Magazyny erotyczne znikają z Orlenu. Po „Playboyu” także „Twój Weekend”, „Wamper+” i „Polski Wamper”
Nie tylko „Playboy” i „CKM” zostały usunięte z półek na stacjach PKN Orlen, ale także pisma wydawnictwa Pink Press oraz „Twój Weekend” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Rezygnacja nastąpiła z dnia na dzień, na podstawie maila od dystrybutora - mówi nam Krzysztof Garwatowski z wydawnictwa Pink Press.
Jak już wczoraj informowaliśmy z oferty stacji benzynowych PKN Orlen zniknęły magazyny dla mężczyzn m.in. ”Playboy” i ”CKM” (Marquard Media Polska).
Według „Newsweeka” za decyzją koncernu stoi prezes firmy Daniel Obajtek. W czwartek rano biuro prasowe Orlenu w komunikacie zaprzeczyło tym doniesieniom. - Pragniemy poinformować, że w ramach cyklicznej optymalizacji oferty prasowej względem możliwości ekspozycyjnych, czasowo wstrzymana została dostawa na stacje kilku tytułów, różnych kategorii. Stan ten potrwa do czasu wypracowania nowych standardów ekspozycji. Termin ich wprowadzenia został zaplanowany na 26 marca - opisała firma.
Tymczasem z naszych informacji wynika, że ze stacji PKN Orlen zostały usunięte także inne pisma erotyczne: „Twój Weekend” (Fire Wall), a także tytuły wydawnictwa Pink Press: „Wamper+” i „Polski Wamper”. - Najnowsze wydania naszych magazynów nie zostały wprowadzone do dystrybucji w punktach PKN Orlen, a były tam sprzedawane od kilkunastu lat. Oznacza to, że de facto nastąpiło wycofanie się Orlenu z dystrybucji prasy erotycznej - informuje nas Krzysztof Garwatowski z tego wydawnictwa.
- Orlen wycofuje również „Twój Weekend”, który jest jedynym całkowicie polskim magazynem dla mężczyzn, pokazując tym, że nie wspiera on polskiego kapitału i polskich wydawnictw. Sieć Orlen zrobiła to bez żadnego ostrzeżenia, z dnia na dzień, przyczyniając się przy tym do zwrotów znacznej ilości egzemplarzy - mówi Wirtualnemedia.pl Aleksandra Podkówka-Poźniak, redaktor naczelna „Twojego Weekendu”.
Wycofywanie i niezamawianie prasy erotycznej na stacje Orlenu nastąpiło na podstawie maili wysyłanych przez przedstawicieli dystrybutorów do wydawców. Powołują się w nich oni na decyzję Orlenu, który miał nie informować o jej przyczynach. Ani „Kolporter”, ani „Ruch” nie chcieli komentować decyzji o wycofywaniu pism erotycznych. - Jesteśmy tylko pośrednikami, nie ma tutaj niczego do komentowania - usłyszeliśmy w „Kolporterze”.
Wszystkie tytuły w segmencie pism dla mężczyzn w ub.r. zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił będący liderem zestawienia „Men’s Health” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska) ze sprzedażą na poziomie 27 235 egz. Oczko niżej uplasowało się jeszcze „CKM” - 19 805 egz.
Dołącz do dyskusji: Magazyny erotyczne znikają z Orlenu. Po „Playboyu” także „Twój Weekend”, „Wamper+” i „Polski Wamper”