MEC i MediaCom największymi domami mediowymi w Polsce (TOP 10)
W ub.r. na polskim rynku domów mediowych największe budżety reklamowe obsługiwały i najwięcej pracowników zatrudniały MEC i MediaCom. Duże wzrosty obrotów osiągnęły Mindshare i Initiative, natomiast niewielkie spadki zanotowały Starcom i Havas Media.
Według raportu firmy RECMA, MEC zanotował w ub.r. na polskim rynku obroty wynoszące 440 mln euro, o 40 mln euro więcej niż rok wcześniej, co daje wzrost o 10 proc. Zatrudnienie w firmie zwiększyło się w tym czasie o 30 pracowników, do 246.
Tym samym MEC pozostał liderem zarówno pod względem wielkości obrotów, jak i zatrudnienia. W tym pierwszym ujęciu miał w ub.r. 16,1 proc. udziału w polskim rynku domów mediowych.
>>> Starcom MediaVest Group i Omnicom Media Group z największymi obsługiwanymi budżetami na świecie
Obroty polskiego oddziału MediaCom wyniosły o 337 mln euro (wzrost rok do roku o 36 mln euro, czyli 12 proc.), a zatrudnienie - 224 pracowników (wzrost o 20 pracowników).
Trzeci w rankingu Starcom zanotował spadek obrotów - o 15 mln euro, czyli o 5 proc. - do 292 mln euro, zatrudniając 200 pracowników, jednego więcej niż rok wcześniej. Zmalały też obroty zajmującego 10. pozycję Havas Media - o 5 mln euro, czyli o 4 proc.
Za to przychody Mindshare Polska podskoczyły w skali roku aż o 78 mln euro, czyli o 40 proc. - do 274 mln euro. Jednocześnie firma zwiększyła swój zespół o 15 osób. Z kolei o 31 proc. wrosły obroty pozostającego poza czołową dziesiątką Initiative Warszawa - z 68 do 89 mln euro.
Zatrudnienie zmniejszyły ZenithOptimedia (o dwóch pracowników), Media Direction OMD (o 14 osób) i Carat Polska (o 10 pracowników).
W czołowej dziesiątce najwyższy wskaźnik liczby pracowników do wielkości obrotów osiągnęły Mindshare Polska i Carat Polska - w obu firmach na jedną zatrudnioną osobę przypadło 2,6 mln euro wpływów. W przypadku Havas Media ten wskaźnik wyniósł 1,1, a w przypadku OMD - 1,2.
Największe domy mediowe w Polsce (według raportu RECMA) | |||||||
lp. | firma | obroty (w mln euro) | zmiana r/r | liczba pracowników | pracownicy : mln euro obrotów | ||
2013 r. | 2012 r. | 2013 r. | 2012 r. | ||||
1 | MEC | 440 | 400 | 10% | 246 | 216 | 1,8 |
2 | MediaCom | 337 | 301 | 12% | 224 | 204 | 1,5 |
3 | Starcom | 292 | 307 | -5% | 200 | 199 | 1,5 |
4 | Mindshare | 274 | 196 | 40% | 105 | 80 | 2,6 |
5 | ZenithOptimedia | 217 | 211 | 3% | 137 | 135 | 1,6 |
6 | Media Direction OMD | 208 | 200 | 4% | 115 | 130 | 1,8 |
7 | Media Direction PHD | 164 | 139 | 18% | 78 | 70 | 2,1 |
8 | Carat | 142 | 127 | 12% | 55 | 65 | 2,6 |
9 | OMD | 116 | 116 | 0% | 100 | 100 | 1,2 |
10 | Havas Media | 114 | 119 | -4% | 100 | 98 | 1,1 |
Raport RECMA obejmuje obroty domów mediowych z obsługiwanych budżetów mediowych i świadczenia usług wyspecjalizowanych w 62 krajach z całego świata.
Dołącz do dyskusji: MEC i MediaCom największymi domami mediowymi w Polsce (TOP 10)
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mec-i-mediacom-najwiekszymi-domami-mediowymi-w-polsce-top-10