Kaufland stawia na aglomeracje. Otworzy kolejne sklepy
Kaufland w ciągu kolejnego roku obrotowego zamierza otworzyć w Polsce między 5 a 10 sklepów. Sieć stawia na duże miasta i aglomeracje, gdzie w ostatnich latach zwiększyła liczbę sklepów dzięki przejęciu części byłych marketów Tesco.
Sieć Kaufland ma obecnie 240 marketów o średniej powierzchni 2,7 tys. metrów kw. Format takiej wielkości łączy niskie ceny znane z dyskontów z szeroką ofertą jaką pochwalić się hipermarkety.
Powierzchnia sklepów Kaufland jest jedna zdecydowanie mniejsza od hipermarketów, które mają ponad 5 tys. metrów kw., a niektóre nawet ponad 10 tys. metrów. - Klienci nie chcą już chodzić do ogromnych sklepów - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Łojewski, członek zarządu Kaufland Polska.
- W ciągu kończącego się roku obrotowego (od 1 marca ub.r. do 28 lutego br.) otworzyliśmy pięć sklepów. W kolejnym roku obrotowym planujemy uruchomić między 5 a 10 marketów – dodaje Łojewski.
- Coraz mniej jest działek spełniających nasze kryteria i pozwalających na budowanie sklepów w pobliżu centrów miast. Takie są poza miastami. Ale stawianie tam marketów nie ma sensu, bo są za daleko od klientów - tłumaczy członek zarządu Kaufland Polska.
Dlatego w ostatnich latach sieć postawiła na rozwój w centrach handlowych, gdzie przejęła część lokali po Tesco, a także otwiera placówki w formule mixed-used czy np. na parterach apartamentów jak zeszłym roku w Białymstoku. Te ruchy pozwoliły jej znacznie zwiększyć liczbę sklepów w aglomeracjach, gdzie dotąd brakowało Kauflandów. W przeszłości sieć skupiała się głównie na otwieraniu sklepów w średnich i małych miastach.
- W następnych latach będziemy dalej kłaść nacisk na ekspansje w dużych miastach i największych aglomeracjach z uwagi na ich większy potencjał - mówi Łojewski.
Kaufland pozwala też w wybranych miastach na dostawy zakupów do domu. Odbywa się to za pomocą usługi Everli, w którym zakupy dla klientów w sklepach robią specjalni szoperzy.
Za kreacje i produkcję spotów w kampania Kauflandu odpowiada agencja Ancymony, za materiały i działania digitialowe - agencje Kalicińscy, Spin off i DDH, a czas reklamowy w radiu i telewizji dom mediowy The Media Insight.
W Polsce Kaufland ma 240 marketów i zatrudnia ok. 15 tys. pracowników. Firma należy do Grupy Schwarz, która jest też właścicielem Lidla.
Dołącz do dyskusji: Kaufland stawia na aglomeracje. Otworzy kolejne sklepy