Kanał Sportowy przeprasza za żarty z seksu z nastolatkami
- Na naganę i potępienie zasługują także zachowania, które miały miejsce w ramach jednego z naszych formatów „KS Poranek” - przyznał w oświadczeniu Kanał Sportowy, przepraszając za to. W programie prowadzący żartowali z zarzucanych kilku influencerom intymnych kontaktów z dziewczynami w wieku poniżej 15 lat.
Oświadczenie Kanału Sportowego odnosi się m.in. do sytuacji z wydania „KS Poranka” z zeszłego czwartku, prowadzonego przez dziennikarza Kamila Gapińskiego i standupera Czarka Sikory. W każdym wydaniu ok. godz. 9:00 Monika Wądołowska przedstawia informacje ze świata sportu i prognozę pogody.
Zwykle Wądołowska czyta tekst z promptera, często napisany przez wydawcę. Przy okazji prognozy pogody czasami piszą jej żartobliwe teksty. W czwartek Wądołowska, informując że prognozowane temperatury w różnych regionach to od 15 do 19 stopni, przeczytała początek zdania - że te temperatury są „prawie tak niskie, jak wiek dziewczyn…”.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
- To mocne było, ale nie przeczytałaś tego - zauważył Kamil Gapiński. Końcówkę zdania przeczytał za nią wydawca Jakub Białek: „Prawie tak niskie, jak wiek dziewczyn, które były podrywane przez niektórych polskich influencerów”. Wądołowska podkreśliła, że nie śmieszy jej ten temat.
Mam nadzieję, że sponsorzy Kanału Sportowego zadowoleni ze współpracy. pic.twitter.com/weeHYu7mDU
— Marcin Zyśk 🇵🇱 #KościuszkoCrew (@Marcin_Zysk) October 8, 2023
Z kolei Krzysztof Stanowski, współwłaściciel i jeden z głównych twórców Kanału Sportowego, dwa tygodnie temu w wydaniu „KS Poranka” prowadzonym z youtuberem Maciejem Dąbrowskim (znanym też jako Człowiek Warga) żartował z pierwszych relacji o bliskich kontaktach Stuarta Kluza-Burtona (Stuuu) z dziewczynami w wieku poniżej 15 lat
Stanowski stwierdził, że Stuu mógłby prowadzić program piłkarski „Wykorzystana jedenastka”. W zeszły piątek tłumaczył, że to „czarny humor”. - Mam jeszcze inny "czarny" dowcip. Rozmawia Roman Polański z kolegą. - Roman, na Boga, ona ma 13 lat! - Nie jestem przesądny - odpowiedział na wpis Marcina Najmana.
To też się może źle zestarzeć. pic.twitter.com/PvPwUCp0yb
— donald.pl (@donald_PL_) October 6, 2023
Kanał Sportowy przeprasza
W oświadczeniu opublikowanym w poniedziałek po południu Kanał Sportowy podkreśla, że „stanowczo potępia wszelkiego rodzaju patologiczne i hańbiące zachowania w stosunku do osób nieletnich, które zostały ujawnione w ostatnich dniach w polskim Internecie w ramach tzw. ‘Pandora Gate’”.
- Na naganę i potępienie zasługują także zachowania, które miały miejsce w ramach jednego z naszych formatów „KS Poranek". Zdajemy sobie sprawę, że tematyka związana z ujawnionymi patologiami nie powinna być przedmiotem żartów i przepraszamy za zaistniałe, zdecydowanie niedopuszczalne zdarzenia - dodano.
- Zapewniamy, że do sprawy podchodzimy z największą powagą i dołożymy wszelkich starań, aby podobne sytuacje w przyszłości nie miały miejsca - zapowiedziano.
Oświadczenie Kanału Sportowego. pic.twitter.com/VgDtn6rGI5
— Kanał Sportowy (@Sportowy_Kanal) October 9, 2023
Kanał Sportowy stracił reklamodawcę, pożegnał się z Maciejem Dąbrowskim
W niedzilę marka Lipton w oświadczeniu przekazanym portalowi Wirtualnemedia.pl podała, że zakończyła współpracę jako główny partner reklamowy „KS Poranka”. Ostatnie wydanie programu, w którym była eksponowana, wyemitowano w zeszły piątek.
- Gdy decydowaliśmy się na podjęcie tej współpracy, chcieliśmy, by nasz produkt pojawiał się w porannych, pozytywnych rozmowach, czyli w kontekście dla nas naturalnym. Niestety w sytuacji pojawienia się treści niezgodnych z naszymi wartościami zdecydowaliśmy się zakończyć współpracę - uzasadniono.
Już w piątek wieczorem marka Lipton podkreśliła w oświadczeniu, że stanowczo odcina się “od osoby p. Macieja Dąbrowskiego oraz jakichkolwiek zachowań krzywdzących osoby małoletnie”. - Nie akceptujemy treści w jakiejkolwiek formie ośmieszających, zawstydzających czy agresywnych wobec osób niepełnoletnich. Tak jak sprzeciwiamy się każdej formie przemocy słownej czy fizycznej wobec kogokolwiek - dodała.
