Manchester United najcenniejszą marką piłkarską, Leicester City z największym wzrostem (Top 50)
Klub Manchester United wyceniany na 1,17 miliarda dolarów jest najcenniejszą marką futbolową 2016 roku - wynika z rankingu Brand Finance Football 50. Największy skok zanotował Leicester City, który po zdobyciu mistrzostwa Anglii zwiększył swoją wartość o 132 procent.
W porównaniu z rankingiem opublikowanym w ub.r. na czele tegorocznej listy doszło do kilku przetasowań.
Pierwsze miejsce w zestawieniu utrzymał Manchester United, którego wartość jako marki ocenia się na 1,17 mld dol., co oznacza stratę rok do roku o 3 proc.
Na drugą pozycję trafił Real Madryt (w ub.r. był trzeci), który obecnie jest wart 1,14 mld dol. Z 6 na 3 miejsce awansowała Barcelona zwiększając swoją wartość z 773 do 993 mln dol.
Manchester City utrzymał 4 pozycję w rankingu (905 mln dol.), zaś pierwszą piątkę zamyka Bayern Monachium, który stracił 7 proc. na wartości (obecnie 867 mln dol.) i spadł z 2 na 5 miejsce.
Z analizy Brand Finance Football 50 wynika, że największy wzrost wartości (o 132 proc.) zanotował brytyjski klub Leicester City, który w zakończonym ostatnio sezonie został mistrzem Anglii. Obecnie jest wyceniany na 237 mln dol. i przesunął się w rankingu z 42 na 16 pozycję.
Swoją wycenę jako marki znacząco zwiększyły też Borussia Monchengladbach (101 proc.) i Atletico Madryt (77 proc.). Na przeciwnym biegunie znalazły się AS Monaco oraz Galatasaray SK, które straciły na wartości odpowiednio 38 i 34 proc.
Pod względem wyceny futbolowych marek największą wartość w zestawieniu (łącznie ponad 7,1 mld dol.) mają kluby pochodzące z Wielkiej Brytanii. Drużyny z tego kraju stanowią też prawie połowę wszystkich uczestników zestawienia.
Oto Top 50 najcenniejszych marek futbolowych 2016 roku w rankingu Brand Finance
Dołącz do dyskusji: Manchester United najcenniejszą marką piłkarską, Leicester City z największym wzrostem (Top 50)