Wydawca „Men’s Health Polska” wycofuje prenumeraty i chce upadłości. Podwyżki cen nie wystarczyły
Motor-Press Polska, wydawca m.in. „Men’s Health”, „Women’s Health”, „Auto Motor i Sport” i „Runner’s World” złożył wniosek o upadłość. Firma kilka miesięcy temu przestała przyjmować zamówienia na prenumeraty i zawiesiła wydawanie pisma „Ciężarówki i Autobusy” w br. dwukrotnie podwyższyła ceny swoich tytułów. - Musimy zacisnąć pasa i walczyć o przetrwanie - przyznał miesiąc temu na łamach „Motocykla” jego redaktor naczelny Jacek Ociepko.
Złożony przez Motor-Press Polska wniosek o upadłość jest konsekwencją nieudanego postępowania restrukturyzacyjnego firmy, które nie zakończyło się zawarciem porozumienia układowego z wierzycielami.
Oficjalnie przedstawiciele wydawnictwa nie komentują jego obecnej sytuacji: prezes i właściciel firmy Maciej Miziuro nie odpowiedział na nasze pytania, we wtorek nie odbierano telefonów w sekretariacie redakcji ani dziale prenumerat.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Według naszych nieoficjalnych ustaleń w wydawnictwie panuje duża nerwowość. Pracownicy obawiają się, że po fiasku postępowania restrukturyzacyjnego mogą z dnia na dzień stracić zatrudnienie.
W elektronicznym KRS nie ma jeszcze sprawozdania finansowego Motor-Presse Polska za ub.r. W 2020 roku firma zanotowała spadek przychodów o 33,2 proc. do 11,33 mln zł, a przy ograniczeniu kosztów operacyjnych o 25,5 proc. jej wynik netto pogorszył się z 242,2 tys. zł zysku do 993,2 tys. zł straty.
O trudnej sytuacji w wydawnictwie otwarcie napisał Jacek Ociepko, redaktor naczelny „Motocykla”. Magazyn w listopadzie pierwszy raz od wielu lat ukazał się w wersji na dwa miesiące, tak samo planowano kolejny numer pisma.
- Nie ma co ukrywać, że w ostatnich miesiącach nad naszą redakcją zawisły czarne chmury. Wzrost cen druku o 100% w ciągu roku, szalejące ceny benzyny, bez której przecież nie da się testować motocykli, ciągle rosnące koszty wynajmu biura, komputerów oraz życia wymusiły radykalne kroki - wyliczył Jacek Ociepko, redaktor naczelny „Motocykla”.
- Teraz musimy zacisnąć pasa i walczyć o przetrwanie. Dziś mogę wam obiecać, że łatwo się nie poddamy. Mam nadzieję, że tak jak przed laty numer łączony pozwolił nam odnieść sukces, tak będzie i tym razem - dodał Ociepko.
Motor-Press Polska wycofał ofertę prenumeraty
Z serwisów internetowych czasopism Motor-Press Polska usunięto w ostatnich miesiącach sekcje z ofertą prenumeraty wydań drukowanych. W witrynie „Men’s Health” można jeszcze kupić bieżący numer magazynu, natomiast nie można wykupić prenumeraty.
W witrynach „Men’s Health” i „Runner’s World” była dostępna jeszcze w maju br. W przypadku większości magazynów publikowanych przez firmę prenumeratę można było wykupić na 12 lub 24 miesiące.
Magazyn „Ciężarówki i Autobusy” z początkiem br. został przekształcony z dwumiesięcznika w kwartalnik. Jego ostatni jak na razie numer był w sprzedaży od lipca do września.
Przez rok dwie podwyżki cen
Większość magazynów wydawanych przez Motor-Presse Polska zdrożała dwukrotnie w ciągu minionego roku. Grudniowy numer „Men’s Health” kosztuje 14,99 zł, a za listopadowy trzeba było zapłacić 15,99 zł. Poprzednio, od lutego br., cena miesięcznika wynosiła 12,99 zł, a wcześniej - 11,99 zł. „Women’s Health” kosztuje obecnie 11,99 zł. Od marca za magazyn trzeba było płacić 9,99 zł, a wcześniej 8,99 zł.
Cena listopadowo-grudniowego wydania „Runner’s World” wynosi 14,99 zł. Od numeru marcowo-kwietniowego było to 13,99 zł, a wcześniej 12,99 zł.
„Auto Motor i Sport” kosztuje obecnie 13,99 zł. Od marca do października br. cena wynosiła 11,99 zł, a wcześniej 10,99 zł. Miesięcznik „Motocykl” w ub.r. kosztował 9,99 zł, a od początku br. - 10,99 zł. W listopadzie ukazał się numer na dwa miesiące w cenie 12,99 zł, kolejne takie wydanie będzie w sprzedaży w styczniu i lutym.
Dołącz do dyskusji: Wydawca „Men’s Health Polska” wycofuje prenumeraty i chce upadłości. Podwyżki cen nie wystarczyły