SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

McDonald's zapowiada, że zmieni produkty w Happy Meal na zdrowsze i zmodyfikuje ich reklamy

McDonald’s przedstawił globalne zobowiązania dotyczące zestawów Happy Meal. Zaplanowano zmiany w zakresie produktów wchodzących w skład zestawów oraz w obrębie komunikacji oferty dla dzieci. Marka będzie zachęcać rodziny do wyboru zestawów zawierających owoce, warzywa, niskotłuszczowe produkty mleczne, produkty pełnoziarniste, chude białko i wodę.

Założone cele mają zostać osiągnięte do 2022 roku. - McDonald’s to globalna marka z ponad 37 000 restauracji na całym świecie - lider rynku gastronomicznego, także w Polsce. Dużą część naszych gości stanowią rodziny. Dlatego w najbliższym czasie chcemy w sposób szczególny skupić się na naszej ofercie skierowanej do najmłodszych - uzsadnia Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.

Firma wspólnie z Alliance for Healthier Generation opracowała kompleksowy plan, w którym określono pięć zobowiązań. Po pierwsze posiłki będą bardziej zbilansowane - co najmniej połowa możliwych kombinacji zestawów Happy Meal prezentowanych w menu w restauracjach, na ekranach kiosków zamówieniowych, stronie internetowej oraz w aplikacji mobilnej, będzie zawierać maksymalnie 600 kcal, 10 proc. kcal pochodzących z tłuszczów nasyconych, 650 mg sodu, 10 proc. kcal pochodzących z dodanego cukru.

Po drugie, ze wszystkich zestawów Happy Meal usunięte zostaną sztuczne aromaty i barwniki oraz będą zredukowane środki konserwujące. Po trzecie, informacje na temat wartości odżywczych zestawów Happy Meal będą dostępne na stronach McDonald’s oraz w aplikacjach mobilnych, poprzez które możliwe jest zamawianie jedzenia. Po czwarte wszystkie reklamowane zestawy Happy Meal, będą zawierać maksymalnie 600 kcal, 10 proc. kcal z tłuszczów nasyconych, 650 mg sodu oraz 10 proc. kcal z dodanego cukru, a materiały promocyjne będą zgodne z obowiązującymi na poszczególnych rynkach regulacjami dotyczącymi reklamy.

Po piąte McDonald’s będzie podejmować szereg działań marketingowych, w celu zwiększenia sprzedaży produktów spożywczych i napojów zawierających owoce, warzywa, niskotłuszczowe produkty mleczne, produkty pełnoziarniste, chude białko i wodę.

W Polsce firma część tych zobowiązań już realizuje. Od  2015 roku jako napój w materiałach promocyjnych Happy Meal pokazywana jest tylko woda, herbata lub sok. Wzrost sprzedaży Happy Meal z wodą lub sokiem w latach 2013-2017 wyniósł ponad 10 proc. Poza tym jako drugi produkt oprócz frytek, oferowane są pomidorki i owocojogurt, a obok zabawki dzieci dostają jabłko lub bananowo-jabłkowy Kubuś Mus.

Na opakowaniach zestawów Happy Meal rodzice mogą znaleźć materiały edukacyjne zachęcające do wyboru zdrowej przekąski. Sieć zapewnia również pełną informację o składzie oferowanych produktów. Tabela alergenów i wartości odżywczych znajduje się na papierowych serwetach umieszczanych na tacach w restauracjach, na stronie internetowej, w aplikacji mobilnej McDonald’s oraz w aplikacji Uber Eats umożliwiającej zamawianie jedzenia z dowozem.

Dołącz do dyskusji: McDonald's zapowiada, że zmieni produkty w Happy Meal na zdrowsze i zmodyfikuje ich reklamy

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
boli
i oni chcą by za te same 11 zł ludzie brali owoce i warzywa? :D
odpowiedź
User
pavv
Jakie q-a restauracje! To są bary szybkiej obsługi, albo bistra, a nie restauracje! Mają obsługę kelnerską? NIE! Mają świeże dania przygotowywane na miejscu? NIE! Mają drukowane menu dla każdego klienta? NIE! Mają bar z wyborem alkoholi? NIE! Mają prawdziwą zastawę stołową? NIE!
odpowiedź
User
derpr
600 kalorii w posiłku dla dziecka? No faktycznie zdrowsze.
odpowiedź