Naczelni tygodników i dzienników apelują o czytanie prasy w druku i internecie. „Wspierajmy się, bądźmy razem”
Izba Wydawców Prasy przygotowała klip wideo, w którym redaktorzy naczelni różnych pism jednogłośnie zachęcają do kupowania i czytania prasy. Film pt. „Czytajcie prasę, bądźmy razem!” to kolejna już inicjatywa Izby mająca ratować czytelnictwo w Polsce w czasie pandemii koronawirusa: kilka dni temu wydawcy wysłali także list do premiera z apelem o podjęcie działań ratujących rynek prasy.
W spocie występują z jednobrzmiącym apelem: Paweł Fąfara (szef „Polska The Times”), Tomasz Sakiewicz („Gazeta Polska”), Krzysztof Jedlak („Dziennik Gazeta Prawna”), Jerzy Baczyński („Polityka”), Paweł Lisicki („Do Rzeczy) i Bogusław Chrabota (redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, jednocześnie prezes Izby Wydawców Prasy).
- Proszę was, wspierajmy się w tych trudnych chwilach. My będziemy was wspierać podając ważne i rzetelne informacje - mówi Paweł Fąfara. - Kilkudziesięciu dziennikarzy „Polityki” przez cała dobę gromadzi informacje, umawia się na wywiady, analizuje, komentuje. W tych trudnych czasach gazety i ich lektura pomagają przetrwać. Jesteśmy osobno, ale bądźmy razem - apeluje z kolei Jerzy Baczyński. - Szanowni państwo, jak to we współczesnym świecie, więcej nas dzieli niż łączy. Ale jest jedna wspólna sprawa: piszemy na łamy naszych gazet. Piszemy po to, aby świat był lepszy i bardziej zrozumiały. Bez czytelnika nasza praca nie ma żadnego sensu. Pomóżmy sobie. Czytajcie prasę papierową i online - stwierdza Bogusław Chrabota, prezes IWP i redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”.
Klip jest dostępny na stronie Izby Wydawców Prasy, która jednocześnie zwraca się z drugim apelem: o jak najszersze kolportowanie go w internecie. - Trzeba sobie uświadomić, jak wielką rolę spełnia prasa w tej dobie. Oczywiście mamy dzienniki, w tym także dzienniki regionalne i lokalne, które docierają z codzienną dawką informacji do czytelnika - i jest to nie do przecenienia. Ale są też magazyny, tygodniki, pisma kolorowe, które dają nam wszystkim wytchnienie, rozrywkę oraz edukację. Dlatego tak ważne jest, żeby ująć się za tym rynkiem w tak trudnym czasie. I to właśnie robimy – mówił portalowi Wirtualnemedia.pl Marek Frąckowiak, dyrektor generalny IWP.
To już kolejna inicjatywa IWP, mająca na celu pomoc rynkowi prasy w czasie pandemii koronawirusa. Tuż przed świętami jej członkowie wysłali do premiera Mateusza Morawieckiego dwa listy. W pierwszym chcą rekompensaty za utratę wpływów reklamowych i możliwość odpisania od podatku 300 zł dla prenumeratorów prasy. W drugim apelują do szefa rządu o dawanie rządowych ogłoszeń we wszystkich tytułach, bez wyjątków.
W połowie marca wraz ze Stowarzyszeniem Gazet Lokalnych i Stowarzyszeniem Prasy Lokalnej członkowie Izby napisali inne listy: do premiera Mateusza Morawieckiego, ministra kultury Piotra Glińskiego i minister rozwoju Jadwigi Emilewicz, apelując o pomoc dla wydawców lokalnych tytułów prasowych. Ma ona polegać m.in. na publikacji rządowych ogłoszeń i udzieleniu pożyczki. W połowie marca br., gdy zamknięto kioski i saloniki prasowe w sklepach wielkopowierzchniowych, członkowie Izby Wydawców Prasy napisali do Kancelarii Prezesa Rady Ministrów z prośbą o doprecyzowanie przepisu, na podstawie którego zamknięto punkty. Po tej interwencji punkt uruchomiono i wróciła w nich sprzedaż.
Dołącz do dyskusji: Naczelni tygodników i dzienników apelują o czytanie prasy w druku i internecie. „Wspierajmy się, bądźmy razem”