SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Które gazety i czasopisma są najpopularniejsze?

"Gazeta Wyborcza" i "Fakt" to cały czas najpopularniejsze dziennikiw Polsce - wynika z najnowszej fali Polskich Badań Czytelnictwa.Wśród tygodników liderem jest "Tele Tydzień", dwutygodnikomprzewodzą "Viva!" i "Z Życia Wzięte", a miesięcznikom - "Claudia" i"Twój Styl".

Jak pokazuje badanie, po "Gazetę Wyborczą" sięga 18,42 proc.Polaków, a po "Fakt" 17,03 proc. respondentów. Dalej plasują się:bezpłatne "Metro" z czytelnictwem na poziomie 8,01 proc., "SuperExpress", którego czytanie deklaruje 7,41 proc. pytanych i"Dziennik", który czyta 6,59 proc. badanych.

Dzienniki ogólnopolskieprocent respondentów
Gazeta Wyborcza18,42%
Fakt17,03%
Metro (dziennikbezpłatny)8,01%
Super Express7,41%
Dziennik PolskaEuropa Świat6,59%
Rzeczpospolita5,18%
PrzeglądSportowy4,27%
Echo Miasta(dziennik bezpłatny)3,35%
Gazeta Prawna2,52%
GiełdaSamochodowa0,94%
GazetaPodatkowa0,87%
Puls Biznesu0,43%
Parkiet GazetaGiełdy0,25%


Najpopularniejszym tygodnikiem jest "Tele Tydzień", który jestczytany przez 37,10 proc. ankietowanych, a na drugim miejscu zeznacznie niższym wynikiem (20,09 proc.) znajduje się "Życie naGorąco".
Tygodnikiprocent respondentów
Tele Tydzień37,10%
Życie na Gorąco20,09%
Przyjaciółka17,15%
Chwila dlaCiebie16,58%
Pani Domu16,49%
Tina15,88%
NAJ15,45%
Newsweek10,62%
Wprost10,43%
Tele-Świat10,17%
Gala9,89%
Angora9,18%
Auto Świat9,15%
Polityka7,82%
Twoje Imperium7,11%
To i Owo6,56%
Na Żywo *5,26%
Magazyn TelewizyjnyKurier TV5,17%
Teleprogramy4,92%
Takie jestŻycie4,63%
Super TV4,42%
Przekrój4,35%
Gość Niedzielny3,95%
Rewia3,90%
Motor3,83%
Imperium TV3,37%
Świat i Ludzie2,35%
Tele Max1,68%
Forum1,63%
Bella Relaks1,59%
Jarmark1,01%
TygodnikOstrołęcki0,72%
PrzewodnikKatolicki0,68%
TygodnikSiedlecki0,68%
MM Moje Miasto(tygodnik bezpłatny)0,57%
PanoramaLeszczyńska0,52%
City (tygodnikbezpłatny)0,45%
Anonse (wyd.pomorskie) - Tygodnik0,38%
Teraz Toruń(tygodnik bezpłatny)0,17%


Wśród dwutygodników najpopularniejsze są: "Viva!" (11,89 proc.) i"Z Życia Wzięte" (10,83 proc.).

Dwutygodnikiprocentrespondentów
Viva11,89%
Z Życia Wzięte10,83%
Komputer Świat9,17%
Bravo5,82%
Sukcesy iPorażki4,46%
Party Życie Gwiazd*3,70%
Świat Seriali3,69%
Bravo Sport3,44%
Bravo Girl3,16%
Cogito1,79%
MonitorKsięgowego0,54%


W kategorii miesięczników, najwięcej respondentów zadeklarowało, żeczyta "Claudię" (13,97 proc.) i "Twój Styl" (13,75 proc.).

Miesięcznikiprocentrespondentów
Claudia13,97%
Twój Styl13,75%
Cztery Kąty11,35%
Poradnik Domowy10,01%
Focus9,35%
Olivia8,81%
Murator8,57%
Świat Kobiety7,92%
Dobre Rady7,05%
Mój PięknyOgród7,00%
Mamo To Ja6,44%
Auto Moto6,30%
Avanti6,04%
NationalGeographic5,73%
CKM5,62%
Działkowiec5,56%
Moje Mieszkanie5,04%
Glamour4,98%
Cosmopolitan4,48%
CD Action4,46%
PC Format4,39%
Ładny Dom4,31%
Pani4,30%
Joy3,95%
M jakmieszkanie3,81%
Samo Zdrowie3,79%
Uroda3,73%
Playboy3,61%
Auto Motor iSport3,55%
Dziewczyna3,47%
Dom &Wnętrze3,39%
Dziecko3,25%
Twoje Dziecko3,18%
Moje Gotowanie3,18%
Elle3,11%
Popcorn3,07%
Zdrowie3,07%
Kuchnia2,98%
Cienie i Blaski2,91%
Przegląd Reader'sDigest2,84%
Ogrody, Ogródki,Zieleńce2,67%
Magazyn dla RodzicówMam Dziecko2,67%
Kwietnik2,64%
Logo2,56%
Chip2,54%
Komputer ŚwiatEkspert2,34%
Rodzice2,25%
Twist2,23%
Zwierciadło2,23%
Mój Piękny Dom2,19%
Dobre Wnętrze2,18%
Auto ŚwiatPoradnik2,18%
Burda2,15%
Click2,09%
Świat Motocykli2,07%
Vita2,02%
Twój Maluszek1,77%
Magazyn Futbol*1,63%
Majster1,61%
Komputer Świat -Gry1,61%
Zbuduj Dom1,59%
Sekrety Serca1,49%
Men's Health1,46%
Play1,46%
Focus Historia1,25%
M jak Mama1,21%
Forbes1,20%
Sól i Pieprz1,19%
Tak Mieszkam1,19%
Next *1,14%
Na ścieżkachżycia1,13%
Podróże1,04%
Sukces1,01%
Shape0,92%
Futbol.pl *0,79%
Voyage0,78%
Fun Club0,77%
Hot Moda &Shopping0,64%
Architektura-Murator0,62%
Żagle0,56%
Elle Decoration0,52%
Super Volley *0,35%


Spośród trzech notowanych w badaniu dwumiesięczników największymzainteresowaniem cieszy się "Komputer Świat: Twój Niezbędnik",który ma czytelnictwo wynoszące 6,06 proc.

Dwumiesięcznikiprocentrespondentów
Komputer Świat TwójNiezbędnik6,06%
Auto Świat 4x4*2,40%
National Geographic.Traveler1,50%

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp.z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyłosię za pomocą techniki CAPI w okresie od września 2007 roku dolutego 2008 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 23480 osób(przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej dowyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo CykluSezonowego.

Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: "Na Żywo":wrzesień 2007: listopad 2007 (próba 11967), "Party Życie Gwiazd":wrzesień 2007: październik 2007 (próba 15820),
"Futbol.pl": wrzesień 2007: grudzień 2007 (próba 8082), "MagazynFutbol": wrzesień 2007: październik 2007 (próba 15820), "Next":wrzesień 2007 (próba 19582), "Super Volley": wrzesień 2007:październik 2007 (próba 15820), "Auto Świat 4x4": wrzesień 2007:październik 2007 (próba 15820).

Dołącz do dyskusji: Które gazety i czasopisma są najpopularniejsze?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl