"M jak miłość" straciło 800 tys. widzów. Zarobiło 140 mln zł
Serial „M jak miłość” w zakończonym właśnie sezonie gromadził mniej widzów niż rok wcześniej. Obyczajowa produkcja Dwójki pozostaje jednak nadal zdecydowanym liderem rynku. Wpływy z reklam wyniosły ponad 140 mln zł.
W okresie od połowy września ub.r. do połowy czerwca br. "M jak miłość" oglądało średnio 7,5 mln widzów, co dało Dwójce 45,74 proc. udziału w grupie 4+ i 41,15 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. W sezonie 2009/2010 serial cieszył się większą oglądalnością - śledziło go 8,33 mln osób, a udział produkcji wynosił odpowiednio 50,35 proc. i 46,67 proc. (dowiedz się więcej). Natomiast dwa lata temu “M jak miłość” gromadziło średnio 8,23 mln widzów, a jego udział uplasował się na poziomie 50,39 proc.
Dane telemetryczne pokazują, że najwięcej widzów w zakończonym sezonie miał odcinek z 18 stycznia br., który obejrzało 8,41 mln osób. Wszystkie 15 najpopularniejszych epizodów przekroczyło granicę 8 mln widzów.
Mimo spadku widowni Dwójka w paśmie emisji „M jak miłość” w minionym sezonie bez zmian była zdecydowanym liderem rynku. Udział zajmującego drugie miejsce w tym czasie Polsatu wyniósł 12,23 proc., kanał ten nadawał wtedy filmy fabularne. Dalej uplasowały się: TVN (11,68 proc.; głównie “W11 - Wydział Śledczy”) i TVP 1 (11,43 proc.; głównie filmy fabularne i Teatr Telewizji).
Przychody z reklam nadawanych wokół odcinków serialu w minionym sezonie wyniosły 143,2 mln zł. W poprzednim sezonie wpływy były niższe i wyniosły 127,3 mln zł, ale wtedy serial nadawany był tylko dwa razy w tygodniu. Natomiast w zakończonym właśnie sezonie przez okres jesienny “M jak miłość” pokazywano trzy razy w tygodniu (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Z analizy profilu widowni serialu wynika, iż serial przyciąga przed ekrany głównie kobiety, widzów w wieku 35-39 lat i po pięćdziesiątce oraz mieszkańców wsi, małych i średnich miast.
Kolejne odcinki “M jak miłość” pojawią się na antenie TVP 2 jesienią br.
Top odcinków “M jak miłość”
Wszyscy 4+ | |||
Lp. | Data | AMR | SHR % |
1 | 18-01-2011 | 8 406 544 | 49,10% |
2 | 11-01-2011 | 8 405 093 | 49,22% |
3 | 10-01-2011 | 8 400 610 | 50,48% |
4 | 07-03-2011 | 8 310 401 | 47,53% |
5 | 17-01-2011 | 8 298 649 | 47,93% |
6 | 03-01-2011 | 8 206 303 | 48,06% |
7 | 13-12-2010 | 8 204 319 | 49,43% |
8 | 31-01-2011 | 8 187 961 | 47,87% |
9 | 01-02-2011 | 8 174 459 | 48,21% |
10 | 02-11-2010 | 8 143 672 | 48,92% |
11 | 22-03-2011 | 8 107 700 | 49,20% |
12 | 22-02-2011 | 8 096 693 | 47,06% |
13 | 06-12-2010 | 8 084 184 | 47,99% |
14 | 01-03-2011 | 8 062 669 | 47,58% |
15 | 05-04-2011 | 8 055 173 | 48,17% |
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
M jak miłość | 7 503 372 | 45,74% | 41,15% |
Polsat | 2 006 625 | 12,23% | 15,92% |
TVN | 1 916 842 | 11,68% | 10,96% |
TVP 1 | 1 875 481 | 11,43% | 11,29% |
Profil widowni “M jak miłość”
Profil | TVP2 | ADH % | AFF |
Płeć | Mężczyźni | 32,34% | 67 |
Kobiety | 67,66% | 131 | |
Wiek | 4-9 | 1,99% | 33 |
10-15 | 3,55% | 52 | |
16 - 19 | 2,58% | 45 | |
20 - 24 | 3,05% | 38 | |
25 - 29 | 6,08% | 68 | |
30 - 34 | 7,13% | 87 | |
35 - 39 | 7,60% | 105 | |
40 - 44 | 6,05% | 94 | |
45 - 49 | 6,40% | 91 | |
50 - 54 | 9,33% | 114 | |
55 - 59 | 11,03% | 144 | |
60+ | 35,21% | 177 | |
Wlk. miasta | Wieś | 42,31% | 108 |
< 50 tys. | 24,53% | 102 | |
50-100 tys. | 8,83% | 103 | |
100-200 tys. | 7,07% | 88 | |
> 200 tys. | 17,26% | 85 | |
Zawód | Top management | 7,01% | 85 |
Pracownicy średniego szczebla | 14,77% | 100 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 16,79% | 84 | |
Emeryci | 42,52% | 168 | |
Inni | 18,92% | 60 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 51,85% | 114 |
Średnie | 30,08% | 102 | |
Wyższe | 12,53% | 104 | |
Inne | 5,54% | 43 |
Dołącz do dyskusji: "M jak miłość" straciło 800 tys. widzów. Zarobiło 140 mln zł
Najważniesze,aby wywalić tę piosenkę na końcu te na na na...,to już będzie o wiele lepiej.
Od jesieni będą także ciekawe wątki.