Już 19,4 mln Polaków korzysta z internetu. Zyskuje YouTube, w dół Allegro
Korzystanie z internetu deklaruje już 64,3 proc. Polaków, co w przeliczeniu na populację daje 19,4 mln. Wzrosty rozpoznawalności i odwiedzalności zanotował YouTube, natomiast spadki - Allegro.
64,3 proc. respondentów stwierdziło, że używa internetu, w fali badania Nettrack zrealizowanej od lutego do kwietnia br. To o 1,6 pkt proc. więcej niż w poprzedniej fali sondażu, zrealizowanej od sierpnia do października. ub.r.
W przeliczeniu na populację liczba internautów wzrosła z 18,905 mln jesienią ub.r. do 19,369 mln. Jest to rekordowy jak dotąd poziom penetracji internetu w naszym kraju.
Struktura internautów co do płci i wieku w skali roku zmieniła się nieznacznie. Natomiast pytanie o miejsce zamieszkania wprowadzono do badania w połowie ub.r. Według najnowszych wyników 35 proc. użytkowników sieci mieszka na wsi, a 65 proc. w miastach.
Profil internautów | ||
| II-IV 2014 | III-V 2013 |
Płeć | ||
mężczyźni | 49% | 50% |
kobiety | 51% | 50% |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
Wiek | ||
15-24 lata | 24% | 25% |
25-39 lat | 39% | 40% |
40-59 lat | 31% | 28% |
60 lub więcej | 7% | 6% |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
Miejsce zamieszkania | ||
miasta ponad 500 tys. | 13% | - |
miasta 200-499 tys. | 9% | - |
miasta 100-199 tys. | 8% | - |
miasta 20-99 tys. | 20% | - |
miasta do 20 tys. | 14% | - |
wieś | 35% | - |
Nieco mniej użytkowników niż rok wcześniej jako znane im wymieniało serwisy Google, Allegro, Onet i Wirtualna Polska, za to trochę więcej wskazywało Facebooka i YouTube. Już tylko 14,2 proc. internautów kojarzy NK.pl.
Google regularnie odwiedza niezmiennie ok. 92 proc. wszystkich polskich internautów, a YouTube’a - prawie dwie trzecie. Za to zasięg Allegro zmalał przez rok o 5,5 pkt proc., a nieznaczne spadki zanotowały też Onet, Facebook, Wirtualna Polska, Interia i Ceneo.
Znajomość spontaniczna | ||
GOOGLE (www.google.pl) | 57,6% | 61,7% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) | 46,1% | 49,4% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) | 43,7% | 40,6% |
ONET (www.onet.pl) | 40,7% | 41,2% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 36,6% | 38,0% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) | 27,3% | 26,4% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) | 18,2% | 19,1% |
NK.PL (www.nk.pl) | 14,2% | 18,8% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 10,7% | 9,6% |
WRZUTA (www.wrzuta.pl) | 8,9% | - |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca? | ||
GOOGLE (www.google.pl) | 92,2% | 92,9% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) | 65,0% | 62,8% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) | 61,6% | 67,1% |
ONET (www.onet.pl) | 53,8% | 55,5% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) | 47,7% | 50,8% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 44,4% | 46,5% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 33,6% | 31,1% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) | 29,2% | 32,3% |
NK.PL (www.nk.pl) | 18,3% | - |
CENEO (www.ceneo.pl) | 16,6% | 21,6% |
Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown SMG/KRC od lutego do kwietni br. wyniosła 6 833osób, a od marca do maja ub.r. - 6 275 osób. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej - osób korzystających z internetu.
Dołącz do dyskusji: Już 19,4 mln Polaków korzysta z internetu. Zyskuje YouTube, w dół Allegro