MediaCom pozyskał globalnie najwięcej budżetów mediowych, dalej Spark Foundry, OMD i Initiative (Top10)
Sieć domów MediaCom (GroupM) została uznana przez firmę badawczą RECMA za najlepszą agencję w 2018 roku pod względem pozyskanego nowego biznesu. Kolejne miejsca w raporcie “RECMA. New biz balance” zajęły Spark Foundry (Publicis Media) i OMD.
Z danych raportu RECMA New Biz Balance wynika, że sieć MediaCom pozyskała w 2018 roku do obsługi budżety o wartości 2,76 mld dol. (dane są oparte na analizie ponad 1 tys. przetargów o wartości ponad 10 mln dol.).
Wśród nowo pozyskanych klientów sieci znalazły się m.in.takie firmy, jak Mars (1,2 mld dol.), Adidas (412 mln dol.), Bose i Hilton. Agencji udało się zachować , po wygranych przetargach, obsługę globalnego budżetu firmy Shell oraz brytyjskiego budżetu Sky. MediaCom zakończył współpracę m.in. z GSK i Revlonem.
- Nowobiznesowe zespoły MediaCom i cała sieć zanotowały w ciągu ostatnich dwóch lat niesamowite wyniki. Dynamiczny rozwój biznesu pozyskanych i utrzymanych przez nas klientów dzięki podejściu Systems Thinking dostarczył nam biznesowych case’ów i innowacyjnych rozwiązań, które wraz z naszą ciężką pracą były podstawą naszego sukcesu - mówi Toby Jenner, światowy dyrektor operacyjny MediaCom.
Drugie miejsce w nowo biznesowym rankingu RECMA zajął dom mediowy Spark Foundry (należy do Publicis Media). Agencja pozyskała klientów, których budżety warte były 1,35 mld dol. (przy stracie budżetów wartych 658 mln dol.)
Wśród nowych klientów są m.in. Mariott, Mondelez, Macy's, a wśród utraconych budżetów: m.in. KFC.
Trzeci w zestawieniu OMD zdobył nowy biznes wart 1,45mld dol., ale zakończył obsługę budżetów wartych 942 mln dol. (wśród nich m.in. koncern Daimler/Mercedes). Do grona klientów agencji dołączyła m.in. US Army.
Dołącz do dyskusji: MediaCom pozyskał globalnie najwięcej budżetów mediowych, dalej Spark Foundry, OMD i Initiative (Top10)