Lipton był jednym z głównych partnerów reklamowych „KS Poranka”, emitowanego w Kanale Sportowym od kwietnia br. W każdym wydaniu prowadzący pili herbatę tej marki z kubków z jej logo i wspominali o tym, a przed ich biurkiem eksponowano duży logotyp z hasłem „Rozpocznij dzień z Lipton”.
W przypomnianym w piątek nagraniu sprzed 9 lat Maciej Dąbrowski dyktował odzywki innemu youtuberowi - Ravgorowi, co ma mówić ludziom, w trakcie sondy ulicznej w centrum Warszawy. Gdy ten podszedł do kilku nastolatek, Dąbrowski kazał mu powiedzieć: „Jaka jest wasza ulubiona pozycja do ru…ania w dupę tak, żeby sraka wylatywała?”, „Pchacie się na wałek, co dziewczynki?”. Ravgor sam dodał kilka seksistowskich odzywek, Dąbrowski i inne osoby realizujące nagranie śmiały się z reakcji nastolatek i przechodzącego obok mężczyzny.
W całym odcinku suflowanych przez Dąbrowskiego wulgarnych, obleśnych odzywek do kobiet w różnym wieku było dużo więcej.
W piątek Maciej Dąbrowski w oświadczeniu na platformie X tłumaczył, że jego wulgarne odzywki to część filmiku zamieszczonego na kanale Ravgora 9 lat temu. - Założenie było takie, żeby pokazać, że cokolwiek hardkorowego/głupiego/nie na miejscu powiesz osobie po drugiej stronie słuchawki - ona ma to powtórzyć. Na zasadzie, że sam byś czegoś takiego nie powiedział. Miał być totalny absurd i hiperbola, a wyszło jak widać - chujowo - przyznał.
- Film ten nagrywaliśmy 9 lat temu starając się naginać granice humoru. Tutaj ewidentnie ją przekroczyłem. Te żarty się bardzo źle zestarzały, tym bardziej patrząc na to, co się dzisiaj dzieje w Polsce. Owszem, nie jest to prywatne pisanie do jakiegoś dziecka w celu spotkania się, czy innym - nieobyczajnym, tylko otwarty film w publicznym miejscu, niemniej było to po prostu bardzo słabe - dodał
- W życiu śmieję się z wszystkiego i wychodzę z założenia, że powinno się z wszystkiego drwić, bez wyjątku. Stąd moje żarty z WTC, Smoleńska, raka, czy pedofilii. Nie oznacza to jednak, że popieram tego typu rzeczy - wręcz odwrotnie. Doskonale wiecie, że gardzę wszelką krzywdą skierowaną w stronę dzieci i walczę z tym jak mogę. Owszem, moje „dowcipy” często są na granicy, są głupie, czerstwe, fekalne, żenujące, seksistowskie. Zwykle jednak tej granicy nie przekraczają. Ten tutaj ją ewidentnie przekroczył - zaznaczył youtuber.
Prosicie o wyjaśnienie dotyczące filmu, który był u Ravgora, czyli „Z dupy do ucha”. Założenie było takie, żeby pokazać, że cokolwiek hardkorowego/głupiego/nie na miejscu powiesz osobie po drugiej stronie słuchawki - ona ma to powtórzyć. Na zasadzie, że sam byś czegoś takiego nie…
— Człowiek Warga (@programZDupy) October 6, 2023
Dąbrowski zapewnił, że w prawdziwym życiu nigdy nie odezwałby się tak do nikogo, a zwłaszcza młodej osoby. - Tym bardziej, że jestem absolutnym orędownikiem walki z pedofilią. Sam zresztą mam Syna i nie chciałbym, żeby jakiś zjeb(jak ja) w ramach żartu odzywał się tak do niego. Nie ma co tłumaczyć, że konwencja, że nie wiedziałem co Ravgor powie i komu, a co nie, że staliśmy z kamerą w chuj daleko, że 9 lat temu się inaczej podchodziło do takich tekstów. Nie ma, bo ten „dowcip”, który robiłem był kretyński, głupi i nie na miejscu i biorę go na klatę. Dzisiaj na pewno bym nie wystąpił w takim filmie, a na pewno nie używając takich słów do kogokolwiek - podkreślił.
- Przepraszam Was za ten niesamowicie głupi i niesmaczny „żart”. Nie powinno się tak mówić do kogokolwiek, niezależnie od wieku. Moja wina - przyznał.
Działający od wiosny 2020 roku Kanał Sportowy ma obecnie 1,13 mln subskrybentów, a zamieszczone na nam ponad 4,1 mln materiałów zanotowało łącznie ponad 650 mln odtworzeń. Natomiast dodatkowy kanał, z kulisami realizacji i najciekawszymi fragmentami programów, ma 223 tys. subskrybentów i ponad 53 mln odtworzeń treści.
Należąca do Krzysztofa Stanowskiego spółka WeszloTV ma jedną czwartą udziałów Kanału Sportowego. Po 25 proc. walorów należy też do Michała Pola, Mateusza Borka i Tomasza Smokowskiego. W ub.r. Kanał Sportowy zwiększył przychody ponad dwukrotnie do 24,07 mln zł, a jego zysk netto poszedł w górę z 1,6 do 5,57 mln zł. Wypłacił udziałowcom 4 mln zł dywidendy.
Dołącz do dyskusji: Kanał Sportowy przeprasza za żarty z seksu z nastolatkami