Canal+ likwiduje kanał tematyczny
Tylko do 30 sierpnia we Francji będzie działał Clique TV. Adresowana do młodych widzów stacja emituje programy lifestyle’owe, poświęcone szeroko pojętej rozrywce, muzyce, grom komputerowym i konsolowym. Rozpoczęła nadawanie w listopadzie 2018 roku.
Clique TV powstał na bazie programu pod taką samą nazwą, który jest emitowany na antenie francuskiego Canal+ od 2013 roku. Prowadzący Mouloud Achour jeździ po Francji i przeprowadza wywiady m.in. z muzykami, pisarzami, aktorami, reżyserami, projektantami mody, twórcami gier czy sportowcami. Program jest powtarzany na antenie kanału tematycznego. W Clique TV można też znaleźć bloki programowe z teledyskami. Najczęściej z muzyką rapową. Stacja zakończy nadawanie na platformach cyfrowych Canal+ i Orange, a także w serwisie streamingowym MyCanal.
Przebudowa oferty programowej Canal+
31 sierpnia br. we Francji rozpoczną działalność kanały sportowe Canal+ Sport 360 i Canal+ Foot. Nowe stacje wejdą w skład pakietu sportowego francuskiego Canal+ i będą dostępne bez dodatkowych opłat. W ich ofercie znajdą się transmisje z Ligi Mistrzów (nadawca ma licencję do 2027 roku), Premier League (prawa do 2025 roku), TOP 14 (do 2027 roku), Formuły 1 (do 2029 roku), MotoGP (do 2029 roku), Ligue 1 Uber Eats (2022-2023) i WRC (do 2030) roku.
Canal+ Sport 360 zastąpi Canal+ Décalé, który emituje programy znane z głównej anteny Canal+ z opóźnieniem. W dobie streamingu i catch up TV (możliwości cofania kanałów) nie ma większego sensu nadawania takiej stacji. Likwidacja Canal+ Décalé dałaby dodatkowe miejsce na transponderze, dzięki któremu można byłoby nadawać nowe kanały sportowe w lepszej jakości obrazu.
W ostatnich miesiącach z pakietów Canal+ we Francji zniknęły kanały: Penthouse, Trace Latina, Altice Studio i Sciences et Vie. Platforma chciała usunąć więcej stacji, ale ostatecznie porozumiała się z Grupą M6 i Canal+ J, MCM, RFM TV, Tiji, pozostały w ofercie. Operator zawiesił dostęp do kanału erotycznego Jacquie et Michel TV. Powodem było oskarżenie Michela Pirona, właściciela stacji i zarazem strony internetowej z podobnymi treściami o współudział w gwałcie oraz w zorganizowanej grupie przestępczej.
Rośnie liczba subskrybentów Canal+
W I półroczu 2022 roku przychody Grupy Canal+ wyniosły 2,873 mld euro, co oznacza wzrost o 3,3 proc. w porównaniu z pierwszą połową ub.r. Nadawca miał 23,9 mln abonentów i subskrybentów. Przed rokiem było to 22,4 mln. Na europejskich rynkach, nie uwzględniając Francji, pozyskał 352 tys. klientów.
Wskaźnik EBITA Grupy Canal+ wyniósł 337 mln euro, co oznacza wzrost o 2,1 proc. Przychody zagraniczne Canal+ wzrosły o 4,8 proc. w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami 2021 roku. Przyczyniły się do tego nowe umowy abonenckie i subskrypcje. Po raz kolejny nadawca nie zdradził ilu abonentów i subskrybentów ma nad Wisłą. Podał tylko dane w odniesieniu do francuskiego rynku, państw europejskich poza Francją, Afryki, terytoriów zamorskich i krajów APAC (Azja i Pacyfik).
We Francji kontynentalnej Canal+ miał 9,589 mln abonentów i subskrybentów. To wzrost o prawie 700 tys. W krajach europejskich baza abonencka wzrosła 5,457 mln do 5,809 mln. Trudno oszacować ilu spośród 352 tys. nowych klientów to Polacy.
Dołącz do dyskusji: Canal+ likwiduje kanał tematyczny