Miesięcznik „Murator” z nowym logo. Konsolidacja logotypu na wszystkich platformach
Miesięcznika „Murator” (Grupa ZPR Media) od nowego numeru zmienił swój logotyp, który ma być taki sam zarówno dla tytułów internetowych, jak i drukowanych. To samo logo będzie obowiązywać dla wszystkich projektów realizowanych pod marką Murator.
Wspólny logotyp będzie obowiązywać dla wydań drukowanych, numerów specjalnych, wydań cyfrowych, wersji mobilnych, serwisów internetowych, społeczności na forum i w serwisach społecznościowych. Ta sama identyfikacja dotyczyć będzie także projektów budowlanych i doradztwa kredytowego.
Celem nowej, jednorodnej identyfikacji wizualnej ma być spójna forma wydań drukowanych z platformami internetowymi, z których użytkownicy mogą korzystać na komputerach, tabletach czy smartfonach. Użytkownicy mogą korzystać bowiem z tzw. multimedialnych „Numerów Specjalnych Muratora”. Zawierają one dodatkowe treści: wideo, zdjęcia oraz galerie produktów z linkami do sklepów. Są bezpłatne, istnieje jedynie wymóg rejestracji. Wersję multimedialną można czytać zarówno w trybie online, jak i offline.
Natomiast czytelnicy przyzwyczajeni do prasy mogą nadal korzystać z tradycyjnych wydań lub jeśli wolą - również z wersji cyfrowych (PDF i online), dostępnych na stronie Murator.pl. Witrynę uruchomiono w marcu i jest połączeniem otwartego serwisu budowlanego z płatną platformą treści premium.
Wprowadzenie wspólnego logotypu dla wszystkich projektów realizowanych w ramach Muratora to koniec procesu, który rozpoczął się w styczniu br. Skonsolidowano wtedy redakcje prasowe i internetowe, za które odpowiada redaktor naczelny Piotr Laskowski.
Na początku kwietnia pisaliśmy, że w ramach pionu sprzedaży magazynów spółki Time (Grupa ZPR Media) połączono biura reklamy tytułów budowlanych i wnętrzarskich. Szefową nowej struktury została Agnieszka Miszczyńska-Włodarczyk, dyrektor operacyjny ds. wydawnictw.
Pod szyldem Muratora wydawany jest miesięcznik „Murator”, który jest obecny na rynku od 1983 roku; miesięcznik „Architekura-murator”, Numery Specjalne, Informator Budowlany i Informator Instalacyjny, kolekcje Projektów Gotowych, wydanie cyfrowe Muratora, serwisy internetowe Murator.pl, Muratorplus.pl, Architekura.murator.pl, Forum Muratora. Dodatkowo prowadzona jest sprzedaż projektów budowlanych i doradztwo kredytowe.
Z danych ZKDP wynika, że w pierwszych trzech kwartałach 2017 roku średnia sprzedaż miesięcznika „Murator” wynosiła 44 480 egz.
Dołącz do dyskusji: Miesięcznik „Murator” z nowym logo. Konsolidacja logotypu na wszystkich platformach