Kanały lifestylowe: BBC do góry bardziej niż TLC
Nie TLC, ale BBC Lifestyle to kanał, który zanotował największy relatywny wzrost udziału w oglądalności w lipcu br. Kobieca stacja koncernu Discovery została jednak liderem rankingu, wyprzedzając kanały TVN Style i TVN Turbo.
Udział TLC w zeszłym miesiącu br. wyniósł 0,52 proc. po wzroście o 190 proc. Stacja ta awansowała z pozycji piątej na pierwszą. Na kolejnych miejscach uplasowały się kanały TVN Style (0,46 proc. udziału) i TVN Turbo (0,42 proc. udziału), notując odpowiednio wzrosty o 5,8 proc. i 14 proc. Większą dynamiką pochwalić się mogły zajmujące kolejne lokaty stacje Polsatu, Play poszedł do góry o 53,4 proc., a Cafe - o 67,7 proc.
Największy wzrost należał do stacji BBC Lifestyle, zajmującej pozycję dziewiątą. Jej udział poszedł do góry o 347,1 proc. do 0,08 proc. Stacja ta rok wcześniej miała większy zasięg niż teraz, bo była w Cyfrowym Polsacie (obecnie z platform jest tylko w ofercie N), ale operator wyrzucił ją na odległe miejsce na liście kanałów.
Większość kanałów lifestylowych lipiec zakończyło na plusie, ale trzy stacje zanotowały spadki. Najbardziej w dół (o 27,8 proc.) poszedł udział ostatniego w zestawieniu kanału Fashion.
lipiec | Wszyscy 4+ | |||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TLC | 9 101 | 0,180 | 27 525 | 0,522 |
TVN Style | 21 945 | 0,434 | 24 187 | 0,459 |
TVN Turbo | 18 482 | 0,365 | 21 941 | 0,416 |
Polsat Play | 11 271 | 0,223 | 18 006 | 0,342 |
Polsat Cafe | 10 187 | 0,201 | 17 771 | 0,337 |
Club TV | 5 979 | 0,118 | 5 308 | 0,101 |
kuchnia.tv | 3 767 | 0,074 | 5 301 | 0,101 |
ITV | 4 836 | 0,096 | 4 946 | 0,094 |
BBC Lifestyle | 878 | 0,017 | 3 990 | 0,076 |
Domo | 866 | 0,017 | 1 894 | 0,036 |
Wedding TV | 768 | 0,015 | 1 123 | 0,021 |
Fashion | 905 | 0,018 | 676 | 0,013 |
W grupie widzów w wieku do 16 do 49 lat pierwsze miejsce ex aequo zajęły TLC i TVN Turbo, które miały po 0,7 proc. udziału. Na podium uplasował się jeszcze kanał TVN Style (0,65 proc. udziału). Identycznie jak w grupie 4+, najwięcej tutaj zyskał lifestylowy kanał BBC, a najbardziej na minusie miesiąc zakończyła modowa telewizja Fashion.
lipiec | Wszyscy 16-49 | |||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TLC | 4 896 | 0,232 | 15 284 | 0,701 |
TVN Turbo | 13 511 | 0,639 | 15 278 | 0,701 |
TVN Style | 12 083 | 0,572 | 14 087 | 0,646 |
Polsat Cafe | 5 269 | 0,249 | 10 479 | 0,481 |
Polsat Play | 5 631 | 0,266 | 8 404 | 0,386 |
ITV | 3 347 | 0,158 | 3 500 | 0,161 |
kuchnia.tv | 1 824 | 0,086 | 3 150 | 0,145 |
Club TV | 3 142 | 0,149 | 2 844 | 0,131 |
BBC Lifestyle | 592 | 0,028 | 2 643 | 0,121 |
Domo | 507 | 0,024 | 741 | 0,034 |
Wedding TV | 412 | 0,019 | 681 | 0,031 |
Fashion | 661 | 0,031 | 447 | 0,020 |
Widzowie na antenie TLC najchętniej oglądają dokumenty medyczne. W lipcu br. właśnie taki charakter miały trzy najpopularniejsze programy stacji na czele z serialem “Niezwykłe przypadki medyczne”, który zgromadził 216 tys. widzów.
Raport top programów | ||
TLC | wszyscy 4+ | |
Program | AMR | SHR % |
NIEZWYKLE PRZYPADKI MEDYCZNE/SER.DOK.USA./ | 216 183 | 2,932 |
MEDYCZNE ANOMALIE /SER.DOK.USA/ | 188 040 | 1,488 |
WSTYDLIWE CHOROBY /SER.DOK.W.BRYT./ | 158 791 | 1,436 |
KTO MNIE ZABIL ? /SER.DOK.USA/ | 149 534 | 2,662 |
DOKTOR G - NAJBARDZIEJ SZOKUJACE PRZYPADKI | 141 361 | 1,086 |
CIAZA Z ZASKOCZENIA /SER.DOK.USA/ | 123 671 | 0,930 |
MISTRZ KUCHNI GORDON RAMSAY /SER.DOK.USA/ | 123 176 | 1,416 |
DOKTOR G - LEKARZ SADOWY /SER.DOK./ | 118 299 | 1,323 |
KOLEKCJOMANIA /SER.DOK.USA/ | 112 610 | 1,387 |
KULT BIALEJ SKORY /SER.DOK.USA/ | 111 279 | 0,767 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.
Dołącz do dyskusji: Kanały lifestylowe: BBC do góry bardziej niż TLC