Merlin Group rezygnuje z programu lojalnościowego od Krypto Jam, tłumaczy to sytuacją na rynku rynku kryptowalut
Merlin Group rozwiązała umowę z Krypto Jam, w ramach której w serwisach Merlin.pl, Topmall.ua i CDP.pl miał zostać uruchomiony program lojalnościowy mLoyalty oparty na technologii blockchain. Podała też, że w ub.r. jej skonsolidowane wpływy sprzedażowe wyniosły 63,04 mln zł.
W komunikacie giełdowym Merlin Group zaznaczyła, że rozwiązanie umowy z Krypto Jam „nastąpiło na mocy porozumienia stron, nie generując wzajemnych roszczeń oraz zobowiązań finansowych podmiotów w niej uczestniczących”.
Podkreśliła, że zrezygnowano ze współpracy z przyczyn niezależnych od obu firm. - W ocenie spółki uwzględniającej wielomiesięczną analizę techniczną rynku kryptowalut w ostatnim kwartale 2018 oraz w pierwszych tygodniach 2019 roku kondycja rynku cyfrowych walut, na którym bazować miały tokeny stanowiące podstawę projektu mLoyalty, nie sprzyja pełnej i efektywnej realizacji zawartych w umowie celów - uzasadniła.
Zapowiedź współpracy wywindowała kurs Merlin Group
Współpraca z Krypto Jam została zapowiedziana przez Merlin Group na początku lipca ub.r. Ta druga spółka miała przygotować i wdrożyć w należących do Merlin Group sklepach internetowych Merlin.pl, Topmall.ua i CDP.pl program lojalnościowy mLoyalty oparty na technologii blockchain i tokenach użytkowych. Planowano, że zapłaci za to Merlin Group 5 mln zł. Umowa została podpisana w drugiej połowie sierpnia.
Informacje o tej współpracy wywołały duży wzrost ceny akcji Merlin Group. Od połowy czerwca kurs z poniżej 20 groszy wzrósł do 1,53 zł 9 lipca, a do początku września utrzymywał się powyżej złotówki.
Potem stopniowo spadał, od połowy grudnia jest poniżej 50 groszy, a na koniec piątkowej sesji wynosił 25 groszy. Dawało to kapitalizację spółki w kwocie 27,44 mln zł.
63 mln zł wpływów, z Profit M byłoby 116 mln zł
Jednocześnie Merlin Group podała, że w ub.r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły szacunkowo 63,04 mln zł. Zaznaczyła, że uwzględnia w tym wpływy w listopadzie i grudniu spółki Profit M. Do Profit M należą e-sklepy Nieprzeczytane.pl, Profit24.pl, Mestro.pl i Smarkacz.pl, kupno 100 proc. jej udziałów za 17,4 mln zł zostało sfinalizowane przez Merlin Group na początku listopada.
Merlin Group zaznaczyła, że gdyby uwzględnić w jej wynikach wpływy Profit M w całego roku zanotowałaby w ub.r. 115,88 mln zł.
W pierwszych trzech kwartałach ub.r. Merlin Group miała 29,83 mln zł przychodów sprzedażowych i 13,81 mln zł straty netto, wobec 24,18 mln zł przychodów i 9,54 mln zł straty rok wcześniej.
Na koniec września ub.r. firma miała 21,98 mln zł zobowiązań długoterminowych z tytułu obligacji. W tym tygodniu poinformowała, że wykupiła przedterminowo cztery serie obligacji wraz z odsetkami, wydała na to 9,3 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Merlin Group rezygnuje z programu lojalnościowego od Krypto Jam, tłumaczy to sytuacją na rynku rynku kryptowalut