ATM Grupa: trudno nam oficjalnie skomentować przejęcie „Ojca Mateusza” przez TVP
ATM Grupa oficjalnie nadal czeka na wyniki konkursu w sprawie realizacji nowych odcinków „Ojca Mateusza”. - Możemy tylko wyrazić ubolewanie, że standardy komunikacji publicznego nadawcy o rozstrzygnięciu publicznych przetargów dopuszczają do takiej sytuacji - informuje portal Wirtualnemedia.pl biuro prasowe producenta.
Telewizja Polska przestała współpracować z ATM Grupą przy realizacji 29. sezonu „Ojca Mateusza” (producent wyprodukował dotychczas wszystkie 28. serii produkcji, ostatnia z nich aktualnie jest emitowana). Nadawca zorganizował konkurs na nowego producenta serialu. Wśród firm ubiegających się o produkcję nowych odcinków serialu znalazły się m.in.: Rock And Roll Production (producent realizuje dla TVP m.in. „Leśniczówkę”), a także ponownie ATM Grupa.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Wyniki konkursu miały zostać ogłoszone w sierpniu br., ale firmy rywalizujące w konkursie nadal nie otrzymały informacji na ten temat. Telewizja Polska oficjalnie nie komentuje sprawy. - Informacje (...) stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa i w związku z tym nie mogą zostać ujawnione - ucina biuro prasowe nadawcy.
Z nieoficjalnych ustaleń jednak wynika, że publiczny nadawca nowe sezony „Ojca Mateusza” najprawdopodobniej będzie realizować samodzielnie. - TVP robi to wewnętrznie - informuje nas osoba z otoczenia publicznego nadawcy.
Taka decyzja może wynikać z faktu, że - jak informuje Wirtualna Polska - ATM Grupa złożyła swoją ofertę na realizację nowych odcinków „Ojca Mateusza” o około 20 proc. droższą niż do tej pory, tłumacząc to inflacją i wzrostem kosztów produkcji.
ATM Grupa: trudno nam to oficjalnie skomentować
Biuro prasowe ATM Grupy informuje Wirtualnemedia.pl, że spółka "nie otrzymała z TVP oficjalnej informacji o rozstrzygnięciu przetargu”. - W związku z tym trudno nam oficjalnie skomentować przejęcie „Ojca Mateusza” przez TVP - dodaje firma.
- Możemy tylko wyrazić ubolewanie, że standardy komunikacji publicznego nadawcy o rozstrzygnięciu publicznych przetargów dopuszczają do takiej sytuacji - pisze ATM Grupa.
Ostatni realizowany przez ATM Grupę sezon śledzi 1,65 mln widzów
Premierowe odcinki „Ojca Mateusza 28” emitowane są w TVP1 w piątki o godz. 20.35. W okresie od 9 do 23 września serial oglądało średnio 1,65 mln widzów. Przełożyło się to na 13,24 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 7,81 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 9,83 proc. w grupie 16-59.
W głównej roli „Ojca Mateusza 27” nadal występuje Artur Żmijewski, partnerują mu m.in. Piotr Polk, Michał Piela, Edyta Olszówka, Bartłomiej Firlet, Artur Pontek i Jędrzej Taranek.
Poza główną obsada w 28 sezonie serialu „Ojciec Mateusz” gościnnie widzowie oglądać mogą m.in.: Annę Dymną, Beatę Ścibakówną, Aleksandre Hamkało, Ewę Wencel, Beatę Kawkę, Adriana Zarembę Ewelinę Bator, Wojciecha Wysockiego, Katarzynę Gałązkę, Piotra Ligienzę, Sławomira Packa, Bronisława Wrocławskiego, Grzegorza Wonsa, Jacka Borowskiego, Michała Lewandowskiego i Annę Mrozowską.
Serial w TVP1 oglądać można od 2008 roku
„Ojciec Mateusz” to polska wersja włoskiego serialu „Don Matteo”, która obecna jest w ramówce TVP1 od 2008 roku. Jest to seria; przedstawiający losy tytułowego fikcyjnego księdza katolickiego. Jako proboszcz wspólnie z zaprzyjaźnionymi policjantami rozwiązuje zagadki kryminalne oraz niesie pomoc swoim parafianom, a także wszystkim, którzy są w potrzebie.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2021 roku wyniósł 9,76 proc.
Dołącz do dyskusji: ATM Grupa: trudno nam oficjalnie skomentować przejęcie „Ojca Mateusza” przez TVP