Właściciel Meczyki.pl i PPE.pl z 4 mln zł wpływów i 2,2 mln zł zysku netto
W ub.r. Online Venture, wydawca serwisów Meczyki.pl i PPE.pl, osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 47,6 proc. do 3,96 mln zł oraz zysku netto z 1,62 do 2,19 mln zł. - Będę zadowolony, jeśli zamkniemy 2021 rok wynikiem na poziomie ok. 6 mln zł przychodu i 3 mln zł zysku. Być może pozwoliłoby to nam na dokonanie kolejnej znaczącej akwizycji - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Sebastian Felkner, szef i właściciel spółki.
Przychody krajowe Online Venture zwiększyły się w ub.r. z 1,43 do 1,87 mln zł, a te z zagranicy - z 1,26 do 2,09 mln zł. W sprawozdaniu złożonym w KRS firma podała, że „w portfelu zamówień znalazło się 51 firm dla których zrealizowano i zafakturowano usługę”.
2,9 mln zł z Meczyki.pl, 1,1 mln zł z PPE.pl
Sebastian Felkner, szef i właściciel Online Venture, przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl, że wpływy reklamowe serwisu Meczyki.pl wyniosły w ub.r. 2,86 mln zł, natomiast witryna o grach wideo PPE.pl, kupiona w kwietniu ub.r. od spółki Advertigo za 2,05 mln zł, przez trzy kwartały przyniosła 1,08 mln wpływów.
- PPE.pl zaliczył bardzo dobry ostatni kwartał, podczas którego swoje premiery miały nowe generacje konsol PS5 i XBOX oraz gra „Cyberpunk 2077” - wylicza Sebastian Felkner.
- Zaskakująco dobrze zamknęliśmy rok również na Meczyki.pl, gdzie po tragicznej wiośnie i słabym lecie ostatecznie uzyskaliśmy wzrost przychodu. Jest to konsekwencja zarówno gwałtownego przypływu ruchu - np. w październiku serwis odwiedziło 4,1 mln unikalnych użytkowników vs 2,6 mln rok wcześniej - jak i pojawienia się w redakcji uznanych dziennikarzy takich, jak Tomasz Włodarczyk, Samuel Szczygielski czy Michał Borkowski. Te dwa czynniki sprawiły, że serwis stał się atrakcyjniejszy dla wielu reklamodawców - dodaje.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Według badania Mediapanel w lutym br. Meczyki.pl zanotowały 1,92 mln użytkowników i 6,62 proc. zasięgu.
Koszty 73 proc. w górę, 2,2 mln zł zysku netto
Wydatki operacyjne Online Venture procentowo wzrosły dużo mocniej od wpływów - o 73,2 proc., z 917,3 tys. zł do 1,59 mln zł. Nakłady na usługi obce poszły w górę z 530,6 do 735,9 tys. zł, na wynagrodzenia - z 257,4 do 473,1 tys. zł, a na amortyzację - z 6,3 do 274,1 tys. zł.
Zysk sprzedażowy poszedł w górę z 1,77 do 2,37 mln zł, zysk brutto - z 1,78 do 2,4 mln zł, a zysk netto - z 1,62 do 2,19 mln zł. W ub.r. spółka zapłaciła 210,9 tys. zł podatku dochodowego, wobec 161,8 tys. zł rok wcześniej.
Pod koniec marca na walnym zgromadzeniu wspólników zdecydowano, że zeszłoroczny zysk netto firmy zostanie przeznaczony na jej kapitał zapasowy.
Meczyki.pl na Euro 2020, PPE.pl w nowej wersji
Online Venture spodziewa się, że w br. do wzrostu przychodów Meczyki.pl przyczynią się dwie duże imprezy sportowe: piłkarskie Euro 2020 i igrzyska olimpijskie. - Na okolice lata planujemy uruchomienie nowej wersji PPE.pl, która - mam nadzieję - da portalowi impuls do dalszego rozwoju - zapowiada Sebastian Felkner.
Firma liczy, że w drugiej połowie roku poprawi się sytuacja epidemiczna, a ożywienie gospodarcze przełoży się na rynek reklamowy. - Będę zadowolony, jeśli zamkniemy 2021 rok wynikiem na poziomie ok. 6 mln zł przychodu i 3 mln zł zysku. Być może pozwoliłoby to nam na dokonanie kolejnej znaczącej akwizycji - zaznacza szef Online Venture.
- Musimy też odpowiedzieć sobie na dwa strategiczne pytania - czy wchodzimy w produkcję wideo oraz czy wychodzimy z reklamy programatycznej na PPE.pl, gdzie myślimy o postawieniu w 100 proc. na współprace bezpośrednie i afiliację - dodaje.
Dołącz do dyskusji: Właściciel Meczyki.pl i PPE.pl z 4 mln zł wpływów i 2,2 mln zł zysku netto