Mniejsze wpływy z reklam na Twitterze
Firma eMarketer obniżyła swoją prognozę dotyczącą przychodu Twittera z reklam.
Jeszcze w III kwartale 2015 roku analitycy eMarketera przewidywali, że w roku 2016 wpływy Twittera z reklam sięgną 2,95 miliarda dolarów. Teraz prognoza ta została obniżona do 2,61 miliarda dolarów.
Blisko 90 proc. tej kwoty, czyli 2,32 miliarda dolarów, ma pochodzić z reklam w przestrzeni mobilnej. Poprzednia prognoza zakładała tutaj przychód na poziomie 2,62 miliarda dolarów.
W 2014 roku Twitter miał pod względem przychodu 0,9 proc. udziału w globalnym rynku reklamy w przestrzeni cyfrowej. W zeszłym roku wskaźnik ten wzrósł do 1,3 proc., a w roku 2016 ma sięgnąć 1,4 proc. Zdecydowanym liderem jest Google, które wyprzedza Facebooka.
Ponadto eMarketer szacuje, że w tym roku Twitter będzie miał na całym świecie 291 milionów użytkowników. Z kolei tylko w USA z serwisu przynajmniej raz w miesiącu ma korzystać blisko 57 milionów osób, stanowiących 30,6 proc. użytkowników społecznościowych portali, 21,4 proc. ogółu internautów oraz 17,5 proc. populacji. Tutaj również prognozy zostały obniżone, do czego przyczyniła się rosnąca popularność nowych serwisów takich jak Instagram czy Snapchat, a także aplikacji czatowych.
W 2016 roku liczba użytkowników Twittera za oceanem ma wzrosnąć o 8 proc., czyli nieco wolniej niż w przypadku konkurencyjnych serwisów Pinterest i Tumblr, ale szybciej niż lidera rynku Facebooka.
Dołącz do dyskusji: Mniejsze wpływy z reklam na Twitterze