Koniec spersonalizowanych reklam dla nastolatków na TikToku
W ramach wdrożenia unijnych zasad Digital Services Act (DSA) użytkownicy TikToka będą mieli m.in. więcej możliwości zgłaszania niepożądanych treści. Natomiast osoby z Europy, w wieku 13-17 lat, nie będą widzieć na platformie spersonalizowanych reklam.
DSA (Digital Services Act) to dyrektywa Unii Europejskiej mająca na celu poprawę moderacji na platformach społecznościowych i walkę z nieodpowiednimi treściami. Zacznie obowiązywać od 28 sierpnia br.
W związku z tym w nadchodzących tygodniach, użytkownicy z Europy (konkretnie z Europejskiego Obszaru Gospodarczego) otrzymają dodatkową opcję raportowania treści łamiących regulamin TikToka, w tym również reklam.
Osoba zgłaszająca będzie mogła wybrać powód zgłoszenia z listy kategorii, takich jak: mowa nienawiści, nękanie czy przestępstwa finansowe. TikTok udostępni specjalny przewodnik, który wyjaśni jak definiowane są poszczególne kategorie. Zgłoszone materiały w pierwszej kolejności zostaną poddane weryfikacji w odniesieniu do Wytycznych Społeczności i w razie ich naruszenia, globalnie usunięte. W przypadku braku jednoznacznej odpowiedzi, zespół moderatorów oraz eksperci prawni ocenią, czy treść narusza prawo w danym kraju i lokalnie zablokuje dostęp do materiału. Zarówno osoba zgłaszająca, jak i osoba, która opublikowała treść zostaną powiadomione o decyzji i jej uzasadnieniu. Możliwe będzie odwołanie się od decyzji.
Szczegóły moderacji treści na TikToku
Zgodnie z DSA, TikTok będzie dostarczał europejskim użytkownikom więcej informacji dotyczących moderacji treści. Przykładowo, jeśli materiał zostanie zaklasyfikowany jako nieodpowiedni do rekomendacji użytkownikom w sekcji "Dla Ciebie", udostępnione zostanie wyjaśnienie decyzji.
Zainteresowani otrzymają również komunikat o tym czy materiał został usunięty automatycznie czy przez moderatora. Zarówno twórcy, jak i osoby zgłaszające, zostaną również poinstruowani w jaki sposób odwołać się od decyzji.
Zmiana w spersonalizowanych reklamach
W związku z ustawą DSA, TikTok wkrótce udostępni możliwość wyłączenia personalizacji treści. Po skorzystaniu z tej opcji, w sekcji "Dla Ciebie" oraz "LIVE" będą wyświetlane materiały pochodzące z regionu zamieszkania konkretnego użytkownika oraz z całego świata, a nie tylko te związane z zainteresowaniami. Wyszukiwarka będzie pokazywała również wyniki złożone z popularnych treści regionalnych i w preferowanym języku. Listy obserwowanych kanałów i znajomych zostaną uszeregowane chronologicznie, a nie na podstawie profilu użytkownika.
Użytkownicy TikToka w wieku 13-17 lat nie będą widzieć na platformie spersonalizowanych reklam. Tę opcję będzie można włączyć i wyłączyć w ustawieniach konta.
Dołącz do dyskusji: Koniec spersonalizowanych reklam dla nastolatków na TikToku