Orange Polska i mBank kończą współpracę przy Orange Finanse
Orange Polska i mBank postanowiły zakończyć współpracę przy projekcie Orange Finanse, który pozwala użytkownikom na obsługę konta bankowego wyłącznie przy użyciu telefonu komórkowego. Partnerzy zapowiadają, że koniec współpracy nie wpłynie na możliwość korzystania z aplikacji mobilnej Orange Finanse, docelowo zaś rachunki, depozyty i kredyty użytkowników zostaną przeniesione na główną platformę bankowości elektronicznej i mobilnej mBanku.
Usługę Orange Finanse stworzoną wspólnie przez Orange Polska i mBank kosztem ok. 15 mln zł uruchomiono jesienią 2014 r. Platforma pozwala na dokonanie wszystkich operacji związanych z kontem użytkownika w mBanku wyłącznie za pomocą smartfona i dedykowanej aplikacji mobilnej.
Koniec partnerstwa
Teraz w komunikacie zamieszczonym w internecie mBank i Orange Polska poinformowały o zakończeniu dotychczasowej współpracy przy projekcie Orange Finanse z dniem 31 grudnia br.
- W ciągu prawie 4 lat, Orange Polska zdobył bogate doświadczenie w obszarze finansów i usług płatniczych, zbudował nową kategorię usług w Orange – nowoczesną mobilną bankowość. Dla Orange Polska usługi finansowe to nadal ważny element strategii, szansa rozwoju, a dostarczanie usług konwergentnych dla klientów jest jednym z najważniejszych biznesowych priorytetów Orange – czytamy w komunikacie.
Orange i mBank zapewniają, że zakończenie współpracy pomiędzy firmami nie wpłynie w żaden sposób na możliwość korzystania z rachunku w Orange Finanse poprzez aplikację mobilną i bankowość internetową.
- Wszystkie dotychczasowe funkcje pozostają bez zmian. Docelowo rachunki, depozyty i kredyty aktywnych klientów zostaną przeniesione na główną platformę bankowości elektronicznej i mobilnej mBanku. Pozwoli to użytkownikom korzystać z szerokiej gamy produktów i usług dostępnych w ramach mBanku – zapowiadają partnerzy projektu informując jednocześnie, że o poszczególnych etapach zmian użytkownicy zostaną poinformowani z wyprzedzeniem.
Zabrakło klientów?
Zarówno mBank, jak i Orange Polska odmówiły serwisowi Wirtualnemedia.pl skomentowania przyczyn decyzji o zakończeniu partnerstwa przy projekcie Orange Finanse odsyłając nas do cytowanego wcześniej komunikatu.
Jednak jeden z fragmentów oświadczenia może rzucać pewne światło na motywy rozwiązania umowy pomiędzy mBankiem i Orange. W komunikacie podano, że obecnie z Orange Finanse korzysta 430 tys. użytkowników. Tymczasem uruchamiając platformę w 2014 r. obaj partnerzy nie ukrywali, że w ciągu 3 lat liczą na przyciągnięcie do usługi ponad miliona użytkowników, co miałoby wygenerować przychody na poziomie kilkuset mln zł. Może więc przyczyną zakończenia współpracy pomiędzy mBankiem i Orange Polska jest rozczarowanie wynikami osiągniętymi przez Orange Finanse.
W I kwartale br. Orange Polska wypracował 674 mln zł zysku EBITDA. Przychody grupy wyniosły 2,71 mld zł i były niższe o 1,8 proc. niż rok wcześniej. Strata netto Orange Polska wyniosła 50 mln zł. Liczba użytkowników mobilnych po spadku osiągnęła poziom ponad 14,36 mln.
Dołącz do dyskusji: Orange Polska i mBank kończą współpracę przy Orange Finanse