SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

MEC i MediaCom największymi domami mediowymi w Polsce (TOP 10)

W ub.r. na polskim rynku domów mediowych największe budżety reklamowe obsługiwały i najwięcej pracowników zatrudniały MEC i MediaCom. Duże wzrosty obrotów osiągnęły Mindshare i Initiative, natomiast niewielkie spadki zanotowały Starcom i Havas Media.

Według raportu firmy RECMA, MEC zanotował w ub.r. na polskim rynku obroty wynoszące 440 mln euro, o 40 mln euro więcej niż rok wcześniej, co daje wzrost o 10 proc. Zatrudnienie w firmie zwiększyło się w tym czasie o 30 pracowników, do 246.

Tym samym MEC pozostał liderem zarówno pod względem wielkości obrotów, jak i zatrudnienia. W tym pierwszym ujęciu miał w ub.r. 16,1 proc. udziału w polskim rynku domów mediowych.

>>> Starcom MediaVest Group i Omnicom Media Group z największymi obsługiwanymi budżetami na świecie

Obroty polskiego oddziału MediaCom wyniosły o 337 mln euro (wzrost rok do roku o 36 mln euro, czyli 12 proc.), a zatrudnienie - 224 pracowników (wzrost o 20 pracowników).

Trzeci w rankingu Starcom zanotował spadek obrotów - o 15 mln euro, czyli o 5 proc. - do 292 mln euro, zatrudniając 200 pracowników, jednego więcej niż rok wcześniej. Zmalały też obroty zajmującego 10. pozycję Havas Media - o 5 mln euro, czyli o 4 proc.

Za to przychody Mindshare Polska podskoczyły w skali roku aż o 78 mln euro, czyli o 40 proc. - do 274 mln euro. Jednocześnie firma zwiększyła swój zespół o 15 osób. Z kolei o 31 proc. wrosły obroty pozostającego poza czołową dziesiątką Initiative Warszawa - z 68 do 89 mln euro.

Zatrudnienie zmniejszyły ZenithOptimedia (o dwóch pracowników), Media Direction OMD (o 14 osób) i Carat Polska (o 10 pracowników).

W czołowej dziesiątce najwyższy wskaźnik liczby pracowników do wielkości obrotów osiągnęły Mindshare Polska i Carat Polska - w obu firmach na jedną zatrudnioną osobę przypadło 2,6 mln euro wpływów. W przypadku Havas Media ten wskaźnik wyniósł 1,1, a w przypadku OMD - 1,2.

Największe domy mediowe w Polsce (według raportu RECMA)

lp.

firma

obroty (w mln euro)

zmiana r/r

liczba pracowników

pracownicy : mln euro obrotów

2013 r.

2012 r.

2013 r.

2012 r.

1

MEC

440

400

10%

246

216

1,8

2

MediaCom

337

301

12%

224

204

1,5

3

Starcom

292

307

-5%

200

199

1,5

4

Mindshare

274

196

40%

105

80

2,6

5

ZenithOptimedia

217

211

3%

137

135

1,6

6

Media Direction OMD

208

200

4%

115

130

1,8

7

Media Direction PHD

164

139

18%

78

70

2,1

8

Carat

142

127

12%

55

65

2,6

9

OMD

116

116

0%

100

100

1,2

10

Havas Media

114

119

-4%

100

98

1,1

Raport RECMA obejmuje obroty domów mediowych z obsługiwanych budżetów mediowych i świadczenia usług wyspecjalizowanych w 62 krajach z całego świata.

Dołącz do dyskusji: MEC i MediaCom największymi domami mediowymi w Polsce (TOP 10)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Super
Brawo MEC :)
odpowiedź
User
pan plan
gdzie w tym rankingu jest initiative media?
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mec-i-mediacom-najwiekszymi-domami-mediowymi-w-polsce-top-10
odpowiedź