McDonald’s zwiększył sprzedaż owoców, warzyw, produktów mlecznych i wody w zestawach Happy Meal
Sieć restauracji McDonald’s sprzedała od 2013 roku na 20 rynkach w zestawach dla dzieci Happy Meal 6,4 mld owoców, warzyw, produktów mlecznych oraz wody. Wzrost sprzedaży wody, soków i mleka w zestawach dziecięcych wyniósł 12 punktów procentowych (z 36 proc. do 48 proc.) - wynika z raportu podsumowującego inicjatywę dotyczącą zmian w zestawach dedykowanych dzieciom.
Według ogłoszonego we wtorek w Chicago raportu podsumowującego wspólną inicjatywę McDonald's i Alliance For a Healthier Generation udało się zrealizować wszystkie zobowiązania dotyczące oferty dla dzieci, i to na dwa lata przed założonym terminem.
Wspólny plan zmian w zakresie oferty dla dzieci i sposobu jej komunikowania ogłoszono w 2013 roku. Zakładał on, że we wszelkich formach komunikacji dotyczącej zestawów Happy Meal będą prezentowane wyłącznie opcje z owocami, warzywami czy wodą. Inne zobowiązania dotyczyły szczegółowego informowania na temat wartości odżywczej oraz wprowadzenia zmian w zakresie kaloryczności oferty.
Plan miał zostać zrealizowany na 20 największych rynkach McDonald's (w tym w Polsce) do roku 2020. Postępy w jego wdrożeniu nadzorowała niezależna firma konsultingowa Keybridge.
Polska liderem pod względem wprowadzanych zmian
Z przeprowadzonej analizy wynika, że od 2013 roku na 20 badanych rynkach sprzedano w zestawach Happy Meal 6,4 mld owoców, warzyw, produktów mlecznych oraz wody. Wzrost sprzedaży wody, soków i mleka w zestawach dziecięcych wyniósł 12 punktów procentowych (z 36 proc. do 48 proc.). Do 161 wzrosła liczba kombinacji zestawów dziecięcych zawierających owoce, warzywa, niskotłuszczowe produkty mleczne i wodę.
- Polska jest jednym z liderów w zakresie realizacji zobowiązań. Tylko w 2018 roku sprzedaliśmy w zestawach Happy Meal aż 25 mln owoców, warzyw i butelek wody oraz 32 mln musów owocowych. Wykorzystujemy naszą skalę do promowania zrównoważonych wyborów żywieniowych wśród rodzin - powiedziała Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. relacji korporacyjnych McDonald's Polska.
- Biorąc po uwagę wpływ McDonald's na zachowania młodych konsumentów ich nawyki żywieniowe tę inicjatywę należy uznać za ważny krok w dobrym kierunku. W zakresie edukacji najmłodszych wszyscy mamy dużą rolę do odegrania. Połączenie skali wpływu McDonald's, świata nauki oraz organizacji pozarządowych może przynieść oczekiwane rezultaty - skomentował prof. dr hab. Krzysztof Krygier – ekspert w zakresie technologii żywności i żywienia.
W ub.r. McDonald's wraz z Healthier Generation zaprezentowała rozszerzone Zobowiązanie dla rodzin, w tym zestaw pięciu nowych celów Happy Meal, które mają zostać osiągnięte do końca 2022 roku. Obejmują one oferowanie bardziej zrównoważonych posiłków, uproszczenie składu produktów, zapewnianie pełnej i czytelnej informacji o wartościach odżywczych, stosowanie innowacyjnych form promocji zestawów Happy Meal zawierających zalecane grupy produktów spożywczych.
Z początkiem bieżącego roku polska sieć McDonald's wprowadziła do zestawów dziecięcych cząstki jabłka i ciemnych winogron bezpestkowych, paluszki surowej marchewki zastąpiły dotychczas oferowaną porcję pomidorków koktajlowych, miejsce musu Kubuś Jabłko Banan zajął Mus Truskawkowy, pojemność soku pomarańczowego i jabłkowego została zmniejszona z 250 ml do 200 ml. Z powodu obecności konserwantów z oferty wycofano owocojogurt, McTost z bekonem oraz herbaty ze sztucznymi aromatami.
Dołącz do dyskusji: McDonald’s zwiększył sprzedaż owoców, warzyw, produktów mlecznych i wody w zestawach Happy Meal