SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Litewscy dziennikarze apelami zachęcili internautów do rezygnacji z adblockerów

Litewski portal internetowy 15Min.lt znalazł skuteczny sposób na walkę z adblockerami. Dziennikarze serwisu w osobistym przekazie wideo proszą użytkowników blokujących reklamy by przestali to robić. W efekcie liczba miesięcznych odsłon z wykorzystaniem adblockerów spadła z 500 do 130 tys.

Nowy sposób na walkę ze zjawiskiem blokowania reklam opisał podczas konferencji w Wilnie Tomas Balžekas, szef 15Min.lt - jednego z największych i najbardziej popularnych portali na Litwie mającego miesięcznie ponad milion unikalnych użytkowników.

Balžekas przyznał, że wcześniej portal starał się stosować znane już i używane przez wielu wydawców metody walki z adblockerami: wyświetlał użytkownikom blokującym reklamy prośby o wyłączenie pozwalającej na to wtyczki, czasowo wprowadził też blokowanie niektórych treści dla użytkowników adblockerów.

Tradycyjne metody ograniczania adblockerów okazały się jednak mało skuteczne, dlatego szefostwo 15Min.lt wpadło na inny, bardziej oryginalny pomysł. We współpracy z agencją interaktywną redakcja serwisu nagrała 12 klipów wideo, które pojawiają się na portalu internautom blokującym reklamy.

W każdym z filmików występuje jeden z dziennikarzy serwisu i własnymi słowami przekonuje internautów, by wyłączyli adblockera, wpisali 15Min.lt na białą listę lub zapłacili miesięczną subskrypcję w wysokości 1 euro.

Balžekas wyjaśnił, że klipy były reżyserowane jedynie w ograniczonym stopniu, chodziło bowiem o nawiązanie swoistej więzi emocjonalnej pomiędzy występującym przed kamerą dziennikarzem a adresatem apelu.

Metoda zastosowana przez 15Min.lt okazuje się skuteczna. Według ujawnionych danych miesięczna liczba odsłon w serwisie dokonana z użyciem adblockerów spadł z 500 tys. do 130 tys. Zanotowano też znaczący wzrost użytkowników decydujących się na zakup subskrypcji.

Obecnie liczbę internautów na Litwie szacuje się na ponad 1,8 mln, a 20 proc. z nich blokuje reklamy w sieci. Balžekas zapowiada, że oprócz apeli do użytkowników nie ustanie wraz z innymi największymi wydawcami w tym kraju w naciskach na litewski rząd, by ten wprowadził przepisy utrudniające internautom korzystanie z aplikacji do blokowania reklam.

Dołącz do dyskusji: Litewscy dziennikarze apelami zachęcili internautów do rezygnacji z adblockerów

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ciekawy
A o ile spadla ogolna liczba odslon?
0 0
odpowiedź
User
Kyne
Liczba odsłon z adblokerami ma marginalne znaczenie. Podobnie, z punktu widzenia portalu marginalne znaczenie ma odsetek odwiedzających korzystających z adblokerów. Naprawdę istotne są tylko dwa parametry i to je trzeba zwiększać:

* Liczba odsłon bez adblokera
* Liczba płatnych subskrypcji

Ta druga wzrosła - i dobrze, brawo Wy. O tej pierwszej nic nie wiemy.
0 0
odpowiedź
User
rademenes
Świetny pomysł. Ale wydawcy powinni apelować nie do tylko do użytkowników, ale też producentów adblokerów i twórców przeglądarek www, którzy domyślnie blokują reklamy (np. Opera). Świadomość problemu powinna też dotrzeć do producentów reklam - prymitywne wideo, które odpala się bez pytania, albo bannery zasłaniające stronę, skutecznie zachęcają do stosowania blokera.
0 0
odpowiedź