Netia: liczba klientów telewizji wzrosła o połowę
Netia w I kwartale br. zanotowała niewielki spadek liczby klientów szerokopasmowego internetu i usług głosowych, ale zwiększyła liczbę abonentów telewizji. Operator miał też niższe przychody, ale osiągnął dodatni wynik netto.
Najwięcej klientów Netii - 1,59 mln - korzystało na koniec marca br. z usług głosowych, ale ten segment działalności zanotował też największy relatywny spadek, wynoszący 7,7 proc. Spółka w komunikacie tłumaczy, że obecnie przenosi nacisk z liczby klientów usług głosowych na utrzymanie poziomu przychodów i marży z tych usług.
Z kolei liczba użytkowników internetu szerokopasmowego spadła w I kwartale br. o 5 proc. i wyniosła 866 tys. Aż o 48 proc. do 91 tys. wzrosła natomiast liczba klientów usługi telewizyjnej Netii. - Wzrost przyłączeń netto w I kw. tego roku wspomogły dodatkowe ulepszenia: jakości, dostępności geograficznej i dystrybucji. Będą one stymulować dalszy wzrost sprzedaży usług telewizyjnych - czytamy w komunikacie operatora.
Ogólna liczba usług (RGU) Netii wyniosła na dzień 31 marca br. 2,638 mln, czyli o 5,6 proc. mniej niż rok wcześniej. - Tempo spadku liczby usług zostało częściowo zrównoważone poprawą przyłączeń netto usług telewizyjnych, które w I kw. br. wyniosły 11 952 - podała spółka.
Przychody Netii za pierwszy kwartał 2013 roku wyniosły 490,7 mln zł, o 10 proc. mniej niż w I kwartale 2012 roku. Mirosław Gronowski, prezes Netii, tłumaczy, że spadek ten jest zgodny z prognozą roczną i wynikał z niższej liczby aktywnych usług oraz z obniżenia stawek MTR.
Wskaźnik EBITDA wyniósł 138,6 mln zł, notując wzrost o 12 proc. Spółka zakończyła I kwartał br. z 27,3 mln zł zysku operacyjnego (wzrost aż o 565,9 proc.) oraz 13,1 mln zł zysku netto. Rok wcześniej operator miał 9,8 mln zł starty netto.
Dołącz do dyskusji: Netia: liczba klientów telewizji wzrosła o połowę
Aż o 48 proc. do 91 tys. wzrosła natomiast liczba klientów usługi telewizyjnej Netii