SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Które tytuły prasowe najchętniej czytają Polacy?

Najpopularniejszymi wśród Polaków dziennikami są "Gazeta Wyborcza"i "Fakt", najchętniej czytany tygodnik to "Tele Tydzień",dwutygodniki - "Viva!" i "Z Życia Wzięte", a miesięczniki -"Claudia" i "Twój Styl"- wynika z ostatniej fali Polskich BadańCzytelnictwa.

Po "Gazetę Wyborczą" sięga 18,55 proc. Polaków, a po "Fakt"17,14 proc. respondentów. Dalej plasują się: bezpłatne "Metro" zczytelnictwem na poziomie 7,79 proc., "Super Express", któregoczytanie deklaruje 7,41 proc. pytanych i "Dziennik", który czyta6,60 proc. badanych.

Dzienniki ogólnopolskieprocent respondentów
Gazeta Wyborcza18,55%
Fakt17,14%
Metro (dziennikbezpłatny)7,79%
Super Express7,41%
Dziennik PolskaEuropa Świat6,60%
Rzeczpospolita5,16%
PrzeglądSportowy4,24%
Echo Miasta(dziennik bezpłatny)3,29%
Gazeta Prawna2,46%
GiełdaSamochodowa1,05%
GazetaPodatkowa0,88%
Puls Biznesu0,46%
Parkiet GazetaGiełdy0,25%


Najpopularniejszym tygodnikiem jest "Tele Tydzień", który jestczytany przez 37,06 proc. ankietowanych, a na drugim miejscu zeznacznie niższym wynikiem (20,18 proc.) znajduje się "Życie naGorąco".

Tygodnikiprocent respondentów
Tele Tydzień37,06%
Życie na Gorąco20,18%
Przyjaciółka16,88%
Pani Domu16,84%
Chwila dlaCiebie16,59%
NAJ15,67%
Tina15,55%
Newsweek10,63%
Wprost10,62%
Tele-Świat9,98%
Gala9,62%
Auto Świat9,26%
Angora9,22%
Polityka7,81%
Twoje Imperium6,95%
To i Owo6,45%
Na Żywo5,42%
Magazyn TelewizyjnyKurier TV5,22%
Teleprogramy4,83%
Takie jestŻycie4,71%
Super TV4,51%
Przekrój4,39%
Gość Niedzielny3,96%
Motor3,86%
Rewia3,80%
Imperium TV3,62%
Świat i Ludzie2,25%
Tele Max1,70%
Bella Relaks1,62%
Forum1,60%
Jarmark1,05%
PrzewodnikKatolicki0,71%
TygodnikSiedlecki0,70%
TygodnikOstrołęcki0,66%
PanoramaLeszczyńska0,54%
MM Moje Miasto(tygodnik bezpłatny)0,48%
City (tygodnikbezpłatny)0,44%
Anonse (wyd.pomorskie) - Tygodnik0,41%
Teraz Toruń(tygodnik bezpłatny)0,21%


Wśród dwutygodników najpopularniejsze są: "Viva!" (11,91 proc.) i"Z Życia Wzięte" (11,11 proc.).

Dwutygodnikiprocentrespondentów
Viva11,91%
Z Życia Wzięte11,11%
Komputer Świat9,07%
Bravo6,21%
Sukcesy iPorażki4,44%
Świat Seriali3,71%
Bravo Sport3,57%
Bravo Girl3,31%
Party ŻycieGwiazd3,24%
Cogito1,75%
MonitorKsięgowego0,54%


W kategorii miesięczników, najwięcej respondentów zadeklarowało, żeczyta "Claudię" (13,95 proc.) i "Twój Styl" (13,78 proc.).

Miesięcznikiprocentrespondentów
Claudia13,95%
Twój Styl13,78%
Cztery Kąty11,38%
Poradnik Domowy9,85%
Focus9,38%
Olivia8,92%
Murator8,27%
Świat Kobiety7,64%
Mój PięknyOgród7,12%
Dobre Rady6,96%
Auto Moto6,36%
Mamo To Ja6,34%
Avanti6,13%
NationalGeographic5,82%
CKM5,66%
Działkowiec5,32%
Moje Mieszkanie5,11%
Glamour5,07%
Cosmopolitan4,47%
CD Action4,43%
Ładny Dom4,33%
PC Format4,30%
Pani4,19%
Uroda3,86%
Joy3,78%
Samo Zdrowie3,76%
M jakmieszkanie3,76%
Dziewczyna3,69%
Auto Motor iSport3,64%
Playboy3,63%
Dom &Wnętrze3,41%
Dziecko3,36%
Popcorn3,28%
Twoje Dziecko3,27%
Moje Gotowanie3,20%
Cienie i Blaski3,09%
Elle3,06%
Zdrowie3,01%
Kuchnia2,97%
Przegląd Reader'sDigest2,88%
Ogrody, Ogródki,Zieleńce2,74%
Magazyn dla RodzicówMam Dziecko2,73%
Chip2,56%
Kwietnik2,53%
Logo2,53%
Twist2,35%
Burda2,29%
Mój Piękny Dom2,27%
Dobre Wnętrze2,23%
Komputer ŚwiatEkspert2,20%
Zwierciadło2,19%
Rodzice2,14%
Auto ŚwiatPoradnik2,14%
Vita2,13%
Świat Motocykli2,13%
Click2,08%
Twój Maluszek1,79%
Magazyn Futbol1,70%
Komputer Świat -Gry1,62%
Sekrety Serca1,61%
Majster1,54%
Zbuduj Dom1,52%
Play1,52%
Men's Health1,50%
Focus Historia1,24%
Na ścieżkachżycia1,22%
Tak Mieszkam1,22%
M jak Mama1,17%
Forbes1,16%
Sól i Pieprz1,14%
Podróże1,09%
Next1,05%
Sukces1,05%
Fun Club0,80%
Voyage0,78%
Shape0,77%
Manager Magazin0,68%
Futbol.pl0,64%
Żagle0,61%
Architektura-Murator0,58%
Elle Decoration0,57%
Hot Moda &Shopping0,56%
Super Volley0,35%


Spośród trzech notowanych w badaniu dwumiesięczników największymzainteresowaniem cieszy się "Komputer Świat: Twój Niezbędnik",który ma czytelnictwo wynoszące 5,96 proc.

Dwumiesięcznikiprocentrespondentów
Komputer Świat TwójNiezbędnik5,96%
Auto Świat 4x42,39%
National Geographic.Traveler1,46%



Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp.z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyłosię za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2007 roku dostycznia 2008 roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób (23 358przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej dowyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo CykluSezonowego.

Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: "Na Żywo":sierpień 2007: listopad 2007 (próba 7900), "Party Życie Gwiazd":sierpień 2007: październik 2007 (próba 11753), "Chip": sierpień2007 (próba 19413), "Focus Historia": sierpień 2007 (próba 19413),"Futbol.pl": sierpień 2007: grudzień 2007 (próba 4015), "MagazynFutbol": sierpień 2007: październik 2007 (próba 11753), "ManagerMagazin": styczeń 2008 (próba 19343), "Next": sierpień 2007 iwrzesień 2007 (próba 15515), "Super Volley": sierpień 2007:październik 2007 (próba 11753), "Auto Świat 4x4": sierpień 2007:październik 2007 (próba 11753), "National Geographic. Traveler":sierpień 2007 (próba 19413).

Dołącz do dyskusji: Które tytuły prasowe najchętniej czytają Polacy?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl