Magda Kolenkiewicz: Effie to wymierny argument potwierdzający skuteczną pracę agencji
W tegorocznym Effie kampanie dużych graczy i znanych marek wygrały konsekwencją, spójnością i rozmachem, ale też bardzo często komunikacją opartą na mocnym insightcie, odważną i wychodzącą poza schemat kategorii - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Magda Kolenkiewicz, dyrektor zarządzająca Starcom Polska.
Statuetki Effie to bez wątpienia najbardziej prestiżowe nagrody w branży, bo dowodzą, że dobra praca agencji przynosi wymierne rezultaty dla biznesu klienta i pozwala temu biznesowi rosnąć o to przede wszystkim chodzi klientom. To co też niezwykle cenię w tym konkursie to fakt, że kampanie są oceniane przez najlepszych marketerów w branży, w oparciu o bardzo szczegółowe i rzetelne kryteria, a samo zasiadanie w Jury jest niezwykle cennym doświadczeniem.
Dla agencji, które rozumieją wyzwania stojące przed klientami i rozwój ich biznesu traktują jako cel nadrzędny w swojej pracy, zwycięstwo w konkursie Effie oznacza ogromną satysfakcję. Effie pozwala być dostrzeżonym i docenionym przez najlepszych ekspertów na szalenie konkurencyjnym rynku, ale też stanowi wymierny argument na rzecz potwierdzenia skuteczności agencji w budowaniu biznesu klienta.
Tym bardziej niezmiernie mnie cieszy stała wysoka pozycja Starcomu - potwierdza to nasze kompetencje w tym obszarze i stanowi ogromną motywację dla wszystkich ludzi w firmie. Nic więc dziwnego, że agencje przywiązują do tego konkursu dużą wagę, do konkursu wpływa co roku coraz więcej zgłoszeń i ogólnie prezentują one coraz wyższy poziom.
W tym roku dominowały projekty zrealizowane dla dużych graczy i znanych marek. Wygrały one konsekwencją, spójnością i rozmachem, ale też bardzo często komunikacją opartą na mocnym insightcie, odważną i wychodzącą poza schemat kategorii.
Na pewno widać rosnącą rolę kampanii opartych na treściach tworzonych lub współtworzonych przez markę, nawet w kategoriach pozornie działających według innych schematów („Projekt Piekielny Hotel” dla B2B Samsung) jak i angażowania konsumentów w doświadczenie marki, czego przykładem jest mój faworyt tegorocznego Effie czyli „Kuchnia Spotkań Ikei”.
Bardzo wysoki poziom zgłoszeń i duża konkurencja była widoczna w kategorii retail - co tylko potwierdza, że zapoczątkowane przez Lidla odejście od komunikowania wyłącznie cen i produktów na rzecz konsekwentnie realizowanych platform komunikacyjnych budujących markę i emocje wokół niej, zmieniło tę branżę. Zaskakuje natomiast brak spektakularnych kampanii w kategorii Żywność oraz Uroda i Pielęgnacja, chociaż ma ona ogromny potencjał. Być może - w dobie coraz większego dyktatu retailerów komunikacja i jej jakość schodzą na dalszy plan i sprowadzona jest do bezpiecznych i sprawdzonych rozwiązań.
Wyróżnione Effie kampanie Starcomu to dla mnie przede wszystkim dowód na bardzo dobrą, długoletnią współprace pomiędzy nami a klientami. Kampanie nagrodzone Złotym Effie - dla Prudentiala i Eurobanku to przykład z jednej strony trafnych insightów, świetnej i wyróżniającej komunikacji i odwagi w wyjściu poza schemat kategorii., a z drugiej - bardzo dobrze zoptymalizowanej ścieżki zakupowej klienta i doboru kanałów komunikacji w oparciu o zaawansowaną analitykę biznesową. Bardzo cieszy mnie nagroda dla OSM Piątnica – to z kolei przykład, jak wykorzystując ogromna wiedzę z kategorii FMCG w naszej agencji sprawić by relatywnie mały budżetowo gracz skutecznie zawalczył o udziały na rynku w bardzo zatłoczonej kategorii, na którym operują duzi międzynarodowi gracze.
No i jestem niezwykle dumna z nagrody za kampanie „Drugiej szansy” - zdobyliśmy ją za kampanie dla TVN, już w pierwszym roku współpracy po wygranym przetargu i potwierdza to, że potrafimy budować całościowe i strategiczne pomysły komunikacyjne, a nie tylko mediowe.
Magda Kolenkiewicz, dyrektor zarządzająca Starcom Polska
Dołącz do dyskusji: Magda Kolenkiewicz: Effie to wymierny argument potwierdzający skuteczną pracę agencji