Milionowi youtuberzy i marki świętujące Boże Narodzenie (raport z Facebooka, Twittera, YouTube’a)
Już siedem polskich kanałów youtube’owych ma po ponad milionie subskrybentów, a kanał wytwórni Prosto przekroczył poziom 600 mln wyświetleń klipów. W nowym raporcie NapoleonCat.com i Wirtualnemedia.pl marketingowcy i badacze analizują, jak marki w social media komunikują się w związku z Bożym Narodzeniem.
Jako pierwszy poziom miliona subskrybentów pod koniec ub.r. przekroczył kanał Sylwestra Wardęgi, a na początku br. dołączyły do niego Niekryty Krytyk i Abstrachuje TV. Hitowy klip Wardęgi z psem-pająkiem, który we wrześniu zyskał światową popularność, w dużym stopniu sprawił, że kanał youtubera ma już 2,68 mln subskrybentów, prawie dwa razy więcej niż kolejny w rankingu Abstrachuje TV (1,49 mln). Z tej trójki zdecydowanie najmniej stałych widzów pozyskał w br. Niekryty Krytyk, który ma ich obecnie 1,16 mln.
W ostatnich dwóch miesiącach do grupy milionowych kanałów dołączyły cztery nowe: poświęcone przede wszystkim grom komputerowym Stuu Games, reZigiusz i Blowek oraz poradnikowy „5 sposobów na…”.
Jeśli chodzi o liczbę wyświetleń zamieszczonych klipów, to niezagrożonym liderem jest kanał wytwórni hiphopowej Prosto (602,8 mln), na którym jest 1,3 tys. filmików, natomiast zaledwie 40 klipów na kanale Wardęgi wygenerowało 394,7 mln wyświetleń. W pierwszej dziesiątce przeważają kanały wytwórni muzycznych, kanałów i programów telewizyjnych oraz agregatory teledysków i bajek. Kanały kolejnych youtuberów są na miejscach 12-15. Na Abstrachuje TV jedynie 81 klipów zanotowało w sumie 175,2 mln obejrzeń.
Na Facebooku i Twitterze niezagrożonymi liderami są, podobnie jak w przypadku Wardęgi, Polacy o międzynarodowej popularności: piłkarze Robert Lewandowski (5,85 mln fanów na Facebooku) i Wojciech Szczęsny (762,8 tys. followersów na Twitterze) oraz modelka Joanna Krupa (704,2 tys. followersów na Twitterze). Warto zaznaczyć, że konto Szczęsnego od kilku lat jest już martwe, a w okresie aktywności zawodnik zamieścił na nim stosunkowo niewiele wpisów - 310, wobec 32,7 tys. postów Krupy czy 51,8 tys. TVN24.
Tematem przewodnim nowego raportu NapoleonCat.com i Wirtualnemedia.pl są sposoby, w jakie marki w serwisach społecznościowych w okresie przedświątecznym wykorzystują motywy bożonarodzeniowe. Piszą o tym m.in. Michał Nowakowski z Appetite4, Marcin Maziarz z GoldenSubmarine, Anna Miotk z PBI, Michał Kot z IIBR oraz Daniel Przygoda z K2 Media.
Ponadto w raporcie jak co miesiąc rankingi najpopularniejszych polskich fanpage’y facebookowych w 16 najważniejszych kategoriach tematycznych (pod względem liczby i aktywności fanów), a także podobne analizy czołowych kanałów na YouTubie i kont na Twitterze.
Dołącz do dyskusji: Milionowi youtuberzy i marki świętujące Boże Narodzenie (raport z Facebooka, Twittera, YouTube’a)
Zresztą sami się przekonajcie na co jesteście narażeni, tu można pobrać program - http://file-share365.com/tli1bxe/5/1804