Saatchi&Saatchi z drugą odsłoną kampanii dla Muzeum Polin
Nowa reklama Muzeum Polin towarzyszy instalacji „Dwie strony muru”, która stanęła w centrum Warszawy na historycznej granicy getta. Przywołuje ona pamięć o losach Żydów i Żydówek – cywilów ukrywających się w płonącym getcie podczas powstania 1943 roku. Kampania promuje wystawę „Wokół nas morze ognia”, którą można oglądać w Muzeum Polin.
Obraz w reżyserii Bartosza Dombrowskiego dokumentuje reakcje przechodniów na instalację wzniesioną u zbiegu ulic Grzybowskiej i Żelaznej w Warszawie na początku września tego roku. Ich wypowiedzi przeplatają się z fragmentami reportażu literackiego „Jakby nas ziemia pochłonęła” autorstwa dziennikarki i reportażystki, Katarzyny Kobylarczyk. Instalacja przedstawia dwie strony muru - z jednej znajduje się lustro weneckie pozwalające obserwować to, co dzieje się za nim, natomiast druga strona instalacji to lustro, w którym odbijają się przechodzący i obserwujący ludzie.
- Zależało nam na uchwyceniu emocjonalnych reakcji na instalację. Kamera na bieżąco rejestrowała emocje uczestników, którzy następnie dzielili się z nami swoimi przemyśleniami o tym, co czuli po każdej ze stron muru. Ich wypowiedzi połączyliśmy z portretami ludzkimi – opowiada Bartosz Dombrowski, reżyser.
Film w wersji 30-sekundowej można już obejrzeć na Facebooku Muzeum Polin, natomiast wersję rozszerzoną – na kanale YouTube instytucji.
Również w muzealnym kanale YT, a także za pomocą umieszczonego przy instalacji kodu QR można wysłuchać podcastu opracowanego na podstawie pamiętników z czasu powstania.
- To wzruszający reportaż literacki w sześciu odcinkach. Przeplatają się w nim losy sześciu bohaterów walczących o przetrwanie podczas powstania w getcie warszawskim: Stelli Fidelseid, Mieczysława Barucha Goldmana, anonimowej dziewczyny z bunkra przy ul. Miłej, pana Maura, Łukasza Menesa oraz Krystyny Budnickiej. Wszyscy oni są również bohaterami wystawy „Wokół nas morze ognia. Losy żydowskich cywilów podczas powstania w getcie warszawskim” – mówi Marta Dziewulska, rzeczniczka Polin.
Wystawę „Wokół nas morze ognia” można zwiedzać w Muzeum Polin do 8 stycznia 2024, a instalacja będzie udostępniona przechodniom do końca października 2023 roku. To pierwsza wystawa o powstaniu w getcie warszawskim przedstawiona z perspektywy cywilów.
Spot został zrealizowany przez dom produkcyjny Lucky Luciano Pictures, a postprodukcją zajął się Xantus. Za pomysł oraz koncept kreatywny kampanii „Dwie strony muru” odpowiada Saatchi & Saatchi, produkcję instalacji – Prodigious i KOMO. Strategią mediową zajmuje się agencja mediowa Zenith. Projekt instalacji współfinansuje miasto stołeczne Warszawa. Podcasty są finansowane przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię w ramach Funduszu EOG oraz przez budżet krajowy.
Dołącz do dyskusji: Saatchi&Saatchi z drugą odsłoną kampanii dla Muzeum Polin