl i Niezalezna.pl w dół - zyskują Wprost.pl i DoRzeczy.pl (serwisy tygodników opinii)
Ekspert od wirtuaIu poIeca... JesIi ktos ma w przegladarce na komputerze stacjonarnym komunikat, przy wejsciu na witryne, czy na odtwarzaczu wideo html5 o wwyyIIaacczzeenniiuu bbIIookkoowwaanniiaa reklam, to zastosuj w przegladarce rozszerzenie Adguard (zastepuje kiepski AAddbbIIoocckk+ i uBlock, czy bbIIookkeerraa Opery opartego o listy i reguly uBlock (sprzedane biale listy).
Jesli ktos napotka problem z wykrywaniem w nowej wersji softu html5, czy witryny, to po przez formularz w opcjach zglosic na Github Adguarda.
Na urzadzeniach mobilnych koniecznie stosowac przegladarke Yandex Browser with Protect, lub kiedy sie komus sypie wersje Yandex beta (wyszukac w sklepie Androida). Yandex ma opcje kompresji danych i video on/off (mobilnie oszczedzanie pakietow danych a zarazem firmowe proxy), lub Samsung Internet Browser - wespol z apk. Adguard (tez sklep), darmowo dziala tylko z tymi dwiema przegladarkami mobilnymi!
Przy darmowych wesjach nigdy nie konsumowac tresci za pomoca dedykowanych aplikacji mobilnych, bo tam nie bedzie mozna zzaabbIIookkoowwaacc zbednych a irytujacych elementow.
W rozszerzeniu i apk. Adguard zalaczyc dodatkowo filtry Annoyances i najwazniejsze reguly AAnnttii-AAddbbIIoocckk KKiiIIeerr. Mozna opcjonalnie wlaczyc AAddbbIIoocckk polskie reguly i odznaczyc filtr uzytecznych reklam.
Jezeli kogos wkurzaja autopleje video, to rozszerzenie Disable HTML5 Autoplay. Obydwa dodatki (desktop) dostepne na Chrom, Opere, Firefoxa i Safari.
Pilnujac aktualizacji i poprawnej konfiguracji gwarancja, ze tak na desktop, jak i mobilnie w duecie Yandex/S.I.B. - Adguard, nie zobaczycie zadnych rekIam, wyskakujacych okienek, pustych pol po rekIamach, komunikatow o wylaczenie rekIam i pochodnych RODO - sprawdz w Yandex czy masz zalaczona opcje Hide ads on this site i Block Content! Od tego momentu komfortowe surfowanie przyspieszy.
Dodatki i apki sa bardzo przyjazne dla laika, wiec dla kazdego szybko i latwo. Ja lipy nie polecam :)
Natomiast jeżeli chcecie zzaabbIIookkoowwaacc wszystkie statystyki, wybrane skrypty, podpiete moduly spolecznosciowe i ciasteczka szpiegujace witryn na amen, to rozszerzenie uMatrix, ale to dla tych (komputerowcy), ktorzy co najmniej maja wiedze z jakich elementow zbudowana jest witryna internetowa i co do czego sluzy.
Nie dajcie zarabiac animatorom pozorow, platnym botom, oszustom, bezprawnie kasujacym i bbllookkuujjaaccyymm komentarze, posty i wszystkim skrajnie komercyjnym ppoorrttaIIoomm. Wiele niezbednych informacji o wirtualu, porad, instrukcji tekstowych, jest na adresie u t n . pl / Interia - Mordoru (wpisz bez spacji).
Sekcja o mobilnych przegladarkach tam nieaktualna - rozbudowana, nowa wersja sekcji, ze wskazaniem dla laikow i zaawansowanych, operujcych na kilku przegladarkach wkrotce,.. przy wenie. ;-)